Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als je op Google en "werkelijk verbruik "in tikt en naar de Niro met 18" velgen gaat is het gemiddelde gebruik 1 : 16.6, dat is het zelfde als waar ik op uit kwam, gewoon als er 130 gereden mag worden niet als een Daf van de vorige eeuw vooraan in de file rijden, om te proberen om nog een 0.1 ltr per 100 km zuiniger te rijden. Daarbij heb ik geen site kunnen vinden met zoveel klachten en opmerkingen als in deze site in de pas 1 jaar dat de Niro op de weg is, van de dealers doen hun best, maar Kia importeur laat het afweten. Ik heb echt een uitgebreide proefrit gemaakt, ook met de verkoper zodat hij al mijn opmerkingen kon weerleggen, ook hij kwam niet verder dan 1 : 17 met verbruik

Geplaatst
Citaat

Wie geloof nu nog Google ?

Mwah, meestal wel hoor. Mijn Niro op 16" zit over 2200 km op 1 op 22.2 (kiek alleen maar tweetjes). Ik weet niet wat google hier over vindt maar ik ben er happy mee. Heb nu in totaal 3 maal getankt terwijl ik nooit de tank echt ver leeg rij. Gelukkig duurt het nog lang voordat ik weer met de Niro stop bij een tankstation.

Ben wel benieuwd of de CC update hier nog iets aan veranderd.

Geplaatst

Excuses. Er ging van alles mis met mijn chat (verkeerd geplaatst). Maar weet niet hoe mijn chat te hier te verwijderen.

Geplaatst

Hier een gemiddeld verbruik van 1 : 21,8 over 8400 km!!

(in een periode van ruim 4 maanden)

Let wel, bij korte stukjes rijden haal je dit verbruik niet. Ik rij bijvoorbeeld 40 km naar mijn werk. Dan haal ik meestal ruim boven de 1 : 20. Inclusief files :-)

Geplaatst

Ik zit nu in Oostenrijk, 870 km gereden, met fietsendrager en 1 fiets, dakkoffer, 2 volwassenen en 2 kids 16+. Zat dus best volgeladen, maar heb met normaal doorrijden, dus ook 130 km/h gemiddeld toch zo 1: 15,7 gereden. Valt mij niet tegen.

• Like 1
Geplaatst
Op 9-7-2017 om 17:16 zei Maarten69:

Als je op Google en "werkelijk verbruik "in tikt en naar de Niro met 18" velgen gaat is het gemiddelde gebruik 1 : 16.6, dat is het zelfde als waar ik op uit kwam, gewoon als er 130 gereden mag worden niet als een Daf van de vorige eeuw vooraan in de file rijden, om te proberen om nog een 0.1 ltr per 100 km zuiniger te rijden. Daarbij heb ik geen site kunnen vinden met zoveel klachten en opmerkingen als in deze site in de pas 1 jaar dat de Niro op de weg is, van de dealers doen hun best, maar Kia importeur laat het afweten. Ik heb echt een uitgebreide proefrit gemaakt, ook met de verkoper zodat hij al mijn opmerkingen kon weerleggen, ook hij kwam niet verder dan 1 : 17 met verbruik

Spritmotor heeft 130 vermeldingen. Dat geeft wel een goed beeld van het verbruik. Ongeveer 10 hadden een verbruik van meer dan 6 ltr op 100 km. De beste haalde de fabrieksopgave. Normaal is 5 ltr/100 km wel haalbaar. Dat is ook mijn ervaring. Dan rij ik gewoon de toegestane snelheid. De Niro zal geen 1op 20 halen bij 130, alleen is de auto veel zuiniger in de stad en op de buitenweg. Het totale verbruik is een mix daarvan. En nee, dan rijdt ik niet als een slome slak. Ik houd van opschietten.:wink:

Geplaatst
Op 9-7-2017 om 17:16 zei Maarten69:

Wat betreft je opmerking over de klachten: volgens mij valt het wel mee. Soms is een probleem als bij de CC gewoon niet heel gemakkelijk oplosbaar. Dat wil niet zeggen dat Kia er niets mee doet. Het duurt alleen wat langer. 

Ik kom uit een Audi maar vond de afwerking van de Kia zeker zo goed. Dat heeft mij zelf verbaasd want dat had ik niet verwacht.

Qua materiaalgebruik worden in de Kia hier en daar wat meer harde plastics gebruikt. Dat zie je er niet aan af. Mij stoort het niet.

In de Audi werden op sommige plaatsen VW-knoppen gebruikt. Die zaten niet allemaal recht en voelden wat rammelig aan. Dat niveau ben ik in de Kia nog niet tegengekomen. 

• Like 1
  • 9 maanden later...
Geplaatst

Ik rij en reed voor mijn werk Volkswagen Transporter, Polo, Golf en Touran.  Privé heb ik vorige maand een Kia Niro besteld. Bij mij gaf de doorslag nou juist het hogere comfort (stoelen en geluid) en een mooier interieur dan het doelmatige en wat fantasieloze zwart van vele VW's. Daarbij speelde de prijs ook zeker een rol maar ook de bouwkwaliteit van Kia welke naar de mening van de internationale autojournalistiek steeds beter wordt en weinig meer onderdoet voor europese merken. Plus de 7 jaar garantie.  Verder wilde ik ook iets doen richting het milieu vandaar een hybride. VW heeft daar nou net een mindere reputatie gezien het sjoemelsoftware-gebeuren. Ik heb niks tegen VW hoor, zijn prima en kwalitatief goede auto's en iedereen mag gelukkig  zijn eigen keuzes maken. (anders reden we allemaal een Trabant....) De mijne is in dit geval een Niro.

Geplaatst
Op 12-5-2017 om 16:26 zei Derrek:

Ik hoor dit wel vaker, maar wat is er dan anders aan hybride rijden ten opzichte van een "normale" benzineauto met automaat? Soms zijn mensen angstig geworden om in een hybride te rijden omdat ze denken dat (heel) anders is. Maar iedereen met een rijbewijs kan gewoon zonder problemen achter het stuur stappen en wegrijden! Het is gewoon gas geven en remmen. Toch? En sturen natuurlijk. Die van mij schokt overigens niet.

Er een sport van maken om zuinig te rijden kan ook met een benzineauto; dat is op zich niet veel anders, behalve dan dat je met een Niro sowieso zuiniger rijdt bij eenzelfde rijstijl en je hebt met een hybride de mogelijkheid om nog extra zuiniger te rijden door bijvoorbeeld eerder te remmen (regeneratie remenergie). Het kan. Maar het hoeft niet!

Ik ben een levensgenieter en wil nog wel eens de "Ferrari-mode" (sportstand) gebruiken, zeker op de snelweg en dan is hij toch wel snel hoor. Natuurlijk kost dat meer brandstof. Het is het een of het ander.

In ieder geval vind ik het een geweldige auto met veel voordelen.

Helemaal mee eens! Ik vindt het een superauto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...