Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast Timo0103
Geplaatst

Als je dit gaat doen doe het dan goed met een setje originele stekkers

Geplaatst

Als je dit gaat doen doe het dan goed met een setje originele stekkers

Mag zo zijn maar ik gebruik deze aftapjes, werkt perfect.

160666858446_16.jpg

http://www.ebay.de/itm/10-Abzweigverbinder-fuer-Kabelschuhe-ROT-0-5-1-5mm-Stromdieb-Klemmverbinder-NEU-/160666858446?

Kan je zo de twee draadjes aan koppelen, geen gedoe meer met de oude blauwe. Je steekt ze gewoon in de nieuwe aftapping.

Maar van mij mag je.

Geplaatst

Die aftakkers zijn echt een ramp. Ze beschadigen je kabels en laten als je pech hebt vocht toe, waarna corrosie de kabel kan laten breken.

Beter soldeer je alles, daarna netjes intapen of als het gaat krimpkous gebruiken. Zo hou je het een stuk betrouwbaarder...

Gast Timo0103
Geplaatst

Inderdaad, die caravan klemmen zoals ik ze altijd noem zijn troep.

Niet doen ook al is het heel handig.

Gast Timo0103
Geplaatst

dvg9qtcmcqw.jpg

Even 1 kant vervangen door Leds en het nieuwe kabeltje geplaatst61agsrysshf.jpg

Geplaatst

Vandaag de kabelsets binnen. Ik hoefde geen invoerrechten en btw te betalen (Timo, je had net pech man, balen). Je kunt trouwens ook eerst 1 kabelset bestellen en de volgende dag de ander, dan worden het 2 aparte pakjes en hoef je niet te bukken voor de roverheid.

De W5W lampjes zijn ook bij een automaterialenwinkel zoals Brezan te koop en zijn daar iets meer dan 0,60 euro per stuk (dan zijn het geen leds maar de bestaande verlichting is dat ook niet).

Ik moet ze er nog in fabrieken en ik denk dat ik de gaten in de units ga boren ipv dremelen, diameter is 10mm.

@Pipercub: die Hella dingen moet je er 2 van hebben voor 1 kant. Da's al 10 euro. Dan nog aan elkaar solderen, in de bestaande bedrading knippen, krimpkousjes, een pennetje extra zien te regelen in de bestaande connector. En dan moeten de Hella fittingen even lang zijn als de Kia want ze zijn vrij lang (omdat ze zowel door de achterkant als door de reflector moeten steken van de lampunit). En dat terwijl je een originele Kia kabelset heb voor 14 euro nogwat. Ik ben ook zuinig maar.....

• 2 weken later...
Geplaatst

Even 1 kant vervangen door Leds en het nieuwe kabeltje geplaatst

Heb jij nu een lelijke deuk in je achterklep :?

Gast Timo0103
Geplaatst

Heb jij nu een lelijke deuk in je achterklep :?

Ik zie geen deuk, alleen een super ranzig smerige auto.

:-D

Geplaatst

Ik zag dat ook...maar ja wit blijft niet significant wit....

Gast Timo0103
Geplaatst

Ben ik even blij dat wit geen kleur is, wit rijders doen niet aan kleur

Geplaatst

Ik zie geen deuk, alleen een super ranzig smerige auto.

:-D

Gelukkig dan........... ga je SP3 eens wassen dan joh !!! :winkiss:

Gast Timo0103
Geplaatst

Gelukkig dan........... ga je SP3 eens wassen dan joh !!! :winkiss:

Done !

:tt1:

Geplaatst

De units zijn sowieso open aan de achterkant. Alleen de buitenkant is hermetisch dicht. Je krijgt geen condens omdat de units 'ventileren' in de cabine. Een rubberring heeft geen zin (zit er ook bij de achteruitrijverlichting niet tussen).

Postings hierboven: Ik heb trouwens de gaten geboord met een 15mm boor en de uitsparingen gedremeld, dat ging makkelijker.

Geplaatst

Ben ik even blij dat wit geen kleur is, wit rijders doen niet aan kleur

Dat dacht je. In wit zitten alle kleuren van het spectrum  :D

Geplaatst

De units zijn sowieso open aan de achterkant. Alleen de buitenkant is hermetisch dicht. Je krijgt geen condens omdat de units 'ventileren' in de cabine. Een rubberring heeft geen zin (zit er ook bij de achteruitrijverlichting niet tussen).

Postings hierboven: Ik heb trouwens de gaten geboord met een 15mm boor en de uitsparingen gedremeld, dat ging makkelijker.

Bedankt voor de info!! Kabelsetjes zijn onderweg en nu nog even moed verzamelen om eea te boren

Geplaatst

Bedankt voor de info!! Kabelsetjes zijn onderweg en nu nog even moed verzamelen om eea te boren

anders heb ik nog reserveachterlichten voor je hoor :-) heb mijn lampen kant en klaar gekocht

Geplaatst

Hoe weet je waar de uitsparingen moeten komen?

Is dat aangegeven op de unit?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...