Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kan er mij iemand wat meer duidelijkheid geven aangaande het start-stop systeem van mij kia sportage, ik rijd soms lange tijd niet met de wagen zou het daardoor kunnen komen dat het systeem dan niet werkt?

Voorbije weekend reed ik een 450 km , werkt nog niet? Het systeem is ook niet (manueel) uitgeschakeld!

Heb ergens destijds gelezen dat dit systeem met een afzondelijke batterij werkt , en je eerst veeele km moet gereden hebben vooraleer dit terug zijn werking krijgt !

Klopt dit?

Graag wat meer info.

Alvast bedankt.

Geplaatst

Kan er mij iemand wat meer duidelijkheid geven aangaande het start-stop systeem van mij kia sportage, ik rijd soms lange tijd niet met de wagen zou het daardoor kunnen komen dat het systeem dan niet werkt?

Voorbije weekend reed ik een 450 km , werkt nog niet? Het systeem is ook niet (manueel) uitgeschakeld!

Heb ergens destijds gelezen dat dit systeem met een afzondelijke batterij werkt , en je eerst veeele km moet gereden hebben vooraleer dit terug zijn werking krijgt !

Klopt dit?

Graag wat meer info.

Alvast bedankt.

Kijk hier even daar vind je alles over het start-stop systeem van Kia

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Géén airco, géén speciale verbruikers...nog géén werking na 450 km , normaal?

De opgegeven link opent hier ff niet, maar...

zowel voordien in mijn Picanto als nu in  de Rio, werkt het niet als de ventilatie (met of zonder airco), enkel op de voorruit staat ingesteld.

Op alle andere standen wel, dus mss dit es nazien.

Geplaatst

Géén airco, géén speciale verbruikers...nog géén werking na 450 km , normaal?

Als de airco op vol vermogen werkt dan werkt het ISG idd niet. Raar maar waar is dat als je verlichting, airo of een andere

stroomverbruiker aanzet het systeem (de luie dynamo) wel oplaad en dus werkt. Wel is e.e.a. afhankelijk van een aantal

factoren genoemd in mijn voorgaande bericht. Temperatuur, toestand van de accu (>80%) etc. Bij het afremmen op de

motor is een van de meest belangrijke factoren. Bij mij werkt het perfect.

Als de auto een aantal dagen heeft stil gestaan en ik ga weer rijden (met verlichting aan) is het syteem redelijk snel weer

up and running.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik zou in jou geval dan toch even naar de garage gaan ermee.

Bij mij ( en andere sp3's die ik ken) werkt het altijd heel vlot. Na zo'n afstand moet je accu ook al goed opgeladen zijn.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Als je 450 km op de snelweg rijdt zal de accu niet zo snel opladen boven de 80% dan als je de binnenweg neemt.

Op de binnen weg rem je veel meer op de motor af.

Bij de Venga valt me nu op dat ik er meer moeite voor moet doen om de accu boven de 80% te krijgen.

Met de controlebeurt is geconstateerd dat alles naar behoren werkt.

De ISG werkt alleen het starten en het stoppen van de motor niet. 

Lijkt mij ook dat een AGM accu door de jaren heen in kracht afneemt en zal je er ook meer moeite voor moeten doen om deze boven de 80% te krijgen.

Dus heb ik na een tip van andere KiaClub leden een AGM acculader gekocht.

Deze reset de accu weer naar 100% en daarna werkt alles weer optimaal.

Nu we weer naar de winter gaan merk ik dat de accu weer onder de lader moet.

Heb nu 800 km gereden en bewuste lampje blijft branden. 

Van de monteur heb ik begrepen dat een extra laadbeurt naar 100% geen kwaad kan. 

Mits je maar een speciale lader gebruikt en de min kabel op het chassis aansluit ipv de accu.

Geplaatst

Bij mij werkt het meestal wel. Alleen start de motor vanzelf weer na +/- 1 minuut, zonder dat ik iets doe. Zal het bij de volgende servicebeurt eens voorzichtig aankaarten.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Bij mij werkt het meestal wel. Alleen start de motor vanzelf weer na +/- 1 minuut, zonder dat ik iets doe. Zal het bij de volgende servicebeurt eens voorzichtig aankaarten.

Als de accu onder de 80% komt start de motor vanzelf in de start/stop modus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...