Ga naar inhoud

Eerste en waarschijnlijk laatste toppic van ons


everts

Aanbevolen Berichten

Hallo mede leden.

 

Hier een eerste en laatste toppic over onze in 2012 nieuw gekochte venga 1.4 dinamic.

Wij kochten deze donker grijze venga omdat hij anders dan onze droom auto, de Toyota Verso s wel onze caravan van max beladen 900 kilo mocht trekken.

De ruimte in de auto is super, veel ruimte voor ons drieën, een goede audio en met trekhaak en 13 polige stekker erg makkelijk.

Het trekken van de caravan was echter een grote schik.

Achter luik lekker klimmen maar waar de Yaris en de Yaris verso in de twee de caravan naar boven trokken moest de Venga zelfs naar de 1.

Met veel moeite kwamen we stapvoets boven.

Ook op de redelijk vlakke snelweg in zuid Frankrijk moesten we vaak terug naar de drie en kwam de 5 slechts bult af een keer in bedrijf.

De snelheid kwam dan ook met moeite net aan de 110 waar we met de Toyota's met zijn 1.3 motor toch echt 10 km/h meer scoorde.

Ook het verbruik viel heel vies tegen.

Een 1 op 8 en zelfs 1 op 6 plukte de portemonnee behoorlijk leeg.

 

Ook in ons kikkerlandje lust hij hem behoorlijk bij normale rij omstandigheden, een 1 op 13 14 is normaal.

Nou ben ik zelf een behoorlijk geleerde bestuurder die het tot 3 jaar terug voor de jongens in het blauw mocht doen.

Met deze vaardigheden en ja, hij staat dan bij 50 al in de 5 en heel veel op de cruse controle, 30 is 30 50 is 50 en 120 is max 110, rijd hij nu 1 op 17 / 18

Helaas is de navigatie ver achter gebleven. ik heb een systeem van 5.0.1.

Wie o wie heeft de 5.1.3 update die ik kan downloaden ??????????

Dan kan ik het systeem eindelijk eens bijwerken.

 

Met de letselschade vergoeding die onderweg is kan ik eindelijk weer een Toyota gaan betalen.

Het zal dan mogelijk een Yaris hybride of auris sports hybride gaan worden.

Oke,,, ik kan dan voorgoed nooit meer werken maar rijd toch nog een paar jaar in een fijne auto.

De caravan,,,,, tja ,,, die gaat ook weg.

Door de aandoeningen die ik heb opgelopen is het slapen in een caravan voor mij een ramp.

Ik zie in mijn dromen die er echt dagelijks zijn dan woonwagenkampen met alle problemen van dien.

Ook bij de mooi bruin gekleurde mensen denk ik direct aan misdrijven terwijl ze HELEMAAL NIETS DOEN.

 

 

Helpen jullie mij op weg met het navigatie systeem ????????????

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even gegoogled:

 

http://kia.navigation.com/cms/page.softwareupdate/en_GB/KiaEMEA/GBP

 

Helaas schrijven ze ook:

 

4. If your current software version is lower than 5.1.3 you cannot update to the latest version via this web site, Software Version 5.1.3 is only available at your Kia dealer. This is required before any further software updates are possible.

 

P.s. jammer dat de Venga is tegen gevallen. Persoonlijk zou ik hem ook niet als caravan-trekker kopen. Dan lijkt me een 1.6 toch wat meer op zijn plek maar blijkbaar heb jij het ook al met een 1.3 gedaan. Het kan dus wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Het is inderdaad jammer dat de Venga is tegen gevallen.

Ik heb in 4,5 jaar het een prima reisauto gevonden. 

Ook het verbruik vond ik bij de auto passen.

1 op 14 voor de korte rit en 1 op 18 voor de grote ritten. (en soms wel eens hoger maar dan moet je de snelheid verlagen naar 95km)

Maar of ik de Venga 1.4 als caravantrekker zou kopen moet ik toch ook nee zeggen ondanks er in het boekje 1300 kilo staat wat er achter mag. 

Het motorvermogen en het koppel is geen goede match.

En waarschijnlijk heeft de Verso een beter koppel.  

En daar ben ik ook een keer in het verleden ingetuind en had ik hetzelfde verhaal.

Dan wordt het een bron van irritatie.

Maar waarom zou je de navigatie nog updaten als je de auto weg doet.

Met een nieuwe software update wordt de Venga niet meer waard.

Zou het lekker zo laten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...