hermansorento Geplaatst 28 Maart, 2015 Geplaatst 28 Maart, 2015 Dag mede sorento rijders; Ik heb het volgende "ongemak" maar wellicht heeft het meer te maken dat ik nog moet wennen aan de sorento Ik heb namekijk wanneer ik vanuit stilstand, de automaat in Drive of Reverse zet voel ik een lchte duw/bonk. Nu weet ik niet goed wat ik hier mee aan moet? Verder schakelt die prima. Wat voelen jullie (diegene met een automaat) wanneer je hem in drive of reverse zet? Volgens mij is het normaal dat je dan niks voelt. en oja zeer recent nog rijdens onderhoudsbeurt is automaatbak olie ververst. Thanks! Quote
BertL Geplaatst 28 Maart, 2015 Geplaatst 28 Maart, 2015 Voel ook een lichte bonk bij het schakelen naar D of R. Ik vind het niet hinderlijk, moest eralleen even aan wennen. Quote
bigwade Geplaatst 28 Maart, 2015 Geplaatst 28 Maart, 2015 Ik heb namekijk wanneer ik vanuit stilstand, de automaat in Drive of Reverse zet voel ik een lchte duw/bonk. Nu weet ik niet goed wat ik hier mee aan moet? Verder schakelt die prima. Auto wordt vanuit een vrijstand in een voor of achteruit gezet om aangedreven te worden. Dat geeft even een duwtje en dat is bij elke automaat die ik heb gereden zo geweest. Geen paniek dus 1 Quote
hermansorento Geplaatst 29 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 29 Maart, 2015 Bedankt voor de reacties Een klein duwtje is idd wel normaal, zodra je hem in D of R zet, maar volgens mij moet je niet een hoorbare "kloink" horen (wat ik vooral hoor als ik hem in de R zet) anyways, ik vermoed zelf ergens wat speling in een as koppeling o.i.d. Zal morgen wel even met de kia dealer bellen. Quote
bigwade Geplaatst 29 Maart, 2015 Geplaatst 29 Maart, 2015 Bedankt voor de reacties Een klein duwtje is idd wel normaal, zodra je hem in D of R zet, maar volgens mij moet je niet een hoorbare "kloink" horen (wat ik vooral hoor als ik hem in de R zet) anyways, ik vermoed zelf ergens wat speling in een as koppeling o.i.d. Zal morgen wel even met de kia dealer bellen. Je auto van 2006 heeft al even ervaring. Een kleine kloeng op de achteruit zal geen problemen geven. NB automaat olie wisselen van de bak elk jaar helpt de levensduur van je bak enorm ook al geven boekjes anders aan. Quote
hermansorento Geplaatst 31 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 31 Maart, 2015 De kloink wanneer de automaat in R wordt gezet, had te maken met de ketting in de tussenbak daar zit wat speling op. Monteur melde dat dit naar verloop van tijd vanzelf gebeurt. Niet iets om zorgen over te maken. Tja, kan wel weer aangepast worden, maar dat is een dure aangelegenheid. Voorlopig laat ik dit ook maar zo. En een nieuwe tussenbak (in het engels; een transfer case) zal ook een aardige duit kosten! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.