Ga naar inhoud

Slijtage achterbanden


jemk187

Aanbevolen Berichten

De meeste ceeds zijn wat gevoelig in de middenstand, heeft de mijne ook, als er bij het nieuwe stuurhuis geen modificatie op zit

dan heeft vervangen geen enkele zin. Software matig valt er met het diagnosesysteem niets te veranderen i hooguit een update (als die er is)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stuurkolom is vervangen, ze gaan nu kijken naar het stuurhuis.

Ik heb gereden met de ceed van de verkoper en die stuurt veel rustiger ,(heeft er ook 17 inch velgen onder) maar zodra je gas geeft of uit een bocht komt en het stuur eigenlijk los laat in de rechtdoor positie schiet de auto de zij kant op. Kan zowel links als rechts zijn.

Allemaal heel erg vervelend en dan druk ik me hier nog zachtjes uit. :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na dit (topic) gelezen te hebben............ zou ik helemaal klaar zijn met die Garage/Dealer.
En omdat je al zolang tobt met de C'eed ............. ook klaar met KIA.

Wat wordt jij aan het lijntje gehouden zeg :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben zowel de pro ceed als de SW en hebben deze problemen niet. Wel vreten ze achterbanden maar welke auto niet met 18 inch. Vind de upgrade naar 18 inch wel het stuurgedrag bevorderen.

Succes met je maandagochtend Cee'd :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt maar ben bang dat met 18 inch het comfort weg is . Niet groter dan 16 inch gaan gaf de garage aan ivm de caravan.

Wel heb ik er al MAD veren achter laten plaatsen geeft wel iets ruimte in de wielkast achter.

Ik ga pas kijken voor andere velgen nu als alles goed is. Als het de garage nu niet lukt mogen ze de auto terugnemen en mijn geld terug geven. Zal wel weer de mazzel hebben dat dit bij een op de duizenden voorkomt maar dan moet ik nog heel goede nadenken of het weer een Kia wordt.

Reed vandaag rond de 100 km/h op een randweg , zodra je het stuur maar even losliet schoot de auto de berm in.

weet nog niet of ik tot 30-5 ga wachten.

(De auto van de verkoper waarmee ik reed had ook 17 inch org. Kia velgen , reed een stuk beter moet ik zeggen maar met de huidige 15 inch moet dit ook mogelijk zijn.)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze staan erom bekend dat ze waardeloos sturen, heb ook nog een picanto dat is helemaal een ramp komt slecht terug in de middenstand.

Ook bij deze is de stuurkolom al vervangen evenals de startmotor na 35000 km, maar picanto word alleen in het dorp gebruikt

dus echt veel last geeft het niet, maar het hoort niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


even een update , auto heeft een nieuw stuurhuis gekregen nieuwe banden voor, nieuwe koplamp en rugleuning maar is volgens de monteur nog niet goed en wijkt nog naar links of rechts.

Ze gaan het maandag weer opnemen met Kia. Auto staat er nu al een week is echt om moedeloos van te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


even een update , auto heeft een nieuw stuurhuis gekregen nieuwe banden voor, nieuwe koplamp en rugleuning maar is volgens de monteur nog niet goed en wijkt nog naar links of rechts.

Ze gaan het maandag weer opnemen met Kia. Auto staat er nu al een week is echt om moedeloos van te worden.

 

Ik zou zeggen:

Sleutels inleveren, voorzie mij van een soortgelijke verse en stuur deze auto door naar de opleidingscentra op gebied

van automotive.

 

.

Mocht iemand van Kia WebCare mee lezen;

Deze meneer gaat in zijn sociale omgeving geen reclame maken voor het merk Kia.

Sterker nog, het zou wel eens negatief kunnen zijn.

En helemaal aantoonbaar.

DOE er wat aan.

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren maar eens gebeld met Kia Schagen, ze gaan het opnemen met Kia Nederland. Antwoord ze weten nog niet hoe lang dit gaat duren. Heb afgesproken dat ik vandaag teruggebeld wordt ook omdat ik met de leen auto wat beperkt ben met het vervoer van de hond.

Kan zaterdag een andere leenauto ophalen. Men moet nu data uitwisselen van de auto met Kia Nederland en ze gaan daarna pas een afspraak regelen  dat er een monteur bijkomt van Kia Ned. Het vreemde is wel dat ik de hele tijd bezig ben nu met Schagen en terug wordt gebeld vanuit Alkmaar.

:no:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren maar eens gebeld met Kia Schagen, ze gaan het opnemen met Kia Nederland. Antwoord ze weten nog niet hoe lang dit gaat duren. Heb afgesproken dat ik vandaag teruggebeld wordt ook omdat ik met de leen auto wat beperkt ben met het vervoer van de hond.

Kan zaterdag een andere leenauto ophalen. Men moet nu data uitwisselen van de auto met Kia Nederland en ze gaan daarna pas een afspraak regelen  dat er een monteur bijkomt van Kia Ned. Het vreemde is wel dat ik de hele tijd bezig ben nu met Schagen en terug wordt gebeld vanuit Alkmaar.

:no:

 

Aangezien jij in de repeterende modus zit, doe ik het ook maar een keer:

 

Ik zou zeggen:

Sleutels inleveren, voorzie mij van een soortgelijke verse en stuur deze auto door naar de opleidingscentra op gebied

van automotive.

 

.

Mocht iemand van Kia WebCare mee lezen;

Deze meneer gaat in zijn sociale omgeving geen reclame maken voor het merk Kia.

Sterker nog, het zou wel eens negatief kunnen zijn.

En helemaal aantoonbaar.

DOE er wat aan.

 

 

.

 

 

Schande.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Gisteren maar eens gebeld met Kia Schagen, ze gaan het opnemen met Kia Nederland. Antwoord ze weten nog niet hoe lang dit gaat duren. Heb afgesproken dat ik vandaag teruggebeld wordt ook omdat ik met de leen auto wat beperkt ben met het vervoer van de hond.

Kan zaterdag een andere leenauto ophalen. Men moet nu data uitwisselen van de auto met Kia Nederland en ze gaan daarna pas een afspraak regelen  dat er een monteur bijkomt van Kia Ned. Het vreemde is wel dat ik de hele tijd bezig ben nu met Schagen en terug wordt gebeld vanuit Alkmaar.

:no:

 

Wat is de status?

Probleem gevonden en opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren de auto opgehaald en en de uitleg gekregen wat de problemen nu veroorzaakte. Eerste indruk was goed, stuurde erg strak in de sport stand. Vanmiddag na het werk een stukje snelweg nog getest om ook boven de 80-90 te rijden.

En gelukkig dit was ook een heel verschil met het rijgedrag van voorheen. 

Als uitleg kreeg ik dat de afstelling van de sensors niet goed stonden, zelfs waarschijnlijk voor een diesel uitvoering , welke veel lichter staan afgesteld dan een benzine versie. 

Ga morgen de garage melden dat de auto nu stukken beter stuurt dan wanneer we hem kochten.

Hopen nu maar dat we voorlopig kunnen gaan genieten van onze auto.

 

(Warmetuuter , bedankt he, morgen tracteer ik op een bakkie koffie)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

 

Hopen nu maar dat we voorlopig kunnen gaan genieten van onze auto.

 

 

 

Dat gaat zeker lukken toch nu de problemen achter de rug zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...