Lique Geplaatst 30 December, 2016 Geplaatst 30 December, 2016 Vandaag was het zover en kon ik de waardige opvolger van mijn 2004 KIA ophalen. Het is een Sorento 2.2 CRDI VAN X-clusive. Automaat, leren bekleding een stuur met veel knopjes enz. Volgens mij is het enige wat ontbreekt een panoramadak, maar dat vind ik niet zo erg. Auto is van 2011 en er zit zelfs nog fabrieksgarantie op. Kleur is Titaniumgrijs. We waren nog net op tijd thuis om voor zonsondergang nog even wat eerste fotootjes te maken. Ritje naar huis was ruim 200km. dus met recht een vuurdoop. Soepel, smooth, luxe en vooral....snel dat is het eerste wat zo in me opkomt als ik 'm moet omschrijven. Nu eerst een paar degelijke banden regelen, aangezien hij nog op zomerslofjes staat, dus dat kan beter. Ik wilde eerst de General Grabber AT3 er onder leggen, maar die zijn qua regenefficiëntie best erg matig, dus dat doen we, hoe gaaf ze er ook uitzien, toch maar niet. Denk dat het dan maar zo weer de Goodyear Wrangler All Weather gaan worden. Die lagen ook onder de vorige Sorento en zijn mij altijd goed bevallen. Daarna gaan we eerst wat chroom wegwerken, want dit is me iets teveel wat er nu op zit. 2 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 30 December, 2016 Geplaatst 30 December, 2016 Al het chroom mooi (mat)zwart wrappen... mooie combinatie titanium met zwart. (gelijk de velgen ook maar zwart maken Quote
Specialmade Geplaatst 30 December, 2016 Geplaatst 30 December, 2016 Lique, Mooie auto hoor. Veel plezier ermee. Ben je er wel een beetje zuinig op. 1 Quote
Lique Geplaatst 30 December, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2016 25 minuten geleden zei _(ツ)_ Lourens: Al het chroom mooi (mat)zwart wrappen... mooie combinatie titanium met zwart. (gelijk de velgen ook maar zwart maken Ja, de velgen gaan sowieso mee. Ik ga dat plastidippen, daar zijn we hier iets beter mee dan wrapfolie. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 30 December, 2016 Geplaatst 30 December, 2016 Je gaat me toch niet vertellen dat de EVO geplastidipt is . Quote
Lique Geplaatst 30 December, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2016 1 uur geleden zei _(ツ)_ Lourens: Je gaat me toch niet vertellen dat de EVO geplastidipt is . Jawel Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 30 December, 2016 Geplaatst 30 December, 2016 Jawel Dat ziet er (iig op de foto's) strak uit. Quote
Ron Penguin Geplaatst 30 December, 2016 Geplaatst 30 December, 2016 Zo, daar wordt je echt niet mee gestraft. Echt een mooie wagen hoor. TOP! 1 Quote
Lique Geplaatst 30 December, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2016 50 minuten geleden zei _(ツ)_ Lourens: Dat ziet er (iig op de foto's) strak uit. In het echt ook hoor. Is met verfspuit gedaan en dan genoeg lagen en dan komt het wel goed. Quote
Lique Geplaatst 5 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2017 Leuk fotoweer vandaag KIA Sorento by angelique van der Kroft, on Flickr 7 Quote
mika kjelld Geplaatst 8 Januari, 2017 Geplaatst 8 Januari, 2017 Hele mooie auto heel veel rijplezier 1 Quote
Lique Geplaatst 13 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 13 Januari, 2017 Vanmorgen dan eindelijk de nieuwe banden eronder laten leggen. Met de zomerbandjes door de sneeuw naar de duitse bandenboer. Knappe timing #FAIL Kijk 'm leuk hangen Na wat lang rondgekeken te hebben toch maar besloten het winnende team niet te veranderen en zijn er wederom Goodyear Wranglers M+S 107V XL onder gekomen. Het verschil was op de terugweg meteen duidelijk merkbaar tov van de nognetgenoegprofiel zomerKhumootjes die eronder lagen. En kijk nou wat er bij de post zat....ik ben opgenomen in de family...niet gek na 6,5 jaar #hartverwarmend 4 Quote
bigwade Geplaatst 13 Januari, 2017 Geplaatst 13 Januari, 2017 Ah, cool ! Je zit in de 7jr garantie ! Had ik me niet gerealiseerd. Voor afloop even laten keuren bij de ANWB Quote
Lique Geplaatst 13 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 13 Januari, 2017 Goeie tip Die sticker heb ik er op dag 1 wel heel snel vanaf gepulkt 1 Quote
Tzeunis Geplaatst 13 Januari, 2017 Geplaatst 13 Januari, 2017 Dikke auto! Veel veilige KM's gewenst! 1 Quote
Lique Geplaatst 13 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 13 Januari, 2017 Winters plaatje van vandaag 2 Quote
Wimis on Geplaatst 14 Januari, 2017 Geplaatst 14 Januari, 2017 Goodyear Wranglers M+S 107V XL Goede keus denk ik...... die banden zweven over de weg 1 Quote
Lique Geplaatst 14 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2017 9 uur geleden zei Wimis on: Goodyear Wranglers M+S 107V XL Goede keus denk ik...... die banden zweven over de weg Dan doe ik er lekker lang mee Wimmie 1 Quote
xtra40 Geplaatst 15 Januari, 2017 Geplaatst 15 Januari, 2017 ik zit nou net neer je loodindex te kijken maar is de sorento zo zwaar ??? 107 is een beste band draagkracht van 975kg per band Quote
Specialmade Geplaatst 15 Januari, 2017 Geplaatst 15 Januari, 2017 1 uur geleden zei xtra40: ik zit nou net neer je loodindex te kijken maar is de sorento zo zwaar ??? 107 is een beste band draagkracht van 975kg per band Dan ga ik die ook kopen. Heeft onze Picanto maar ėėn band nodig. . 1 Quote
xtra40 Geplaatst 15 Januari, 2017 Geplaatst 15 Januari, 2017 3 minuten geleden zei Specialmade: Dan ga ik die ook kopen. Heeft onze Picanto maar ėėn band nodig. . en hij word er lekker wendbaar door 1 Quote
Lique Geplaatst 15 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 15 Januari, 2017 6 uur geleden zei xtra40: ik zit nou net neer je loodindex te kijken maar is de sorento zo zwaar ??? 107 is een beste band draagkracht van 975kg per band Deze wordt voor SUVjes geadviseerd en soms luister ik gewoon . Sorento is richting de 2000 kilo, dan kun je er nog wat kilo's instoppen en ook nog wat aanhangen en dan is het fijn als je nog wat overhoudt. Net als dat snelheid tot 240 kan hebben en de auto een top heeft van 190 Quote
xtra40 Geplaatst 15 Januari, 2017 Geplaatst 15 Januari, 2017 Zo hey dan is tie inderdaad erg aan het gewicht dat had ik niet verwacht De snelheidsmeter index maakt niet zo veel uit die van mij haalde de 190 niet eens en ik heb ook tot.240 onder de auto Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk Quote
Lique Geplaatst 22 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 22 Januari, 2017 Iets wat bij de vorige Sorento hoog op het verlanglijstje stond, maar niet meer aan te komen was, waren skidplates. Dus voor deze maar meteen op jacht gegaan, want dat voorkantje zag wel erg kaaltjes zoals die was. Wederom mazzel met de aanschaf. Tussen alle koreaanse en andere oosterse aanbieders stond ineens een bedrijf uit de UK, die een garage hadden overgenomen en in de krochten kelder nog een stapel KIA-accessoires hadden gevonden. Aangeboden op onderdeelnummer, dus het vroeg nog wat speurwerk, maar uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat dit passende skidplates moesten zijn. En zo kocht ik voor minder dan €100,- 2 orginele KIA-skidplates. Altijd een prettig gegeven wat betreft de pasvorm. Ook in deze, schoonmaken, primer erop, lijmen en klaar was Klara Lique. De levering was ook supersnel, maar het installeren moest even wachten op dagtemperaturen boven nul. Gisteren was het dan zover, nog wel een blower erop gezet en plakken maar. Ik ben iig weer tevreden met het resultaat, het past en staat 'm alsof die er mee geboren is. Zo, genoeg tekst...fotoooooos Let hier vooral even op de elegante en zeer beschaafde uitsparing voor de trekhaak. De nieuwe banden even van dichtbij. Rijden toch echt een stuk beter dan de Khumo's die eronder lagen. Die gaven onder normale omstandigheden toch een gladijsgevoel en dat is met de nieuwe banden volledig weg. 3 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.