Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

leuk om te zien hoeveel km je terug kan 'remmen' met het regeneratief remmen met de e niro.

Niet dat het belangrijk is, maar de aanduiding die ik steeds kreeg (+0.1,0.2, 0.3 etc km) is verdwenen. Heb niets verandert aan de instellingen... het is wel een stuk kouder, kan het zijn dat de stroom niet teruggeleverd wordt vanwege een te koude battery?

Bij Tesla is dat zo geloof ik... dank< PIm

Geplaatst

Op welke stand heb je hem staan? Hoe ‘lichter’, hoe minder stroom er wordt teruggewonnen. En op standje 0, dus helemaal niets en ook deze indicatie niet.

Geplaatst

Die aanduiding voor terugwinning krijg je alleen in Eco modus te zien. 

Geplaatst
51 minuten geleden, pimmow zei:

maar de niro start toch altijd op in eco modus? En ik heb hem ook niet veranderd onderweg...

dank, pim

Nee, dat wat je het laatst ingesteld hebt blijft die op staan. Dus als je op Normaal of Sportief hebt gereden blijft die dat de volgende rit ook. Althans in mijn MY19.

• Like 1
Geplaatst

In mijn ervaring is het verbruik in 'Normal' niet hoger dan in 'Eco'. Hij reageert alleen iets sterker op het gaspedaal en in de voorinstellingen zijn er een paar standaardwaarden die je voor 'Normal' anders in kunt stellen dan bij 'Eco'. Voor zover ik weet zijn dat de enige echte verschillen.

Geplaatst
8 uur geleden, jwv zei:

Ik meen dat de airco/kachel standaard ook wat zuiniger zijn in de Eco stand.

Klopt. In eco+ doen ze het helemaal niet.

Geplaatst
14 uur geleden, jwv zei:

Ik meen dat de airco/kachel standaard ook wat zuiniger zijn in de Eco stand.

Hoe bedoel je? Krijgt-ie het voor elkaar om met minder energie hetzelfde te bereiken (dan mag-ie dat altijd wel doen) of doet-ie minder zijn best en haslt de ingestelde temperatuur niet?

Geplaatst
13 minuten geleden, Hippe lip zei:

Hoe bedoel je? Krijgt-ie het voor elkaar om met minder energie hetzelfde te bereiken (dan mag-ie dat altijd wel doen) of doet-ie minder zijn best en haslt de ingestelde temperatuur niet?

Minder aggressief koelen/verwarmen. Dus ik denk vooral voor korte ritjes zuiniger. Je merkt het ook wel met koude en warme dagen, switch van Eco naar Normal en alles gaat ineens harder blazen.

Geplaatst

als je je Niro in eco mode zet lijkt het mij dat de nadruk ligt op minder energie te gebruiken voor de kachel / airco. Dat kan niet anders dan dat ie dan minder zijn best doet. Uiteindelijk zal de ingestelde temperatuur wel gehaald worden, maar het is de vraag of je dan niet al op de plaats van bestemming bent.

Als er eenmaal een temperatuur heerst in de auto zal het niet heel veel kosten die te handhaven. Met name koelen / verwarmen binnen een redelijke tijd kost veel energie, en in eco mode duurt het vooral langer voordat de ingestelde temperatuur gehaald wordt.

Geplaatst

Dat zou betekenen dat de ECO-stand alleen werkelijk nut heeft op korte ritjes, omdat de verwarming/koeling minder snel naar de ingestelde waarde gaat. Dan kun je nog beter ECO+ inschakelen (modus-knop een paar seconde vasthouden), want dan is verwarming en koeling uitgeschakeld.

Ik rijd de laatste tijd in NORMAL en heb het idee dat dit niet meer verbruikt.

Geplaatst

Je kunt Eco en Normal ook aan elkaar gelijkmaken qua airco en regeneratie. Enige verschil is dan de wijzerplaat en de gasresponse.

In de Sport mode gaat ook de stuurbekrachtiging anders reageren, gek genoeg is dat niet met een losse setting in te stellen voor Eco of Normal.

@Hippe lip dat je nu weinig merkt zal aan de temperatuur liggen. Bij vrieskoude of tropische dagen hakt de airco/kachel er veel harder in om de cabine snel op de gewenste temperatuur te krijgen.

Geplaatst
Op 16-4-2021 om 13:39, jwv zei:

In de Sport mode gaat ook de stuurbekrachtiging anders reageren, gek genoeg is dat niet met een losse setting in te stellen voor Eco of Normal.

Is dat zo gek, of is dat nou precies waarvoor die verschillende modi zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...