Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik een keer veel snelweg rij kom ik ook net op de 6,7 van Nieles.

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Ik zag de vraag over Shell V Power: dat is 95 octaan.  In Nederland is het vooral BP die overal nog 98 biedt. In Frankrijk (en uiteraard Duitsland) is er overal 98 octaan.

In Frankrijk is de 95 bijna altijd "E10" dus met 10% Ethanol. Geen technisch probleem voor onze Rio's maar daarmee zakt het schamele vermogen nog verder naar beneden....

Dus daar adviseer ik altijd 98 te tanken.

Geplaatst

Ik betaalde gisteren € 1,39 voor een liter voor euro 95 .

P.s. ik heb wel iets meer genomen dan een liter.

Geplaatst

Gisteren de Shell pomp maar voorbij gereden en getankt bij de BP. Eens kijken of er weer iets van gaan merken.

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik rij inmiddels ruim 70.000km met Tuning van Unlimited Amersfoort naar volle tevredenheid en zonder enig probleem.  (92pk, 142Nm)

De motor gebruik geen druppel olie. De ritten die ik maak zijn afwisselend kort (20km) , langer (200km) of lang (+1.000km) op snelheid en met hellingen.

Wel tank ik 98 octaan (BP Ultimate) en merk dat dit (na het tunen) echt verschil maakt (en de Rio rijdt iets zuiniger !)

Heb jij ook problemen met bergen,dan bedoel ik niet heuvels, maar echte bergen.

ik merk dat mijn Rio moeite heeft om naar boven te komen

Geplaatst

die van mij is niets aan gechipt of weet ik wat allemaal en die van mij heeft al moeite met een heuvel

heb eens een ritje naar luxemburg gemaakt en dan kom je er goed achter dat die 86pk niet zo veel is en je opeen gegeven moment zeker terug moet naar de derde versnelling   :|  :|  :|

Geplaatst

die van mij is niets aan gechipt of weet ik wat allemaal en die van mij heeft al moeite met een heuvel

heb eens een ritje naar luxemburg gemaakt en dan kom je er goed achter dat die 86pk niet zo veel is en je opeen gegeven moment zeker terug moet naar de derde versnelling   :|  :|  :|

In die gevallen mag jij mij bellen dan neem ik je wel op sleeptouw.  :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 2
  • 2 weken later...
Geplaatst

Begrijp het niet.

Het octaangetal is toch alleen maar een maat voor zelfontbranding en heeft niets te maken met de kwaliteit van de benzine?

Zolang het octaan- oftewel klopgetal (waarbij het mengsel in de motor tot zelfontbranding komt) van de benzine hoog genoeg is en het mengsel niet zelf ontbrandt (oa afhankelijk van het ontwerp van de motor/cylinderkop) heeft het geen zin om een hoger octaan te nemen.

Volgens mij een broodje aap verhaal.

Geplaatst

Voor zelf ontbranding zo als bij een diesel heet het geen octaan maar cetaan gehalte maar ik zou ook niet op 98 gaan rijden veels te duur voor die kleine winst die je er mee behaald en volgens mij wat je zegt een broodje aap

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...