Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatisch uitklappen spiegels FE?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allen,

de First Edition (nu Dynamicline) heeft geen smartkey. Bij de lines met smartkey klappe bij openen deur direct de spiegels open.

is dat bij de first edition ook als je op de afstandsbediening 'open' drukt?

groet ,

hannus

Geplaatst
3 uur geleden zei Hannus1986:

Hoi allen,

de First Edition (nu Dynamicline) heeft geen smartkey. Bij de lines met smartkey klappe bij openen deur direct de spiegels open.

is dat bij de first edition ook als je op de afstandsbediening 'open' drukt?

groet ,

hannus

Snap niet precies wat je bedoeld met openen deur, neem aan van het slot halen. Als dat zo is dan ja, dan klappen de spiegel open, en ze sluiten weer als je de auto op slot doet. Maar deze functie kan je ook uit zetten, door ze handmatig open en dicht te klappen.

• Like 1
Geplaatst

Klopt wat Ron zegt, en in de winter is dat aan te raden om ze uit te zetten ivm ijsafzetting dan branden wellicht die kleine motortjes gelijk door.

• Like 1
Geplaatst

Goeie tip! Dan weet ik in ieder geval voldoende.

mag een nieuwe leaseauto uit zoeken en de Niro staat erg hoog op mijn lijst... twijfel alleen nog tussen first edition en businessline... Wat is jullie ervaring als gebruiker?

Geplaatst

Ik rij nu bussiness en ben héééééél tevreden op de extra's die deze bied.

Keyless is heerlijk, als je aan komt lopen klappen de spiegels open en brand er een lampje bij de deurgreep. 
Instappen en je drukt de startknop in en rijden....
Lederen bekleding met verwarming is tof. ACC en AEB werken goed.

Voor mij die 2000 euro extra wel waard... Maar dat blijft persoonlijk.

• Like 3
Geplaatst

Naast wat wimkia hier boven al zegt is zeker de stuurverwarming heel erg prettig, als je in de winter instapt en de knop indrukt is het stuur erg snel warm en dat is toch wel lekker als je dat eenmaal hebt ervaren, dus ook voor mij de verschillen zijn zeker de 2000 euro waard.

• Like 1
Geplaatst

Best Hannes1986, Ik was verbaast dat de BusinessLine lederen bekleding had en heb nog eens even naar de specs gekeken.
http://www.kia.com/nl/modellen/kia-niro/prijzen-en-specs/

En het klopt (natuurlijk) maar ik zie dat er wel verwarming maar geen ventilatie op de stoelen wordt geleverd. Er gaan verhalen dat leder in de zomer heet/plakkerig/zweterig kan worden.
Als het om een lease auto gaat ga je waarschijnlijk veel kilometers maken en dan kan dit een aandachtspunt zijn.

Mijn Executive heeft wel de ventilatie maar heb er nog geen ervaring mee want dit is mijn eerste auto met lederen bekleding en nog geen zomer ervaring. De stuur en stoel (en achterbank) verwarming zijn wel heerlijk.

Wellicht valt het buiten je budget maar ik heb uiteindelijk voor de Executive gekozen. De (meer) opties zijn het geld meer dan waard. Met name de schitterende velgen, DAB+ met JBL sound en dodehoek detectie + kruisend verkeersdetectie achter. Succes met je keuze.

Geplaatst

Beste nirofan,

ik ga voor bijna 100% zeker morgen tekenen voor een niro sportsline in Snow white pearl:-)! Met dakdragertjes!

de leren bekleding incl. verwarming, ventilatie, dodehoek, gave velgen hebben mij dit doen besluiten.

Nog 1 mooi ding... wordt waarschijnlijk 9 mei al geleverd! De businessline had levertijd in augustus.....:ddown:

• Like 3
Geplaatst
22 uur geleden zei Hannus1986:

Beste nirofan,

ik ga voor bijna 100% zeker morgen tekenen voor een niro sportsline in Snow white pearl:-)! Met dakdragertjes!

de leren bekleding incl. verwarming, ventilatie, dodehoek, gave velgen hebben mij dit doen besluiten.

Nog 1 mooi ding... wordt waarschijnlijk 9 mei al geleverd! De businessline had levertijd in augustus.....:ddown:

Daar ga je geen spijt van krijgen. En de kleur (had ik vergeten aan te bevelen) is helemaal goed natuurlijk :dup:

Geplaatst

Vanaf de Sport line kun je de (ballen) koud krijgen............. :tt1:

Meer wil ik er niet over kwijt. !

Geplaatst

Ja blijf t erg gaaf vinden dat KIA voor deze klasse al de optie van geventileerde stoelen aanbiedt... bij de duitsers zit je dan al snel boven de 50 K voordat je deze optie uberhaupt kan kiezen

• Like 1
Geplaatst
13 uur geleden zei Wimis on:

Vanaf de Sport line kun je de (ballen) koud krijgen............. :tt1:

Meer wil ik er niet over kwijt. !

Een mooie reden om ze bij thuiskomst door iemand op te laten warmen :-) 

Geplaatst
Op 10-4-2017 om 18:40 zei olympus:

Klopt wat Ron zegt, en in de winter is dat aan te raden om ze uit te zetten ivm ijsafzetting dan branden wellicht die kleine motortjes gelijk door.

Dat zou wel heel slecht zijn. Denk ook niet dat dit zo is. Kun je de deuren ook niet meer open en dicht doen in de winter....

• Like 2
Geplaatst
4 uur geleden zei Derrek:

Dat zou wel heel slecht zijn. Denk ook niet dat dit zo is. Kun je de deuren ook niet meer open en dicht doen in de winter....

Het is, zoals Olympus zegt, wel het advies dat ze geven. Bij de oudere modellen Kia's was het ook alleen handbediening, mede hierdoor. Scheelt natuurlijk ook hoe streng, nat, vochtig de winter is. 

• Like 1
Geplaatst
Op 15-4-2017 om 15:06 zei Derrek:

Dit is wat de kia dealer tegen mij zei, en klonk wel aannemelijk vond ik Derrek.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb nog niet meegemaakt dat mijn spiegels vastgevroren zaten, zelfs niet tijdens de wintersport waar het behoorlijk vroor.

Gebruik de automatische in-/ uitklap functie al drie winters. Van en door Kia ingebouwd.

Zelfs onder deze omstandigheden geen problemen. Dit is wel mijn SP3 maar het systeem is hetzelfde.

post-3752-0-43326700-1423213225.jpg

• Like 2
Geplaatst
3 uur geleden zei olympus:

Dit is wat de kia dealer tegen mij zei, en klonk wel aannemelijk vond ik Derrek.

Ik vind het weer zo'n een typisch broodje aap verhaal. Er zit immers een slipkoppeling in de spiegels voor in het geval dat iemand er tegenop loopt (of in de wasstraat) zodat de spiegels kunnen omklappen zonder dat het motortje wordt "meegenomen" want dan zou hij pas echt stuk gaan.

Ik heb zelfs met gerust hart de proef op de som genomen en de deur op slot gedaan (de spiegels klapten om), vervolgens de linkerspiegel handmatig tegengehouden (simulatie van een vastgevroren spiegel bij gebrek aan een diepvriescel waar de Niro in paste) en de deur met de afstandsbediening ontgrendeld zodat de spiegels weer terug klapten. En zoals ik al verwachtte draaide het motortje van de tegengehoudne spiegel 2 seconden door de slipkoppeling (de spiegel klapte natuurlijk niet open want ik heild hem tegen..) en daarna stopte het motortje.....

Er zit dus gewoon een slipkoppeling op de het moortje en een tijdschakelaar van ongeveer 2 seconden. En er is natuurlijk niets stuk gegaan. Dus ook niet in Siberie!

• Like 3
  • 5 maanden later...
Geplaatst

Over spiegels gesproken: ik was vandaag voor het eerst in de wasstraat met mijn Niro. Ik zette de schakeling in "N" en het contactslot op de accessoirestand. Dus mijn spiegels bleven gewoon in de tijdtand. De was borstels duwden de spiegels eerst naar voren, en tien naar achteren. Tien ik na afloop startte, kwamen de spiegels weer goed te staan. Is het goed wat ik doe, of kan ik beter alles afsluiten, zodat de spiegels dichtklappen? 

• 2 maanden later...
Geplaatst

Jammer dat je je Niro in de wasstraat zet. Volgens mij is een wasstraat nog steeds een krasstraat. Daarom was ik de auto met het 2-emmer systeem met gritt guard in beide emmers.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik deed na een jaar een paar keer de niro door de wasstraat. nu lijkt de antenne gebroken, want hij staat niet meer strak op het dak. Net alsof er in het midden van het rubber een golfje zit.
Wordt gemaakt door de dealer....
Dus wasstraatproof is de antennevleugel ook niet.

Geplaatst
6 minuten geleden zei wimkia:

Ik deed na een jaar een paar keer de niro door de wasstraat. nu lijkt de antenne gebroken, want hij staat niet meer strak op het dak. Net alsof er in het midden van het rubber een golfje zit.
Wordt gemaakt door de dealer....
Dus wasstraatproof is de antennevleugel ook niet.

Zowel met de SP3, de Picanto als de Niro altijd door de wasstraat. Nooit  een probleem gehad. Ga wel uitsluitend bij de Anac.

Geplaatst
Op 10-4-2017 om 18:40 zei olympus:

Denk toch echt niet dat de spiegels vastvriezen en dat Kia daar een slimme beveiliging voor heeft bedacht (slipkoppeling en timer) voor als je naar de Noordpool gaat :-).

Geplaatst
1 uur geleden zei Derrek:

Denk toch echt niet dat de spiegels vastvriezen en dat Kia daar een slimme beveiliging voor heeft bedacht (slipkoppeling en timer) voor als je naar de Noordpool gaat :-).

Toevallig 2 weken gelden gehad met het winterse weer, rechterspiegel zat vast. Iets heen en weer gehaald en ging toen weer open. Heb toen paar dagen met 'open' spiegels gereden.

Geplaatst
15 minuten geleden zei Ron Penguin:

Toevallig 2 weken gelden gehad met het winterse weer, rechterspiegel zat vast. Iets heen en weer gehaald en ging toen weer open. Heb toen paar dagen met 'open' spiegels gereden.

Ik heb zelf nog nooit gehad dat de spiegels waren vastgevroren.  Ik zit regelmatig in Duitsland waar het behoorlijk kan vriezen en veel sneeuw valt.  Tip: dit wordt hier in Duitsland veel gebruikt. Als je denkt dat de spiegels vastgevroren zijn spuit dan wat  ruitondooier op de spiegels en wacht heel even. Je zult zien dat dit prima werkt. Verder zet ik bij vorst altijd mijn ruitenwisser omhoog zodat deze niet kunnen vastvriezen op de ruit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...