Jump to content

Ruitenwissers vooraan gaan 1x automatisch bij starten SP3

bobbydc

Recommended Posts

Vraagje,

Is het normaal dat wanneer de ruitenwissers in de modus "Auto" staan dat deze automatisch 1x op en neer gaan bij het starten?

Ik vind dit persoonlijk zeer vervelend omdat wanneer het niet geregend heeft, dit enkel de voorruit vuil maakt en vieze strepen trekt...

Kan dit vermeden worden zonder deze telkens uit "Auto" te hoeven zetten voor het starten?

dit is normaal dit is een ijk punt van de wisser stand zo dat deze als uitgangs punt een droog raam is 

dit is alleen te vermijden door je wissers nooit op de stand auto te zetten maar deze stand pas in te schakelen als het daadwerkelijk ook echt regend

Lijkt me helemaal van belang indien de ruitenwissers vastgevroren zijn aan het raam. Of is er een beveiliging ingebouwd?

(edit)

Net even de handleiding bekeken. Bij vorst de ruitenwissers Niet op automatisch laten staan. Dan kan er schade ontstaan doordat de wissers bij contact 1 maal wissen. Ook als je de wasstraat in rijdt de wissers op 0 zetten.

dit is normaal dit is een ijk punt van de wisser stand zo dat deze als uitgangs punt een droog raam is 

dit is alleen te vermijden door je wissers nooit op de stand auto te zetten maar deze stand pas in te schakelen als het daadwerkelijk ook echt regend

Bij mijn Cee'd GT modeljaar 2016 is dat niet meer, heeft KIA toch iets aan gedaan m.i.