puinruimer Geplaatst 4 Juli, 2015 Geplaatst 4 Juli, 2015 ik zou het niet kunnen zeggen op dit moment morgen maar eens testen hoor je van me wat er wel of niet in zit !! ben van een sportage naar de rio overgestapt, rijdt wel lekker hoor die rio.... na enige dagen rijden kan ik niets merken van een start of stop systeem in mijn Rio, wat ik ook doe er gebeurd gelukkig niets inmiddels 275 km gereden en de tank nu bijna half leeg !! en nog 300 te gaan volgens boordcomputer = 575 km totaal en dat komt neer op 1 op 14,3 Quote
kia_21 Geplaatst 14 September, 2015 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2015 We zijn 3 a 4 maanden verder en ik heb nog steeds het probleem. Ik zal het kort proberen te houden. De dealer heeft zelf het probleem ook ondervonden. Hij is naar kia nederland gegaan voor naderonderzoek en die zegt, meneer alle modellen uit 2015 schommelen in toeren. Dat is misschien wel zo? Maar de mijne valt bijna uit. Er komt misschien een oplossing in de software maar dat is ook niet zeker. Ik denk zelf dat ze het probleem niet gevonden hebben en het maar schuiven onder "andere Rio's hebben het ook" De dealer heeft een bod gedaan van 995 euro om een nieuwe te rijden. Ik word namelijk van het kastje naar de muur gestuurd. Wat denken jullie? Hoe zit het met jullie Rio? Schommelt deze ook als die stationair loopt? Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
Sicco83 Geplaatst 14 September, 2015 Geplaatst 14 September, 2015 Ik rij sinds een maand de nieuwe Rio (na 3 jaar het vorige model gereden te hebben - dus ik moet mijn profielfoto nog aanpassen zie ik net... ). Het probleem zoals jij het omschrijft herken ik niet. Ik zal er vanaf nu een beter op gaan letten. Wat mij wel opvalt is dat ie een beetje schommelt vlak na het starten, maar dit heeft mijns inziens met aanslaan van de airco te maken. Quote
kia_21 Geplaatst 14 September, 2015 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2015 Ja dat klopt. Dat merk ik ook in een andere demo Rio. Dat is niet eens zo erg, wel raar is dat die het doet, ook tijdens het rijden als de airco aan staat. Geen enkele auto gezien die het ook doet. Het is vooral erg als bij mij de airco aanstaat op stand 3. Hij blijft maar zakken totdat de auto zelfs trilt. Dit doet hij 3 a 4x achter elkaar voordat hij zijn stationair gevonden heeft. ook tijdens het rijden. Ik kan zelf niet eens normaal over de koppeling rijden omdat hij zo diep zakt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
mopet Geplaatst 16 September, 2015 Geplaatst 16 September, 2015 Hier exact zelfde probleem! Ik heb inmiddels ook een nieuwe koppeling onder garantie gekregen. Maar ik moet me serieus focussen om niet met horten en stoten op te trekken. Na het vervangen van de koppeling reed hij al wel beter, maar dat toerental zakt zeker met optrekken als een pudding in elkaar waardoor je moet spelen met koppeling en gas om het "smooth" te laten verlopen Quote
SRB010 Geplaatst 16 September, 2015 Geplaatst 16 September, 2015 Hé toevallig, ik heb sinds kort ook dat bij het opstarten de auto vreselijk hobbelt. Echt zoals je zegt met horten en stoten, terwijl als ik kijk op de toerenteller ik wel genoeg gas geef...komt dit overeen met jullie probleem? Quote
Sicco83 Geplaatst 17 September, 2015 Geplaatst 17 September, 2015 Vandaag bij het rijden eens extra op gelet, maar ik heb er geen last van... Auto sinds 19 augustus in bezit, dus jonger dan die van jullie volgens mij. Misschien in de tussentijd toch iets aangepast? Quote
emway Geplaatst 17 September, 2015 Geplaatst 17 September, 2015 Ik merk wel dat als de airco aanstaat toerental iets zakt en het moeilijker wordt om met weinig gas en koppeling netjes weg te rijden. Zit ook weinig kracht onderin de 1.2. Op snelweg zit het verbruik op(boordcomputer) 5.0-5.2 liter op 100km. Quote
kia_21 Geplaatst 18 September, 2015 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2015 Hier exact zelfde probleem! Ik heb inmiddels ook een nieuwe koppeling onder garantie gekregen. Maar ik moet me serieus focussen om niet met horten en stoten op te trekken. Na het vervangen van de koppeling reed hij al wel beter, maar dat toerental zakt zeker met optrekken als een pudding in elkaar waardoor je moet spelen met koppeling en gas om het "smooth" te laten verlopenIk ga dat dit ook mee geven aan mijn dealer. Dat merk in inderdaad ook. Het lijkt wel alsof je je 1e rijles weer hebt. zelf denk ik ook dat meerdere het probleem hebben maar het gewoon niet merken. Heb je ook het probleem dat die wegzakt als je stil staat? Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
mopet Geplaatst 21 September, 2015 Geplaatst 21 September, 2015 Als ik vanuit stilstand optrek merk je het het sterkste, dan wil hij inderdaad onder zijn 800 toeren duiken. Ik vertik het ook om met veel gas en slippende koppeling op te trekken (wil niet binnen no time weer een nieuwe koppeling ). Ik weet nog van mijn vorige auto dat wanneer je alleen de koppeling op liet komen, dat deze dan heel snel zelf al ingreep en het toerental verhoogde ( management systeem greep in), mijn Kia valt gewoon erg snel uit als je ook maar ietswat verkeerd doet met de koppeling. Wat je zegt; ik heb nu bijna 15 jaar mijn rijbewijs en soms is het inderdaad net of je voor het eerst in een auto weg moet rijden. Quote
xtra40 Geplaatst 21 September, 2015 Geplaatst 21 September, 2015 Als ik vanuit stilstand optrek merk je het het sterkste, dan wil hij inderdaad onder zijn 800 toeren duiken. Ik vertik het ook om met veel gas en slippende koppeling op te trekken (wil niet binnen no time weer een nieuwe koppeling ). Ik weet nog van mijn vorige auto dat wanneer je alleen de koppeling op liet komen, dat deze dan heel snel zelf al ingreep en het toerental verhoogde ( management systeem greep in), mijn Kia valt gewoon erg snel uit als je ook maar ietswat verkeerd doet met de koppeling. Wat je zegt; ik heb nu bijna 15 jaar mijn rijbewijs en soms is het inderdaad net of je voor het eerst in een auto weg moet rijden. dat is vrij normaal die 85 PK is gewoon te kort om normaal zonder gas te geven de auto weg te laten rollen Quote
mopet Geplaatst 21 September, 2015 Geplaatst 21 September, 2015 Mijn vorige auto was een VW Polo uit 2010 met 1.2 tsi (90pk)..deze had er geen last van . Maar ik ben ook van mening dat deze auto's niet met elkaar vergeleken mogen worden. Over de Rio; Na het vervangen van de koppeling rijd hij al wel vele malen beter. Het optrekken blijft alleen wel een dingetje waar je je even op moet voorbereiden. Quote
M. Canbolat Geplaatst 23 September, 2015 Geplaatst 23 September, 2015 Ook het probleem dat mijn auto naar rechts trekt. Hij is nog een keer uitgelijnd door de dealer maar dat mocht niet baten. Hij gaat binnenkort voor nadere inspectie weer terug. zelf ben ik best ontevreden op het moment zeker ook omdat de Rio net nieuw is. Zit een afwijking in één van je banden. Gooi maar je rechtervoorwiel naar linksvoor en linksvoor naar rechtsvoor, dan trekt hij waarschijnlijk naar LINKS....... Quote
kia_21 Geplaatst 23 September, 2015 Topic Starter Geplaatst 23 September, 2015 Mijn vorige auto was een VW Polo uit 2010 met 1.2 tsi (90pk)..deze had er geen last van . Maar ik ben ook van mening dat deze auto's niet met elkaar vergeleken mogen worden. Over de Rio; Na het vervangen van de koppeling rijd hij al wel vele malen beter. Het optrekken blijft alleen wel een dingetje waar je je even op moet voorbereiden. Ja klopt dat is wel zo. Alleen dat toerental is wel een raar probleem. Kia geeft nu ook aan dat het probleem misschien komt door de euro 6 motor? ik vind het persoonlijk een raar antwoord. Ook verschillen de rio's aardig met elkaar. De demo auto is voor mijn gevoel veel pittiger dan de mijne. Ik ben daarom ook erg opzoek naar mense met hetzelfde probleem. Probeer trouwens met de airco aan te rijden en de blowers op stand 3 of 4 te zetten. Dan komt dit probleem het ergste boven tafel.Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
kia_21 Geplaatst 8 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 8 April, 2016 Ik ga toch weer leven blazen in dit onderwerp. Na heel wat gezeik en discussie heb ik een nieuwe auto gehad tegen €900,- bij betaling (dit lag eerst veel hoger waar ik het niet mee eens was). Ik heb de auto een paar maandjes nu en deze rijdt al veel beter dan de vorige, alleen ik heb toch nog steeds wel eens de dipjes dat die in toeren zakt. Soms wel tot 4 keer aan toe. Zeker het nu wat warmer word en ik de airco en de fan wat harder heb staan. Graag wil ik vragen om dit eens goed te checken bij de nieuwe modellen Rio's vanaf 2015. Het kan niet zo zijn dat ik de enige ben met dit probleem. Zet de blower eens op stand 3 of 4 en ga eens wat harder remmen voor een stoplicht. Ik ben benieuw of jullie dan de dipjes ook ervaren. Deze zakken meestal naar 900 toeren, gaan dan naar 1300 toeren en weer vice versa. Breukelen heeft zelfs naar mijn vorige auto gekeken en die zegt dat dit normaal is. Ik geloof er geen ene pepernoot van want ik denk dat alleen Kia deze problemen heeft. Quote
kia_21 Geplaatst 21 Augustus, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Augustus, 2016 *UPDATE We zijn een jaar verder ongeveer en Kia is eindelijk bezig met een update voor dit probleem. Wanneer die gaat komen weet ik niet, maar ze verwachten volgend jaar... KIA NEDERLAND heeft eindelijk toegeven dat elke nieuwe Kia Rio 1.2L vanaf bouwjaar 2015 dit probleem heeft. Graag hoor ik mensen die met deze Rio rijden zodat we meer druk op deze zaak kunnen zetten. Nogmaals, elke Kia Rio 1.2L vanaf bouwjaar 2015. Laat dus zeker weten even iets van je horen. Ook als je nog een account moet aanmaken op dit forum. Alvast bedankt en ik hoop dat de update snel komt. Quote
SRB010 Geplaatst 21 Augustus, 2016 Geplaatst 21 Augustus, 2016 Bijzonder dat je 900 euro moet betalen voor een nieuwe auto terwijl het probleem niet eens jouw schuld is... 1 Quote
kia_21 Geplaatst 4 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 4 September, 2016 Bijzonder dat je 900 euro moet betalen voor een nieuwe auto terwijl het probleem niet eens jouw schuld is...Ik weet het. We hebben bijna oorlog staan voeren. Bizar voor woorden. Eerst was het bedrag nog bijna €2000,-. Ik hoop dat ze snel met een update komen aangezien de nieuwe Rio al bijna voor de deur staat...Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Quote
keeskloon Geplaatst 13 September, 2016 Geplaatst 13 September, 2016 *UPDATE We zijn een jaar verder ongeveer en Kia is eindelijk bezig met een update voor dit probleem. Wanneer die gaat komen weet ik niet, maar ze verwachten volgend jaar... KIA NEDERLAND heeft eindelijk toegeven dat elke nieuwe Kia Rio 1.2L vanaf bouwjaar 2015 dit probleem heeft. Graag hoor ik mensen die met deze Rio rijden zodat we meer druk op deze zaak kunnen zetten. Nogmaals, elke Kia Rio 1.2L vanaf bouwjaar 2015. Laat dus zeker weten even iets van je horen. Ook als je nog een account moet aanmaken op dit forum. Alvast bedankt en ik hoop dat de update snel komt. Ik heb hier ook last van Quote
kia_21 Geplaatst 13 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2016 Ik heb hier ook last vanStuur Kia Nederland zeker even een berichtje. Wij zijn de druk aan het opvoeren bij ze. Ik vind dat er eindelijk een keer actie ondernomen moet worden. Zelf wacht ik hier al meer dan een jaar op en mijn frustratie begint steeds erger te worden. Bij de auto en het lakse gedoe bij Kia.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.