Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur geleden, JHo zei:

Gefeliciteerd met jullie Niro Marijke!

Mijn caravan heeft een maximaal toelaatbaar gewicht van 1300 kg en is (incl. dissel) 7 mtr. De opbouw is 5,5 mtr. Niet één van de kleinste dus.

Ik heb niet zoveel last van de lengte gehad. De combinatie is redelijk stabiel bij gebruik van een goede stabilisatorkoppeling. Daarentegen wel last van het  gewicht.

Pas geleden zijn we naar Limburg gereden in de buurt van Vijlen. Op de grote weg in eerste instantie met adaptive cruisecontrol ingeschakeld gereden. Later heb ik de ACC uitgezet waardoor de auto aanmerkelijk rustiger werd. Als de ACC uit staat heb je veel meer controle over de schakelmomenten.

In de mooie heuvels van Limburg geen centje pijn. Maar zodra je lange afstanden boven de 80 km/u rijdt, merk je dat 1300 kg voor deze auto is echt op het randje is.

groet, Jan

Geplaatst

Oke bedankt voor de informatie, gaan we de caravan zowiezo zo licht mogelijk inpakken. Maakte een beetje zorgen over de lengte. Als het zover is houd ik jullie op de hoogte uiteraard;

met vriendelijke groet Peter de Jong

PS nog 7 nachtjes pfff....

Geplaatst

Ik denk dat bij een caravan/aanhanger lengte er in principe niet zo heel veel toe doet, wel gewicht en frontaal oppervlak.

• 4 maanden later...
Geplaatst
Op ‎30‎-‎10‎-‎2018 om 21:13, Peet de Jong zei:

Oke bedankt voor de informatie, gaan we de caravan zowiezo zo licht mogelijk inpakken. Maakte een beetje zorgen over de lengte. Als het zover is houd ik jullie op de hoogte uiteraard;

met vriendelijke groet Peter de Jong

PS nog 7 nachtjes pfff....

En? is alles nog naar wens verlopen?

Geplaatst
9 uur geleden, henk smit zei:

wei trekken een hobby 460 bouwjaar 2018. gewicht met moever 1150 kg. beladen 1250 kg. om de hobby lichter temaken. 

verdelen wei het gewicht in de Kia niro. wand wei zijn met zu,n. tweeën teven heb ik de hobby laten keuren. bij de tuf om dat Italia 

ons vakantie land. is in Duitsland mag je maar 80 km rijden met een sleurhut. daar van Daan de tuf commissie krijg je een stikker

van 100 km. meestal rijd ik 90 km per uur. op cru control het gebruik is dan 1op8 de 100 km  . in de bergen . gebruiken wei de versnelling voor al

als je afdaalt. prettige vakantie als je gaat. en houd hem binnen de lijntjes. 

Ik vind het beste wel leuk om dit te lezen!

Geplaatst
7 uur geleden, dropje zei:

En? is alles nog naar wens verlopen?

Ja hoor caravan opgehaald bij de dealer, ongeveer 100km gereden en de caravan in de stalling gezet. Morgen gaat de caravan naar buiten en 29 maart gaan we 5 dagen kamperen bij Tilburg. Het rijden met de caravan ging smooth maar hij was leeg dus ja... Later laat ik weten hoe die 5 dagen zijn verlopen.

Geplaatst

oke, succes met je zoektocht, camper was ook onze droom maar toch wel kostbaar dus voor een caravan gegaan. Zoals gezegd veel plezier alvast gewenst, ook het zoeken naar zoiets is leuk!! Succes!!

Geplaatst
Op 16-3-2019 om 09:29, henk smit zei:

je moet zorgen dat een caravan recht achter de auto Hangt

Goede tip!

Ik hing hem altijd scheef achter da auto maar dat rijdt inderdaad niet zo lekker.

• Confused 1
Geplaatst (aangepast)

Kun je dan niet beter een hotel of appartement huren? Goedkoper, en je kunt tenminste met een normale auto rondrijden. (ik snap sowieso niet waarom je camper of caravan zou willen rijden als je langer dan 2 dagen op dezelfde plek blijft.

aangepast door gjcvro
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, henk smit zei:

we hebben  besloten om er een tehuren, bij campoo particulier. kost 75 euro per dag. voor drie weken. als het bevalt

kijken wei verder

Voor dat geld kan het neit veel zijn..

Voor de liefhebbers (als die er nog zijn), vandaag en morgen is er nog de Camperexpo in Houten.

aangepast door Derrek
Geplaatst
7 uur geleden, gjcvro zei:

Kun je dan niet beter een hotel of appartement huren? Goedkoper, en je kunt tenminste met een normale auto rondrijden. (ik snap sowieso niet waarom je camper of caravan zou willen rijden als je langer dan 2 dagen op dezelfde plek blijft.

Waarom mensen überhaupt met een caravan willen rijden... Wat een drama... 

Wij zijn twee keer met een camperbusje op vakantie geweest, lekker rond trekken, zuid Engeland en Schotland, heerlijk en redelijk normaal door kunnen rijden met zo'n busje. Met z'n tweetjes toen nog, dat is wel erg leuk. 

Geplaatst
7 uur geleden, henk smit zei:

we hebben  besloten om er een tehuren, bij campoo particulier. kost 75 euro per dag. voor drie weken. als het bevalt

kijken wei verder

Wauw, is ook bijna 1.600 euro... 

Dan had ik toch lekker mijn eigen caravan gehouden, zeker omdat jullie er ook vaak mee weg gaan. 

En lekker in je eigen bed liggen... 

Geplaatst
7 uur geleden, dropje zei:

Waarom mensen überhaupt met een caravan willen rijden... Wat een drama... 

Wij zijn twee keer met een camperbusje op vakantie geweest, lekker rond trekken, zuid Engeland en Schotland, heerlijk en redelijk normaal door kunnen rijden met zo'n busje. Met z'n tweetjes toen nog, dat is wel erg leuk. 

Met z'n tweetjes toen nog? Wat is er gebeurd?

Geplaatst
Op ‎23‎-‎3‎-‎2019 om 23:34, Derrek zei:

Met z'n tweetjes toen nog? Wat is er gebeurd?

Er zijn er tweetje bij gekomen ;-)

Geplaatst
4 uur geleden, dropje zei:

Er zijn er tweetje bij gekomen ;-)

Oh, gelukkig! Ik was bang dat je vrouw was weggelopen.....

Geplaatst
2 uur geleden, henk smit zei:

wei zijn al 53 jaar bij elkaar zijn nog niet op elkaar uit gekeken. 

Dat hoop je maar:smile:

• 2 weken later...
Geplaatst

Zoals beloofd, we zijn 4 nachten weggeweest met de caravan en het is prima bevallen. De Niro heeft geen moeilijkheden gehad met het trekken van de caravan. De caravan woog ongeveer 1180 kilo beladen en in de Niro zaten mijn vrouw en ik (170 kilo en 150 kg bagage) Hij heeft ongeveer 1:10,5 gelopen wat ik best netjes vindt met binnenwegen en snelweg, combinatie voelde mooi stabiel aan. Gereden in de eco stand en even in de S, vond de S stand wat onrustig, in de eco stand veel relaxter. We zijn wel in nederland gebleven dus in de heuvels, bergen moet je misschien wel is in de S stand rijden. Verder is het allemaal prima bevallen.

• Like 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst
Op ‎4‎-‎4‎-‎2019 om 20:25, Peet de Jong zei:

Zoals beloofd, we zijn 4 nachten weggeweest met de caravan en het is prima bevallen. De Niro heeft geen moeilijkheden gehad met het trekken van de caravan. De caravan woog ongeveer 1180 kilo beladen en in de Niro zaten mijn vrouw en ik (170 kilo en 150 kg bagage) Hij heeft ongeveer 1:10,5 gelopen wat ik best netjes vindt met binnenwegen en snelweg, combinatie voelde mooi stabiel aan. Gereden in de eco stand en even in de S, vond de S stand wat onrustig, in de eco stand veel relaxter. We zijn wel in nederland gebleven dus in de heuvels, bergen moet je misschien wel is in de S stand rijden. Verder is het allemaal prima bevallen.

Lees deze site nu voor het eerst. 

Heb nu 2 jaar ervaring met de Niro en een kleine caravan (Kip KK300) van max 750 kg totaal. Ging prima. Naar Zuid Frankrijk via Gap. Ik lees een paar keer dat bij afdalingen geremd wordt. Ik gebruik dan altijd de cruise control. Deze houdt de snelheid constant en "remt" via het bekrachtigen van de dynamo waarmee de batterij wordt opgeladen. Slecht een keer was de batterij zo vol (tot bijna het laatste blokje) dat het laden stopte en de auto alsnog harder ging rijden waardoor ik alsnog de remmen heb moeten gebruiken. Daarna wel  enige kilometers met caravan volledig elektrisch kunnen rijden vanwege de volle batterij.

Overwegen nu een grotere caravan met max gewicht van 1300 kg maar wil dit wel eerst zelf uitproberen mbt het verschil.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Een oud topic maar wel actueel.

Afgelopen week met de caravan (1100 kg) rondgereden, alleen door Nederland. 

Zolang de accu van mijn PHEV energie heeft gaat het optrekken prima. Tegen de tijd dat er 3% op het scherm staat gaat het accelereren een stuk moeizamer. Tot 75 lukt nog aardig, daarna komen de extra snelheidskilometers er maar langzaam bij. Blijkbaar mist de auto dan de elektrische pk's.

Wanneer ik op snelheid wil komen met de cruise control aan (resume - staat op 90 km) gaat het vol gas. De benzinemotor loeit en de meter gaat helemaal rechts in de (grijze) hoek. Opschakelen doet de auto pas wanneer de ingestelde snelheid bijna bereikt is. Met de voet gaat het wat rustiger ......

Vergeleken met mijn vorige auto (Toyota Verso diesel 2.2 D) is het een behoorlijke achteruitgang, maar ik kom wel waar ik wezen wil .....;)

Geplaatst

Ja, daarmee "gespeeld". Snap er alleen niets van. Is de S-stand voldoende of moet je dan ook handmatig schakelen?

Geplaatst

s-stand zou voldoende moeten zijn, volgens mij zorgt hij er dan voor dat je accu sneller wordt aangevuld en voller wordt gehouden. Maar ik heb nog nooit zo zwaar getrokken dat ik het nodig had.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb, als nieuwtje, een simpele vraag: wat verstaan we nu onder rijden in de bergen? Is dat ook bv de route du soleil? Of hebben we het dan over bv de brennerpas etc. Voor mij is dat onduidelijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...