Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb het probleem ook en aangekaart bij de dealer, hij zegt dat de nieuwe achterlichten in back-order staan. Al maanden. Ik zit dus nog steeds met vervellende achterlichten :online2long:

Geplaatst

Ik heb het probleem ook en aangekaart bij de dealer, hij zegt dat de nieuwe achterlichten in back-order staan. Al maanden. Ik zit dus nog steeds met vervellende achterlichten :online2long:

Heel raar....gisteren bij mijn dealer geweest,heeft ze direct besteld,vandaag toegekomen en reeds vervangen...van service gesproken.

Is wel een omslachtig werje...je hele achterkant moet eraf,inclusief je achterlichten...ongeveer een half uur werk...om een lrichtingaanwijzer te vervangen

Nu terug als nieuw en zoals ze me beloofd had,een tasje koffie en een gezellige babbel en belangrijk,onder garantie!

Denk niet dat het normaal is dat je maanden moet wachten voor de unit...houd hij u aan het lijntje?....

Bij mijn sp3 van 2012 is er ook al één en ander vervangen,wel steeds onder garantie en met de glimlach ...

Dit werd reeds vervangen op 4 jaar tijd en 57.000km-2 achterste stabilisatoren

-zetelhoes bestuurder

-olielek in switch achteruit van versnellingsbak(is vervangen)

-rechter achterknipperlicht wegens loslaten toplaag

Geplaatst

Hier ook........... echter de Niro komt eraan dus gaat dat een probleem voor de volgende eigenaar worden :)

Wens je veel succes met je hybride
  • 1 maand later...
Geplaatst

Afgelopen rechtsachter de verlichting vervangen onder garantie. Niks gehoord over backorder. Was zo geregeld. 

• Like 1
Geplaatst

Ik had begrepen dat er twee verschillende types achterlichten voor in de bumper bestaan: het oude type achterlichten (waarbij de laklaag dus op een gegeven moment loslaat) en het nieuwe gemodificeerde type waarbij dit probleem niet meer optreedt. Die laatste hebben ook andere onderdeelnummers.

Het nieuwe type stond in backorder en het oude type was gewoon nog leverbaar. Dus bij de mensen waarbij deze tot nu toe is vervangen treedt het probleem waarschijnlijk na een aantal jaren weer op (ik wilde persé niet het oude type). Inmiddels heb ik de nieuwe.

Let wel: dit is wat de dealer mij vertelde.

Geplaatst

Ik had begrepen dat er twee verschillende types achterlichten voor in de bumper bestaan: het oude type achterlichten (waarbij de laklaag dus op een gegeven moment loslaat) en het nieuwe gemodificeerde type waarbij dit probleem niet meer optreedt. Die laatste hebben ook andere onderdeelnummers.

Het nieuwe type stond in backorder en het oude type was gewoon nog leverbaar. Dus bij de mensen waarbij deze tot nu toe is vervangen treedt het probleem waarschijnlijk na een aantal jaren weer op (ik wilde persé niet het oude type). Inmiddels heb ik de nieuwe.

Let wel: dit is wat de dealer mij vertelde.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Meteen langs de dealer gegaan en de nieuwe achterlichten werden meteen besteld. Binnen vier werkdagen waren ze binnen en zijn ze door de dealer vervangen. Hoeft de nieuwe eigenaar dit niet meer op te lossen. De Sportage is afgelopen zaterdag ingeruild voor een nieuwe Hyundai Tucson, welke ik persoonlijk nog iets mooier vind dat de Sportage IV. 

Greetz

Geplaatst

Mooi hoor,de dealer wat duiten lichter maken en dan overstappen naar een ander merk,maar ja ,een auto met afbladderende achterlichten verkoopt niet zo vlot zeker ?

Geplaatst

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Meteen langs de dealer gegaan en de nieuwe achterlichten werden meteen besteld. Binnen vier werkdagen waren ze binnen en zijn ze door de dealer vervangen. Hoeft de nieuwe eigenaar dit niet meer op te lossen. De Sportage is afgelopen zaterdag ingeruild voor een nieuwe Hyundai Tucson, welke ik persoonlijk nog iets mooier vind dat de Sportage IV. 

Greetz

Heel netjes !

Geplaatst

Het is maar hoe je het bekijkt

Dat zal maar ik laat ook altijd dingen netjes achter voor een volgende gebruiker.

Heeft niks met inruilwaarde te maken maar met fatsoen.

Kleine moeite en een dikke + voor Pascal76

• Like 1
Geplaatst

Mooi hoor,de dealer wat duiten lichter maken en dan overstappen naar een ander merk,maar ja ,een auto met afbladderende achterlichten verkoopt niet zo vlot zeker ?

Hallo Ludoke,

Ik speur hier enige frustratie, welke in mijn ogen helemaal niet nodig is. De Kia Sportage zat nog in zijn garantieperiode, dus ik zie het niet als de dealer wat duiten lichter maken. Je betaald voor de garantie en dan mag je er in mijn ogen ook gebruik van maken.

P.S. Ook de nieuwe eigenaar zal nog een paar jaar van de garantie mogen genieten.

Greetz,

Pascal 76

Geplaatst

Kan me niet voorstellen dat het zo bedoeld was.

Denk te nemen met een korreltje sarcasme

Geplaatst

Hallo Ludoke,

Ik speur hier enige frustratie, welke in mijn ogen helemaal niet nodig is. De Kia Sportage zat nog in zijn garantieperiode, dus ik zie het niet als de dealer wat duiten lichter maken. Je betaald voor de garantie en dan mag je er in mijn ogen ook gebruik van maken.

P.S. Ook de nieuwe eigenaar zal nog een paar jaar van de garantie mogen genieten.

Greetz,

Pascal 76

Ok ,de dealer dan niet maar wél Kia.Wij weten niet hoelang het probleem er al was ,maar een auto met afbladderende achterlichten verkoopt moeilijker,draai en keer het zoals jullie willen. Dan is het handig om de garantie aan te spreken.

Oei ,de reacties,maar toch vind ik het niet correct.

Geplaatst

Als dit een garantie gevalletje is, en dat is het, dan is de dealer zelfs blij met het vervangen van de achterlichten.

Dealer krijgt onderdelen en werkplaats vergoeding van KiaMNL. (=omzet)

In het geval dat Pascal78 de boel de boel had gelaten, was de volgende eigenaar misschien wel naar dezelfde dealer gegaan om het probleem

op te laten lossen.

Dat hoeft dus niet meer, dat is toch gewoon correct ?

Volgende eigenaar heeft het probleem niet dus ik vind het een hele nette actie van Pascal78.

Dat Pascal78 over gegaan is naar ons zustermerk is jammer maar een eigen keus.

(weer een gedoogd lid :-)   )

Geplaatst

Ok ,de dealer dan niet maar wél Kia.Wij weten niet hoelang het probleem er al was ,maar een auto met afbladderende achterlichten verkoopt moeilijker,draai en keer het zoals jullie willen. Dan is het handig om de garantie aan te spreken.

Oei ,de reacties,maar toch vind ik het niet correct.

Dacht dat je eerdere opmerking sarcastisch was bedoeld. Nou heb ik het ff mis.

Maar die frustratie van jou slaat nergens op.

Het is niet dat hij zelf veroorzaakte schade ofzo claimt bij de verzekering of zo.

Hij heeft gewoon iets wat niet goed was aan de auto onder garantie laten herstellen. Dat hij dat doet wetende, dat de auto wordt ingeruild doet er niet toe. Ik vind het persoonlijk erg netjes.

Als de volgende eigenaar niet weet, dat dit een garantiegeval is laat die het mss wel op eigen kosten herstellen.

En NEE hij benadeeld Kia (rijders) hier niet mee. Hij had immers een auto gekocht met garantie, waarvan de fabrikant aangeeft dat dit gebrek niet mag ontstaan binnen 7 jaar.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb hetzelfde probleem bij de koplampen van de rio, en omdat er een vlekje poets nog op de auto zat werdt het daar op afgeschoven en niks meer mee gedaan

dat is wel heel erg vreemd 

nog nooit gehoord bij een rio 

hebben ze de koplampen niet een keer al behandeld dat het nu opeens afbladdert 

plaats er eens een foto van 

Geplaatst

weet niet of je een online foto opslag hebt maar zelfs van face book af kan je fotos met een link hier plaatsen dat is het aller simpelst

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...