Rob18 Geplaatst 11 Januari, 2023 Geplaatst 11 Januari, 2023 14 minuten geleden, zei gjcvro: Heeft het dan ooit wel bij je gewerkt zonder android auto? Bij mij nl nooit. (HEV 2018) In het begin wel, maar eerlijk gezegd heb ik het ook niet meer gebruikt daarna. In het instructieboekje is er wel een apart hoofdstuk van. Voor functies in de auto en zou ik verwachten voor de navigatie. Quote
SmurfenB Geplaatst 12 Januari, 2023 Geplaatst 12 Januari, 2023 Op 8-1-2023 om 18:33, zei Rob18: Al een tijdje weg van dit forum, maar heb een probleem met de spraakherkenning van de Niro zelf. Het gaat niet om Android auto, dat werkt perfect met de spraakherkenning met Google Maps en Waze. Niets mis mee! Maar de spraakherkenning om opdrachten te geven en ook van de Niro navigatie lukt niet meer. Bij het indrukken van de toets op het stuurwiel krijg ik steevast de melding dat het alleen werkt met een USB kabel en Android auto. De laatste update heeft de dealer al gedaan. Wat rest mij nog? De spraakknop op het stuurwiel kan beide bedienen. Kort indrukken is Kia, iets langer indrukken is AA/ACP. Als u hem snel/kort indrukt, vraagt hij dan ook om een usb kabel? Quote
Rob18 Geplaatst 12 Januari, 2023 Geplaatst 12 Januari, 2023 1 uur terug, zei SmurfenB: De spraakknop op het stuurwiel kan beide bedienen. Kort indrukken is Kia, iets langer indrukken is AA/ACP. Als u hem snel/kort indrukt, vraagt hij dan ook om een usb kabel? Zowel bij kort als lang indrukken vraagt het om een USB kabel. Vanaf pag. 5/40 van het instructieboekje is spraakherkenning toepasbaar voor veel functies in de auto. Naar ik mij meen te herinneren ook voor het inspreken in het navigatiesysteem. Hoewel ik altijd wel een smartphone bij mij heb en Google gebruik bij het inspreken, blijf ik het raar vinden dat deze mogelijkheid na ettelijke updates niet meer werkt. Ik vraag mij zelfs af hoe dit in het nieuwe type Niro, die ik op het oog heb, is geregeld. Quote
R.J. Geplaatst 7 Februari, 2023 Geplaatst 7 Februari, 2023 Hebben jullie al het split screen van Android Auto. Ik n.l. nog niet. Quote
SmurfenB Geplaatst 7 Februari, 2023 Geplaatst 7 Februari, 2023 (aangepast) 43 minuten geleden, zei R.J.: Hebben jullie al het split screen van Android Auto. Ik n.l. nog niet. (Er van uit gaande dat u de laatste update, of in ieder geval na juni 2022, heeft geinstaleerd) Twee derde van uw scherm is nu android auto, één derde is, of: - Logo android auto - Kia apps, zoals radio, navigatie Als u de kia apps ziet, heeft u de instelling Splitscreen aan staan op het navigatie systeem. Deze instelling kunt u vinden in de instellingen op/van uw radio, met gebruik van de zoekfunctie. De instelling is alleen zichtbaar wanneer android auto is aangesloten. Deze split-screen instelling zorgt ervoor dat eenderde van het scherm door Kia wordt gebruikt en daardoor kan android auto niet het hele scherm gebruiken. 7 Februari, 2023 aangepast door SmurfenB Quote
R.J. Geplaatst 7 Februari, 2023 Geplaatst 7 Februari, 2023 Volgens Android Auto (Google maar eens) wordt zijn split screen deze maand uitgerold. Werkt dus met alle apps binnen Android Auto. Quote
Adrie Koorn Geplaatst 8 Februari, 2023 Geplaatst 8 Februari, 2023 21 uur geleden, zei R.J.: Volgens Android Auto (Google maar eens) wordt zijn split screen deze maand uitgerold. Werkt dus met alle apps binnen Android Auto. Split screen werk al bij bepaalde apps, ( Flitsmeister wel, Waze niet) dus je hebt dan je navigatie - muziek - kia info Quote
R.J. Geplaatst 8 Februari, 2023 Geplaatst 8 Februari, 2023 Duidelijk. Zou verder uitgebreid moeten worden Quote
R.J. Geplaatst 8 Februari, 2023 Geplaatst 8 Februari, 2023 8 uur geleden, zei Adrie Koorn: Split screen werk al bij bepaalde apps, ( Flitsmeister wel, Waze niet) dus je hebt dan je navigatie - muziek - kia info Overigens krijg ik dit scherm helaas niet voor elkaar . Quote
Adrie Koorn Geplaatst 12 Februari, 2023 Geplaatst 12 Februari, 2023 Op 8-2-2023 om 18:55, zei R.J.: Overigens krijg ik dit scherm helaas niet voor elkaar . Als ik op de 9 puntjes druk, in de linker hoek aan de onderkant, dan veranderd hij in puntjes en een vierkantje. En daarmee verander ik het scherm in 3 delen, maar dus tot op heden alleen bij flitsmeister gezien. Quote
Adrie Koorn Geplaatst 12 Februari, 2023 Geplaatst 12 Februari, 2023 (aangepast) Net ff getest, en het werkt ook met maps. Als je dit in de linkeronderkant ziet dan werkt het. Links van het microfoontj 12 Februari, 2023 aangepast door Adrie Koorn 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.