Paul65 Geplaatst 29 Januari, 2016 Geplaatst 29 Januari, 2016 Het is me opgevallen dat de laatste week de radio-ontvangst een stuk slechter is geworden in Eindhoven. Ik heb sinds die week ook Xenon in mijn auto maar die lijkt verder niet te storen. Buiten Eindhoven heb ik gewoon ontvangst en hoor ik geen storing. Een week geleden heb ik ook de antenne er even af gehad voor de wasstraat maar dat heb ik al zo vaak gedaan. Antenne versterker overleden? Toch de Xenon? Quote
Gast Stief Geplaatst 29 Januari, 2016 Geplaatst 29 Januari, 2016 een balast kan zeker storen.Het komt bij de goedkopere chinese setjes helaas iets vaker voor dan bij de duurdere merken. De positie van de ballast en/ of de gekozen aarde positie kan daar ook bij uitmaken. Deze verplaatsen is goedkoper dan een nieuw setje kopen. Makkelijke test is gewoon op moment dat je slecht ontvangst hebt bij een bepaalde zender even je verlichting uit doen. Een vriend van mij had dit probleem ook een poosje geleden maar alleen met een bepaalde radiozender helaas wel zijn favoriete. Bij hem was het een ballast die voor de storing zorgde. Dit was spontaan ontstaan na een paar maanden. Uiteindelijk heb ik daar een ander Xenon set ingebouwd. Maar hij had ook andere klachtjes hoor over zijn oude xenon. Quote
Paul65 Geplaatst 29 Januari, 2016 Topic Starter Geplaatst 29 Januari, 2016 Deze set is, zeg maar, uit de middenklasse. Blijkbaar is de onstoring toch niet zo goed als ze beweren op de site (huismerk van een nederlands bedrijf). Tja, dat moet je toch altijd maar op hun woord geloven. Oorsrponkelijk had ik een Pilot kit in bestelling staan maar na 4 weken vergeefs wachten toch maar deze besteld. Ik zal de volgende keer mijn lichten gewoon eens uitzetten om te zien wat er gebeurd. Het is ook alleen maar in de stad, waar je toch meer ontvangstgevoeligheid nodig hebt, dat ik er last van heb. Op de snelweg hoor ik alleen even een kraakje op de radio als de lampen opstarten. Daarna geen problemen meer. Het is inderdaad wel een goed idee om een andere aarde uit te zoeken om hem zodoende wat meer van het boordnet te scheiden. Quote
Jordan Geplaatst 30 Januari, 2016 Geplaatst 30 Januari, 2016 Ik heb in mijn Rio een dure klasse xenon gehad van Maxxpro. Ook ik had last van verminderde ontvangst op mijn radio. Wel veel minder dan mijn vorige Chinese setje maar helemaal weg is het nooit gegaan. Quote
Paul65 Geplaatst 30 Januari, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 Januari, 2016 Ben net eens even aan het googlen geslagen met de woorden 'xenon' en 'radio-onnvangst' en het lijkt een bekend probleem te zijn. Ook met bv. Pilots. Blijkbaar heb ik nog de minst erge variant: alleen wat minder radio-ontvangst. Echte storing is het niet, alleen bij het inschakelen. Ik lees al over het aarden van de ballasten (een zit op de plastic zekeringenkast en is dus zeker niet geaard). De ander zit wel op metaal. Een andere oplossing is het plaatsen van de ferrietkern in de voeding van de radio. Is niet zo'n probleem, op mijn werk hebben we genoeg van de dingen en mijn radio/navigatie moet er toch nog eens uit omdat er een rammeltje in het dashboard zit. Quote
Murcielaygo Geplaatst 30 Januari, 2016 Geplaatst 30 Januari, 2016 Je zou die ferrietkernen ook kunnen plaatsen op de voeding van de ballasts, dat zou vergelijkbaar effect moeten geven en ik wellicht makkelijker bereikbaar. Quote
Paul65 Geplaatst 30 Januari, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 Januari, 2016 Het is het proberen waard, thnx! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.