Andries Geplaatst 1 September, 2016 Geplaatst 1 September, 2016 Beste leden, Ik heb ontdekt dat mijn Kia Rio achterstallig onderhoud heeft: Er is een gat tussen 15.622 km. (11-2013) en 50.042 km. (7-2016).. In de tussentijd is er dus niets gebeurd, door de vorige / tweede eigenaar. De plaatselijke Kia-dealer schrok ervan en zei: dat is niet goed, hieronder heeft je motor flink te lijden (zonder iets te willen verkopen). Mijn inziens iets wat niet kan worden teruggedraaid? Dus een blok wat niet 'gezond' kan worden gemaakt? Quote
xtra40 Geplaatst 1 September, 2016 Geplaatst 1 September, 2016 nou nou zal wel meevallen toch heb je nu problemen of bij geluiden dan ?? zo niet dan snel onderhoud uitvoeren en afwachten waar het schip strand maar ik den dat dat best wel mee gaat vallen garages overdrijven nou eenmaal en willen je altijd wel wat verkopen 35.000 met de zelfde olie is niet goed maar als er schade is zou je daar nu al last van hebben en als je motor olie pijl gewoon altijd goed is geweest zal het niet zo een vaart lopen dus nog maal onderhoud laten uitvoeren en geniet van je auto ik werk bij een duits merk en bij ons mag de olie er gewoon 2 jaar inblijven zitten Quote
Andries Geplaatst 1 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 1 September, 2016 Tijdens het schakelen van 3 naar 4 hoor ik een piepend geluid.. Losstaand van de tril/kraak geluiden, afkomstig van het dashboard (uitgezonderd asfaltwegdek). Ik reed vanavond vanuit Tango naar huis (4 km.), op lage toeren / max. 2000 rpm.. Maar qua verbruik zag hij het als 8 km.? Quote
xtra40 Geplaatst 1 September, 2016 Geplaatst 1 September, 2016 Schakelen is een versnellingsbak / koppelings probleem en die zijn niet aan onderhoud onderhevig op de eerste 50.000 kilometer kraken uit het dachbord is een bekend probleem van sommige rios en dat weet de dealer ook is ook geen onderhouds probleem ze moeten wel geloof ik het dachbord er uithalen en stukjes stof geloof ik op de bevestigings punten plaatsen is zelfs een bulitin van geweest Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 1 September, 2016 Geplaatst 1 September, 2016 Weet niet of je getankt had en toen de boel hebt gereset hebt dan geeft ie altijd eerst een flink verbruik aan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Andries Geplaatst 1 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 1 September, 2016 Nee, getankd en niets gereset. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.