kristofdeborle Geplaatst 10 Maart, 2015 Geplaatst 10 Maart, 2015 Dag allemaal Sedert enkele maanden heb ik heel af en toe een probleem met de remmen van mijn rio. Als ik plots rem, heb ik soms het gevoel dat ik met mijn rempedaal overheen de straat schuurt; een heel bruusk gevoel. Als ik de rem loslaat en nadien nogmaals rem, remt hij normaal. Meestal duikt het probleem op wanneer ik nog maar pas aan het rijden ben. Herkent iemand dit probleem? De garagist heeft de remmen al eens proper gemaakt maar dit heeft geen effect.. Vriendelijke Groet Kristof Quote
Jordan Geplaatst 10 Maart, 2015 Geplaatst 10 Maart, 2015 Dag allemaal Sedert enkele maanden heb ik heel af en toe een probleem met de remmen van mijn rio. Als ik plots rem, heb ik soms het gevoel dat ik met mijn rempedaal overheen de straat schuurt; een heel bruusk gevoel. Als ik de rem loslaat en nadien nogmaals rem, remt hij normaal. Meestal duikt het probleem op wanneer ik nog maar pas aan het rijden ben. Herkent iemand dit probleem? De garagist heeft de remmen al eens proper gemaakt maar dit heeft geen effect.. Vriendelijke Groet Kristof Ik denk dat dat je ABS is die dan inschakelt. Dit is heel normaal als je plots moet remmen en je wielen dan slippen. De ABS Zorgt ervoor dat je wielen blijven draaien en daardoor bestuurbaar blijven. Dit ABS systeem gaat gepaard met een hoop gerommel en lawaai. Duidelijk voelbaar in je rempedaal. Quote
kristofdeborle Geplaatst 10 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 10 Maart, 2015 Hey Jordan Bedankt voor jouw reactie. Dat kan inderdaad kloppen! Ik bedenk me net dat dat 'probleem' opdook wanneer ik een stukje in de modder moest rijden (ik woon nogal in een smalle straat..). Dus dat kan het inderdaad heel goed zijn! Ik denk dat dat je ABS is die dan inschakelt.Dit is heel normaal als je plots moet remmen en je wielen dan slippen.De ABS Zorgt ervoor dat je wielen blijven draaien en daardoor bestuurbaar blijven.Dit ABS systeem gaat gepaard met een hoop gerommel en lawaai. Duidelijk voelbaar in je rempedaal. Quote
Jordan Geplaatst 10 Maart, 2015 Geplaatst 10 Maart, 2015 Hey Jordan Bedankt voor jouw reactie. Dat kan inderdaad kloppen! Ik bedenk me net dat dat 'probleem' opdook wanneer ik een stukje in de modder moest rijden (ik woon nogal in een smalle straat..). Dus dat kan het inderdaad heel goed zijn! Graag gedaan. Dus niks om je zorgen over te maken. Dat hoort erbij Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.