Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Leuk, zie ook dat je er een vouwwagen aan de Rio hebt.

Hoe zijn je jou ervaringen?

Geplaatst

Vorige week uitgeprobeerd op het geestmerambacht terrein. De Cabanon is nog niet vol dus  ik heb nog geen ervaringen . Die komen wel als we naar zuid-frankrijk zijn geweest. De Rio trekt 'm nu vrij makkelijk en je voelt nauwelijks op snelheid dat ie erachter hangt. Zit trouwens tempo 100 op de Cabanon.

Rio is een 1.2 summertime edition

Geplaatst

Als trekker valt de Rio 1.2 erg tegen. Veel te weinig koppel. Dat verneem je in bergachtig gebied zonder aanhanger al. Wil je een goede trekker dan moet je een diesel nemen. Het valt mij sowieso op dat de 1.2 Rio, in vergelijk met zijn directe concurrenten, weinig koppel heeft. 121 Nm tegen bijvoorbeeld een 1.2 Polo die heeft al 160 Nm. Een Seat vaak nog meer. Bij een goede trekauto is dus het koppel belangrijk en niet de PK's...

Geplaatst

lang leve tuning in dat geval

De 1.2 zijn af fabriek gewoon heel erg geknepen

Geplaatst

Hanz001 de rio heeft geen turbo de Vw en Seat wel, dus dat is geen vergelijking. Turbo geven niet alleen meer pk's maar ook meer koppel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hanz001 de rio heeft geen turbo de Vw en Seat wel, dus dat is geen vergelijking. Turbo geven niet alleen meer pk's maar ook meer koppel.

Dus is het een slechte trekauto.... :wink:

Geplaatst

Slechte trekauto kan best, maar waarom koop je dan een Rio als je een echte trekauto wilt hebben. Ik zeg Kia sorento , dan kan je trekken wat je wilt.

Geplaatst

Slechte trekauto kan best, maar waarom koop je dan een Rio als je een echte trekauto wilt hebben. Ik zeg Kia sorento , dan kan je trekken wat je wilt.

Ik heb ook niet gezegd dat ik een trekauto wil. Ik was ook niet de topicstarter, ik gaf alleen antwoord op de vraag of de Rio een beetje een goede trekauto is. Nou, niet dus.... :no:

• Like 1
Geplaatst

Ik rij een Picanto 1.0 en dat wil ook best met een vouwwagentje (camplet) erachter. Wel terug naar de 3 bij een beetje heuvel, maar verder geen centje pijn.

Geplaatst

Dat ie wat minder trekt daar kan ik wel mee leven. Het is geen caravan die er achter hangt maar een vouwwagen van 305 kg. 

• 2 weken later...
Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Tuning bij een motor zonder turbo... mijns inziens heeft dat erg weinig zin, Nieles

Hoeveel koppel zou je in zo'n geval krijgen met de 1.2?

Koppel gaat na tuning van 120 naar 142Nm. Dit komt omdat de 1.2 van huis uit erg "geknepen" is.

Het vermogen ging van 85 naar 94pk, bij sommige andere Rio's 1.2 in dit forum heb zelfs 100pk gezien.  

Ik rij al 45000 km zo en naar volle tevredenheid. Ik tank wel 98 octaan maar daar loopt ie zuiniger op dus daardoor geen meerkosten.

Het vermogen dat de motor voorheen bij 5500 toeren had, is er nu al bij 4000tpm.  Meer koppel over het hele toerenbereik en een betere gasresponse.

De motor verbruikt tot nu toe werkelijk geen druppel olie tussen de beurten door.

Ik maak zowel korte ritten van 30-40km als regelmatig langere ritten van 300-1100km (130km/u)

post-6852-0-07566200-1433921200_thumb.png

Geplaatst

Als ik met m'n 1.1 diesel door de bergen van Duitsland en Italië rij dan zou ik altijd de benzine versies tegen op de rechter baan tussen de vrachtwagens.

Heb al meer gehoord dat deze niet vooruit te branden is, iets wat ik zelf ook gemerkt heb toen ik hem als leenauto kreeg.

De diesel daartegen is een lekker snelle auto. En trekt lekker door. Kan me voorstellen dat met een beladen aanhanger de benzine versie niet echt lekker rijd.

Geplaatst

Ik rij met een Esterel klapcaravan 750 kg.

Gaat super, wel wat meer toeren laten maken, maar dan gaat het ook goed omhoog.

post-14146-0-57559700-1434384327_thumb.jpg

Dat is de verkeerde!

post-14146-0-00129200-1434384551_thumb.jpg

• 4 weken later...
Geplaatst

Op het moment nog bezig met trekhaakmontage....maar eind van de maand met een motortrailer op pad achter de Rio.

Wanneer ik terugben zal ik mijn ervaringen delen.

Ik heb de Rio ook niet als trekauto gekocht. Meer voor die ene keer een aanhangertje/fietsenrek/motortrailertje..

Geplaatst

Daar mee zal je geen problemen hebben, alleen wat meer toeren als je berg op gaat.

De schakelaanduiding op het dashboard moet je ignoreren dan trekt ie goed.

Geplaatst

Oke! :D

Ik heb dit weekend de trekhaak gemonteerd (Westfalia versie).

:offtopic:

Alles werkt, behalve de mistlamp schakeling.......heb er al een hele studie van gemaakt, maar tevergeefs. :death:

Ik heb gekozen voor een wagenspecifieke kabelboom (met stekkers)..ik moest alleen een BLAUW en ROOD getwiste draad ontmantelen en de rode doorknippen en deze aan de kabelset verbinden....

Knipperlichten, verlichting, alles doet het........behalve die irritante mistlamp schakeling :gun_bandana:  :gun_bandana:  :gun_bandana:  :gun_bandana:

Ik heb er een nieuw topic aan geweid: http://www.kiaclub.nl/topic/17931-trekhaak-mistachterlicht-bedrading-7-polig/

• 1 maand later...
Geplaatst

Teruggekomen uit de Cote d'Azur. Op de route de soleil geen centje pijn. 120 is makkelijk aan te houden. Ga je harder rijden neemt het verbruik wel toe. Bij 120 met de vouwwagen erachter ongeveer 1 op 14. In nederland met 90 1 op 16. Wel is tankinhoud klein.

In ieder geval is het me niet tegen gevallen.

Geplaatst

Teruggekomen uit de Cote d'Azur. Op de route de soleil geen centje pijn. 120 is makkelijk aan te houden. Ga je harder rijden neemt het verbruik wel toe. Bij 120 met de vouwwagen erachter ongeveer 1 op 14. In nederland met 90 1 op 16. Wel is tankinhoud klein.

In ieder geval is het me niet tegen gevallen.

Heb je hellingen moeten nemen, of was het steeds autosnelweg, die eerder glooit?

Ik mag deze week om mijn Rio, ook 1.2, World edition, vergelijkbaar met de sense.

Bij testrit reed hij toch soepeler dan de clio 1.2 (ook laatste nieuw model) van mijn vrouw, maar merkelijk zwaarder dan mijn Picanto. Normaal ook, wagen weegt bijna dubbel van Picanto.

Geplaatst

Tja, als er hellingen zijn zoals bijvoorbeeld in de ardennen moet je terug naar zijn 4 en als de vaart er echt uit gaat naar zijn 3 want de 1.2 moet wel op toeren gehouden worden! Onder de 3000 rpm zit niet veel trekkracht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...