Wimis on Geplaatst 27 September, 2016 Geplaatst 27 September, 2016 Zoals verteld in mijn verhaal (Vakantie foto's)Problemen met de USB stick ! "Tot slot de radio en dan met name de USB of de muziek die we daar op hadden gezet.De eerste 1500 km ging het afspelen prima tot dat deze stukken van het liedje ging overslaan....Begon te haperen, stotteren en rare geluiden maken. Dat klinkt dan niet meer zo fijn.Ook hier kijkt de garage naar. Inmiddels heb ik op 3 USB sticks de muziek staan, los of in mappen.Maakt niet uit hoe...... hij blijft stotteren" Probleem aan de deskundige voorgelegd. We moeten maar iedere keer als we de auto starten, daarna pas de USB stick in de aansluiting zetten. Zo hoort dat!En voordat we de startknop bedienen om te stoppen de USB stick weer verwijderen? Ik heb een Hybride als werkauto en daar zit zo'n USB stick al in sinds dat ik de auto heb? Nooit verwijderd en of een andere geprobeerd. De USB stickjes zijn gecrashed? Alle 3 problemen dus alle 3? Ik moest pagina 520 van de Niro catalogus nog maar eens lezen. Ik denk dat ik de muziek maar op de Iphone5 zet, wellicht werkt dat beter? Weet iemand hoe dat werkt? Hoe stuur ik de muziek van de telefoon aan naar de radio? Ik hoor het graag! Quote
Hanz001 Geplaatst 27 September, 2016 Geplaatst 27 September, 2016 Misschien moet je hiervoor de gebruiksaanwijzing van de IPhone 5 ook nog doorworstelen.... Quote
Wimis on Geplaatst 27 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 27 September, 2016 Die kans is heel erg groot Met de verbinding Bluetooth van de Audio, zou je zo muziek kunnen afspelen? Zo zegt het WWWAls dan de telefoon gaat dempt de muziek........ Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 September, 2016 Geplaatst 27 September, 2016 Muziek van je iPhone spelen is bij mijn Picanto iig verre van ideaal; je kunt de muziek namelijk niet bedienen. Met 1 of meer drukken op de Media-toets schakelt bij mij de bron enkel naar "MP3", waarna alle geluid van mijn iPhone over de auto-speakers klinkt. Dus OOK de toetsenklik en het vergrendel-geluid. Hopelijk is dat bij de Niro anders. Bij de leen-Cee'd die ik vorige week reed kon ik BT-audio niet eens vinden... Quote
Wimis on Geplaatst 27 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 27 September, 2016 Net even 5 nummers (we zullen het niet over het genre hebben) op de Iphone5 gezet.Met Itunes is dat vrij makkelijk te doen en dan naar de Niro. Contact aan, even wachten op verbinding met de telefoon en toen niets.Dan eerst die radio uit en de Media knop in drukken. Bluetooth Telefoon muziek op zoeken (onlangs toegevoegd) en spelen maar 5 muzieknummers door gescrolld en de shuffle erop! Prima. Geen bijgeluiden als ik de telefoon bedien met shuffle of andere skipjes! We kunnen weer muziek van de mp3, AAC en noem maar op afluisteren in de Niro Vrouwtje kan aan de slag met muzieknummers op haar Iphone zetten. (Daarna haar even uitleggen hoe het werkt) Quote
bigwade Geplaatst 27 September, 2016 Geplaatst 27 September, 2016 Prima voor een noodoplossing maar een goede mp3 stick zou de voorkeur hebben en dat moet gewoon werken. Begin eens met een 8Gb Daar kom je tot diep in Italië mee (Italiaanse radio is voor het vakantiegevoel nog leuker ) Mocht die unit kuren blijven vertonen laat je die gewoon vervangen. De deskundige die je hebt gesproken is geen deskundige. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 27 September, 2016 Geplaatst 27 September, 2016 Wimmis, wij hebben er bij de cee'd beide ook last van, mijn vrouw is na een poosje diverse sticks te proberen overgestapt op die hele korte sticks en die hebben er geen last van (zal toch geen toeval zijn). Ik ben net als jij ook over gegaan op de telefoon, werkt net zo makkelijk. Dus als je het al niet gedaan hebt zou je een korte stick (die dingen van 2 cm) kunnen proberen. Quote
Specialmade Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Zo'n super klein usb stickje (8 Gb)heb ik ook in mijn Niro zitten. Geen problemen met afspelen. Usb-stickje wordt ook niet verwijderd. Zit er en blijft zitten. . Quote
Dedoper Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Wimmis, wij hebben er bij de cee'd beide ook last van, mijn vrouw is na een poosje diverse sticks te proberen overgestapt op die hele korte sticks en die hebben er geen last van (zal toch geen toeval zijn). Ik ben net als jij ook over gegaan op de telefoon, werkt net zo makkelijk. Dus als je het al niet gedaan hebt zou je een korte stick (die dingen van 2 cm) kunnen proberen.Het zal toch niet aan de behuizing van de stick liggen.Veel autoradio's hebben moeite met een te grote capaiteit van een stick of niet de juiste formatering. Een usb 1.0 stick van max. 2 gigabyte, FAT geformateerd zou nooit problemen moeten geven. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Het zal toch niet aan de behuizing van de stick liggen. Veel autoradio's hebben moeite met een te grote capaiteit van een stick of niet de juiste formatering. Een usb 1.0 stick van max. 2 gigabyte, FAT geformateerd zou nooit problemen moeten geven. Ik heb geen flauw idee wat de reden is, het is toch niet meer van deze tijd dat je met max 2 gb moet werken. Die van mijn vrouw is 8 gb en doet het perfect nu. Quote
Dedoper Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Nee is zeker niet van deze tijd. Bij een beetje modere radio moet 8gb ook gewoon werken maar aan de behuizing kan het ook niet liggen. Ik heb geen originele Kia radio maar 8gb is bij mij ook geen probleem. Ook de behuizing niet. Ik heb er 1 in de vorm van een motoroliefles en 1 in de vorm van een legopoppetje. Alles werkt. Het kan een probleem in de firmware zijn. Als ik een automonteur was zou ik beginnen met te kijken of de stick Chinese rommel is en de firmware van de radio updaten of vernieuwen. Quote
ludoke Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Hier klein stickje van 32 gb en geen enkel probleem Quote
Ron Penguin Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Hier klein stickje van 32 gb en geen enkel probleem ik heb ook zo een mini van 32 GB in de Niro. Tot nu toe geen problemen mee. Dus kan dan mss met de telefoon, maar met de stick moet het gewoon goed werken. Je hebt hem tenslotte ook met die optie gekocht. Quote
Wimis on Geplaatst 28 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2016 ik heb ook zo een mini van 32 GB in de Niro. Tot nu toe geen problemen mee. Dus kan dan mss met de telefoon, maar met de stick moet het gewoon goed werken. Je hebt hem tenslotte ook met die optie gekocht. Dat laatste is niet helemaal waar! Je hebt gewoon geen DVD/CD speler meer in de Niro. Heb hem ook NIET gezien MET die optie. En ik heb al zo'n klein: 8 Gig Verbatim Quote
Dedoper Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 @Wimis on, heeft de firmware van de radio al een keer een update gehad? Quote
Ron Penguin Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Dat laatste is niet helemaal waar! Je hebt gewoon geen DVD/CD speler meer in de Niro. Heb hem ook NIET gezien MET die optie. En ik heb al zo'n klein:post-5019-0-21229000-1472397287_thumb.jpg 8 Gig Verbatim ??? Ik kan je niet helemaal volgen. Ik heb het toch niet over een CD/DVD speler? Ik bedoel de optie/mogelijkheid om de USB stick te gebruiken. Dus daar heb je recht op dat die goed werkt. Quote
Wimis on Geplaatst 28 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2016 @Wimis on, heeft de firmware van de radio al een keer een update gehad? Niet dat ik weet ? Quote
Wimis on Geplaatst 28 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2016 Ik ben nu de stick aan het formatteren en dan weer vol zetten met mijn muziek!Daarna zal ik hem nog eens proberen in een andere Hybride. Voor langere tijd!@Ron, de mogelijkheden die je hebt in de Niro zijn, Radio, Ipod, Bluetooth en USBEr is nooit verteld of door mij gezien dat je geen CD speler meer hebt.Radio is goed, Bluetooth is prima, Ipod ga ik niet gebruiken en de USB is nu even "ruk" De ?deskundige? zei dat je vroeger ook de cassette bandjes altijd uit de speler haalde? (hij wel, ik nooit)De USB moet eruit voordat je hem uit zet en er weer in nadat de auto is gestart............ dat doet dus niemand! Het is zoals BW zegt geen deskundige. Maar hier over is het laatste woord nog niet gezegd! 1 Quote
Ron Penguin Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Duidelijk, nu snap ik hem. En zoals je inderdaad zegt je haalt die cassettebandjes, CD's,en nu USB-sticks er niet uit. Heb ik ook nooit gedaan. Dus geloof dat hier niemand het eens is met de 'deskundige'. Wat ik overigens wel vind is dat je het geluidsniveau vrij hoog moet zetten. Met de USB nog meer dan de radio. Quote
Dedoper Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 De ?deskunkige? zei dat je vroeger ook de cassette bandjes altijd uit de speler haalde? (hij wel, ik nooit) De USB moet eruit voordat je hem uit zet en er weer in nadat de auto is gestart............ dat doet dus niemand! Het is zoals BW zegt geen deskundige. Maar hier over is het laatste woord nog niet gezegd! Iedereen zijn eigen fetish, er zijn ook mensen die de radio uit zetten voordat ze de contactsleutel omdraaien en pas inschakelen als de motor loopt. Natuurlijk nergens voor nodig.USB is juist uitgevonden voor hotplugging, (aansluiten en uitnemen zonder de pc te herstarten) Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 September, 2016 Geplaatst 28 September, 2016 Cassettes hoorde je idd uit te werpen, zodat de koppen met hun rest-magnetisme de sporen niet konden beschadigen, je had minder risico op vervormde capstan-pressure-rolls, waardoor de tape-snelheid beter continue bleef EN het kon dan niet gebeuren dat de tape vast kwam te zitten aan de capstan of tegen-rol... Maar daar ging het verder niet over, USB moet het "gewoon" blijven doen, uitppluggen is kul, daarvoor zit de aansluiting vaak ook veel te diep verstopt... Quote
Smart Geplaatst 1 Oktober, 2016 Geplaatst 1 Oktober, 2016 In het verleden waren er meer problemen met het afspelen van muziek op een usb-stick. Toen werd o.a. geadviseerd om mappen aan te maken en maximaal 99 nummers in een map af te spelen. Misschien ook nu een optie om mee te nemen? Quote
Noudje Geplaatst 25 Februari, 2018 Geplaatst 25 Februari, 2018 hallo, hier mijn eerste post en gelijk een vraag kan iemand mij misschien uitleggen wat ik verkeerd doe ivm muziek op een usb stickie zetten Ik heb de top 2000 van vorig jaar op een stickie gezet, dit zijn dus 2000 nrs, alleen de radio in mijn Niro geeft aan dat er 4000 nrs opstaan. tijdens het afspelen gebeurt nu het volgende voorbeeld: eerst komt dit in de display "0001 Queen - Bohemian Rhapsody" (die speelt hij dan af) vervolgens komt er te staan "_0001 Queen - Bohemian Rhapsody" en die slaat hij dan over. (let op de _ voor de 0001) dit doet hij dus voor alle nrs, zo komt de Niro dan aan die 4000 nrs vooral als ik hem op shuffle heb staan is dit irritant. zet ik de nrs verkeerd op de substick of leest de Niro de mp3tag als een apart nr? alvast bedankt voor de info Quote
GM&GV Geplaatst 25 Februari, 2018 Geplaatst 25 Februari, 2018 Op 27-9-2016 om 19:31 zei Wimis on: Zoals verteld in mijn verhaal (Vakantie foto's) Problemen met de USB stick ! "Tot slot de radio en dan met name de USB of de muziek die we daar op hadden gezet. De eerste 1500 km ging het afspelen prima tot dat deze stukken van het liedje ging overslaan.... Begon te haperen, stotteren en rare geluiden maken. Dat klinkt dan niet meer zo fijn. Ook hier kijkt de garage naar. Inmiddels heb ik op 3 USB sticks de muziek staan, los of in mappen. Maakt niet uit hoe...... hij blijft stotteren" Probleem aan de deskundige voorgelegd. We moeten maar iedere keer als we de auto starten, daarna pas de USB stick in de aansluiting zetten. Zo hoort dat! En voordat we de startknop bedienen om te stoppen de USB stick weer verwijderen? Ik heb een Hybride als werkauto en daar zit zo'n USB stick al in sinds dat ik de auto heb? Nooit verwijderd en of een andere geprobeerd. De USB stickjes zijn gecrashed? Alle 3 problemen dus alle 3? Ik moest pagina 520 van de Niro catalogus nog maar eens lezen. Ik denk dat ik de muziek maar op de Iphone5 zet, wellicht werkt dat beter? Weet iemand hoe dat werkt? Hoe stuur ik de muziek van de telefoon aan naar de radio? Ik hoor het graag! Via je bluetooth verbinding kun je ook muziek vanaf je iphone afspelen via het mediasysteem van je KIA. Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Februari, 2018 Geplaatst 25 Februari, 2018 hallo, hier mijn eerste post en gelijk een vraag kan iemand mij misschien uitleggen wat ik verkeerd doe ivm muziek op een usb stickie zetten "0001 Queen - Bohemian Rhapsody" (die speelt hij dan af) vervolgens komt er te staan "_0001 Queen - Bohemian Rhapsody" en die slaat hij dan over. (let op de _ voor de 0001) zet ik de nrs verkeerd op de substick of leest de Niro de mp3tag als een apart nr? alvast bedankt voor de info Gebruik je toevallig een Mac voor het vullen van je USB-stick?Als dat het geval is zou dit een oplossing kunnen zijn (zelf geen ervaring mee; ik gebruik een iPod in de auto);http://www.zeroonetwenty.com/blueharvest/ Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.