Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb er nog geen noodzaak toe maar uit pure nieuwsgierigheid vraag ik me iets af : Als je een nokkenas tandwiel van de nokkenas afneemt die maar op 1 manier op de nokkenas past ( met een spie in een sleuf op nippel door een gaatje ) en dat nokkenas tandwiel heeft (fabrieks)markeringen voor de juiste timing, kun je dan dat geheel gewoon losnemen ( hele nokkenas eruit ) en weer terugplaatsen en weer op de (fabrieks)markering afstellen zonder bijzondere problemen ?

Of is de boel dan ontregelt en moet het uitgemeten worden ?

Dat is onduidelijk in YouTube filmjes ( kennelijk omdat het een vanzelfsprekend iets is ) en zelfs de Haynes manual zegt er niet in detail iets over, behalve dat de markering niet exact op lijn met de markeringen brengen ernstige motorschade kan veroorzaken. Dan zijn er ook heel wat YouTube filmpjes waarin men me een meetcirkel op de krukas in de weer gaat, maar mij is onduidelijk of dat ook moet bij de "maar op 1 manier in elkaar te zetten" nokkenas tandwielen waarvan je zou denken dat als ze weer op de fabrieksmarkering zijn afgeteld goed staan ?

Geplaatst

Als je een nokkenas uitneembare en je zet alles terug op de markeringen is er niets aan de hand

maar he moet wel de krukas en bij een diesel ook de brandstof inspuitpomp als deze aanwezig is ook op de juiste merktekens zetten uiteraard

Geplaatst

Dank je dacht ik al. Meer een kwestie dat het ZO vanzelfsprekend is dat ze het niet eens uitleggen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...