Jump to content

Verschil in kleur tussen Clear White (Solid) en Snow White Pearl (metallic)

spacewagon

7 members have voted

1. 1. Welke kleur is het "meest wit"?

• Snow White Pearl (metallic)
      3
    • Clear White (Solid)
      4

Recommended Posts

Hallo!

Ik ben nieuw hier en heb ik een vraagje. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben van plan de Optima Sportswagon aan te schaffen. Net zoals mijn vorige auto's moet deze weer wit worden. Dat vind ik het mooist. Hoe witter, hoe beter :-).

Nu heb ik wat twijfels over de kleuren die Kia aanbiedt. Je hebt Clear White (Solid) en Snow White Pearl (metallic). De dealer vertelde mij dat Clear White (Solid) het "meest wit" is en dat Snow White Pearl (metallic) "meer geel" is.

Echter, als je de kleuren op de Kia website bekijkt, dan lijkt dat net andersom te zijn.

Dit is Clear White (Solid) op de Kia website:

optima-sw-clear-white.jpg

En dit is Snow White Pearl (metallic) op de Kia website:

optima-sw-snow-white-pearl.jpg

Weten jullie welke kleur het "meest wit" is?

Bedankt alvast!

Onze ervaring is dat de metallic lakken wat minder wit zijn als de basis witte lak. Maar hebben die ervaring met de Ceed en nu de Sportage 4. De metallic lak is een beetje parelmoer lak bij de Sportage teminste. Vind de plaatjes van een website toch anders als de echte kleuren.

Succes met je keus.

• Like 1

Ik kan niet zeggen welke van de door jouw genoemde kleuren witter is enkel dat de kleur van m'n GT, Deluxe White metallic, witter is dan de Solid White.

Wat ik wel weet is dat de metallic versie meer kleurt in het omgevingslicht, denk aan opkomende zon en dergelijke maar bij betrokken weer en dat is volgens mij de maatstaf is metallic m.i. witter.

Volgens mij is de metallic white meer white off, dus minder wit. In bright zonlicht zal hij echter wel meer stralen. Geen kleur, maar wel het significant mooiste wit. Maar ja, wie ben ik....

• 1 month later...

Hoi Newbie, speelt het nog? Ik heb de 2 kleuren zojuist vergeleken. De metallic lak is een stuk 'witter' dan de clear white lak de we aanbieden. Je bent van harte welkom om ze te komen bekijken. mvg Nick

Dit speelt zeker nog! Ik hoop 'm voor het eerst in het echt te zien aan het einde van de week. Heb jij beide kleuren staan? Waar?

Heb hetzelfde probleem gehad voor de Niro.

Zover ik weet zijn de witte lakken (zal geen "kleuren" meer zeggen) van de Niro en Optima dezelfde; die van de Sportage is weer iets anders.

Ben speciaal langs de importeur gereden die beide had staan omdat het met de plaatjes met kleurstalen bij de dealer moeilijk is voor te stellen hoe het op de complete auto overkomt. Vreemd genoeg kon ik niet zeggen welke "witter" was; het is "anders". Ik vond ik de metallic mooier overkomen en had ik de meerprijs er wel voor over. Maar dat is een kwestie van smaak en daar kan iedereen anders over denken.

Het beste kun je mijns inziens een dealer (of de importeur) zoeken die beide heeft staan. Vraag dan wel of die even buiten wil zetten. De kleurtemperatuur van een showroomverlichting is vaak iets warm en de pigmentatie van de diverse lakken kunnen daar verschillend op reageren (anders reflecteren) zodat je buiten een andere indruk kunt krijgen.

• 3 weeks later...

Hallo!

De Optima Sportswagon staat bij de dealers. Ik ben er naar toe gegaan om de kleuren te vergelijken.

Ik vind Snow White Pearl (metallic) witter dan Clear White (solid).

Hierbij een paar foto's waarop het wellicht te zien is.

Links = Clear White / Rechts = Snow White Pearl
IGfLiEKu.jpeg

Links = Clear White / Rechts = Snow White Pearl
zinPXgxS.jpeg