Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben van plan om mijn koplampen (halogeen) te vervangen, nu mijn vraag heeft iemand ervaring met Led-verlichting ? Van xenon verlichting heb ik al wat info maar ben benieuwd naar Led? Iemand ervaring?

Grts kialo

Geplaatst

Ik heb nu Xenon maar was eigenlijk best graag overgegaan naar LED. Ik ben persoonlijk namelijk niet zo gek op hoogspanning (23000V voor de Xenon lampen) bij al die elektronica. Het gaat overigens wel goed afgezien van wat verminderde radio ontvangst. De reden waarom ik niet voor LED ben gegaan is de koeling. Een Cree LED met dezelfde lichtopbrengst (of meer!) als Xenon moet fors gekoeld worden. Dat doen ze met een fannetje op de voet van de lamp. Probleem is nu om verse lucht naar dat fannetje te krijgen. Dat lukt eigenlijk alleen als je de stofkap eraf laat of er een fors gat in zaagt. Uiteraard heb je dan weer een vochtprobleem.

Op het forum zit iemand met een Picanto die de LED lamp met zijn stofkap heeft vastgezet (de clips pasten niet meer) en dat gaat goed. Niet duidelijk hoe lang want de levensduur van LED (en alle elektronica) gaat achteruit door warmte. Als iemand een oplossing heeft voor de koeling zou ik graag eens Cree LEDs proberen. Tot die tijd doe ik het wel met Xenon en ga ik aan de slag om de radio interferentie te lijf te gaan. Dat is overigens ook een punt van aandacht bij LEDs. Goed de reviews lezen.

Geplaatst

Die heb ik ook wel eens gezien; soort van metalen linten. Op zich niet moeilijk te monteren. Je boort een gat in de stofkap en laat ze daar uithangen. Afdichten met kit moet dan nog wel kunnen. Probleem is alleen dat de versie met die metalen stroken lang niet zo veel lichtopbrengst heeft als de versies met de fannetjes. Je moet erg opletten want ze geven vaak het aantal lumen per set aan i.p.v. per stuk. Minimaal 3000 lumen per stuk als je gelijk op wil gaan met Xenon.

Geplaatst

Ik heb nu Xenon maar was eigenlijk best graag overgegaan naar LED. Ik ben persoonlijk namelijk niet zo gek op hoogspanning (23000V voor de Xenon lampen) bij al die elektronica. Het gaat overigens wel goed afgezien van wat verminderde radio ontvangst. De reden waarom ik niet voor LED ben gegaan is de koeling. Een Cree LED met dezelfde lichtopbrengst (of meer!) als Xenon moet fors gekoeld worden. Dat doen ze met een fannetje op de voet van de lamp. Probleem is nu om verse lucht naar dat fannetje te krijgen. Dat lukt eigenlijk alleen als je de stofkap eraf laat of er een fors gat in zaagt. Uiteraard heb je dan weer een vochtprobleem.

Op het forum zit iemand met een Picanto die de LED lamp met zijn stofkap heeft vastgezet (de clips pasten niet meer) en dat gaat goed. Niet duidelijk hoe lang want de levensduur van LED (en alle elektronica) gaat achteruit door warmte. Als iemand een oplossing heeft voor de koeling zou ik graag eens Cree LEDs proberen. Tot die tijd doe ik het wel met Xenon en ga ik aan de slag om de radio interferentie te lijf te gaan. Dat is overigens ook een punt van aandacht bij LEDs. Goed de reviews lezen.

Voor wat betreft de verminderde radio-ontvangst, dit ligt aan de kwaliteit van de set.

Heb ik nog nooit meegemaakt,

Geplaatst

Ik heb er op gegoogled en ik zie heel veel klachten over slechtere radio ontvangst, ook met dure setjes als Pilot, Philips en MaxxPro. Het schijnt meer samen te hangen met de locatie van de ballasten dan met de kwaliteit van de set. Mijn setje is een 'middenklasser' van ca. 100 euro omdat de Pilot set, die ik eigenlijk besteld had, maar niet geleverd werd.

• Like 1
Geplaatst

Kan je iig verzekeren dat het met de huidige MaxxPro's niet voorkomt. Als je toch storing krijgt wordt het kostenloos vervangen of je geld terug

Geplaatst

In dit draadje heeft iemand toch wat last met slechtere radio-ontvangst met MaxxPro:

http://www.kiaclub.nl/topic/18788-slechte-ontvangst-sinds-een-week/

Misschien een tipje voor hem om de boel gratis om te wisselen?

Even weer on-topic: Ook met Leds kun je problemen krijgen met storingen op de radio getuige de review van ene Dimitri:

http://leddel.nl/h7-led-canbus-3000-lumen-dimlicht/

Pro LED: levensduur en snel opstarten, Het lichtbeeld in projectorlampen schijnt ook alleszins mee te vallen. In ieder geval als je H7 hebt.  Bij H4 is het wat twijfelachtiger. Geen hoogspanning, wel vieze schakelpieken.

Con LED: staat nog enigszins in de kinderschoenen. Koeling vs. vocht?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...