Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste leden,

Zoals jullie eerder hebben gelezen heb ik problemen met mijn koppeling..

Vandaag heeft een Kia-dealer (2nd opinion) geconstateerd dat de koppeling is versleten.

Er staat pas 52.000 op de teller, al is bekend dat de Rio's uit 2011 een matige koppeling hebben.

Helaas is daarnaast ook bekend dat de auto achterstallig onderhoud heeft (gat tussen 15.622 km. (11-2013) en 50.042 (7-2016)).

Nu kan ik de koppeling laten vervangen, maar wat moet ik met het motorblok?

Ik ben bereid tot reparatie en een grote beurt, maar niet als er over een half jaar ook iets aan de hand is met de motor.

De Kia-dealer kon hierover geen garantie bieden, maar om dat uit te sluiten dient het motorblok nagekeken te worden..

Dit is een dag-klus, dus reken maar uit (€€€) en dat is enkel onderzoek.

Wat kan ik het beste doen?

Wegdoen of de gok erop nemen?

Geplaatst

Beste leden,

Zoals jullie eerder hebben gelezen heb ik problemen met mijn koppeling..

Vandaag heeft een Kia-dealer (2nd opinion) geconstateerd dat de koppeling is versleten.

Er staat pas 52.000 op de teller, al is bekend dat de Rio's uit 2011 een matige koppeling hebben.

Helaas is daarnaast ook bekend dat de auto achterstallig onderhoud heeft (gat tussen 15.622 km. (11-2013) en 50.042 (7-2016)).

Nu kan ik de koppeling laten vervangen, maar wat moet ik met het motorblok?

Ik ben bereid tot reparatie en een grote beurt, maar niet als er over een half jaar ook iets aan de hand is met de motor.

De Kia-dealer kon hierover geen garantie bieden, maar om dat uit te sluiten dient het motorblok nagekeken te worden..

Dit is een dag-klus, dus reken maar uit (€€€) en dat is enkel onderzoek.

Wat kan ik het beste doen?

Wegdoen of de gok erop nemen?

Lijkt me dat de motor na 52000 km niet versleten is,je weet natuurlijk niet hoe er mee gereden is.

Koppeling is snel versleten maar de vorige eigenaar kan ook altijd met de voet op het koppelingspedaal gereden hebben(koppeling rijder)

Geplaatst

Heeft het motorblok geen flinke 'tik' gehad, over het achterstallig onderhoud?

Lijkt me dat het blokje dat niet 'leuk' vindt?

Max 2 beurtjes overgeslagen,kan niet dodelijk zijn.

Geplaatst

zo als kook al eerder zij 

zelfs al besteed je die hele dag er aan dan nog weet je het niet zeker je moet je lagers en alles al demonteren en controleren 

en dat lijkt me ingrijpender dan iets te laat je olie verversen 

100% zekerheid krijg je nooit ook niet als je de boel laat controleren 

maar ach een keer je olie niet verversen lijkt mij inziens geen groot probleem 

als de olie altijd netjes op pijl is geweest en de oude olie die er nu inzit is nog gewoon olie en niet net zo dik als vet dan lijkt het mij geen probleem 

maar 100% zekerheid heb je nooit ook niet met een nieuwe auto 

Geplaatst

Koppeling laten vervangen en vooral niet druk maken over motor.

Een beetje benzine motor doet het 200.000km met 4x olie verversen.

Kia motoren zijn niet de modernste en dat komt de levensduur ten goede.

Geen stress dussss.

Geplaatst

Even een korte update met bijzonder goed nieuws..

Volgende week wordt de koppeling kosteloos vervangen! :-)

De dealer vertelde dat het nieuw type koppeling een grotere diameter heeft.

Hierdoor zou het bokkend wegrijden tot het verleden moeten behoren, net als het 'dribbelen'.

Ik ben erg benieuwd!

Geplaatst

Als die koppelings plaat krap bemeten was is het geen wonder dat ze snel(ler) slijten. Waarschijnlijk als je elke dag in de file moet staan gaat het ook sneller.

Met de motor kan niks mis zijn met zo'n km stand behalve productie fouten. Tenzij je als een imbenciel met koude motor volgas wegrijdt enz. maar hoeveel mensen doen dat ? :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...