Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik was vandaag even bij de dealer om wat folders van de Sorento mee te nemen voor een kennis.

De verkoper vertelde me dat er vanaf augustus een modelwijziging zou plaatsvinden. Hij wist nog niet of het om kleine details zou gaan of om een grotere wijziging. Ook wisten ze de prijzen nog niet. Dit zou binnen 1 à 2 weken bekend gemaakt worden. Nieuwe bestellingen voor het huidige model zouden vanaf heden niet meer mogelijk zijn.

Of ze daar nu mee bedoelen het model dat vanaf 1 januari in Duitsland leverbaar is?

Het belangrijkste verschil van dat model met het 'oude' c.q. wat in Nederland (tot voor kort) leverbaar was is dat de beide mistlampunits nu uit vier kleine (ik meen LED) lampen bestaan (in de USA ziet ons model er allang zo uit) en dat naast andere kleine zaken er ook een AEB (autonoom remsysteem) tot de standaarduitrusting behoort (evenals Android Auto/Carplay). 

Een van die kleine zaken is dat het ACC onthoudt op welke stand je het hebt ingesteld. Standaard staat hij nu altijd op de meest veilige stand ('4 blokjes') ingesteld. Omdat ik hem altijd op '1 blokje' wil hebben moet ik altijd een aantal malen op dat knopje drukken. Dat hoeft dus blijkbaar niet meer bij de nieuwe (althans bij dat model dat nu in Duitsland verkrijgbaar is). Hij onthoudt jouw voorkeursinstelling.

Daarnaast hebben ze in Duitsland ook vanaf 1 januari jl. het zogenaamde Masterpiece model. Kost ongeveer 10.000 méér dan de duurste versie. Behalve details zijn de belangrijkste verschillen ten opzichte van het 'normale' model dat er heel veel met Alcantara bekleed is. Maar me dunkt dat die zeker niet in Nederland leverbaar zal worden want deze aanpassingen worden door een Duits bedrijf gedaan. Zij krijgen daar een zogenaamde Platinum versie (is praktisch vergelijkbaar met het Nederlandse topmodel, behalve dat er ook nog  SPAS - automatisch parkeren - in zit), en daar gaan ze dan het nodige in aanpassen. Ook is er een gelimiteerd aantal vastgesteld (200 stuks meen ik).

We zullen zien wat de wijziging in Nederland gaat inhouden.

Geplaatst

Die Masterpiece is echt een pareltje, maar dat zal 'm dan hier wel niet worden.

• 1 maand later...
Geplaatst

Vandaag kreeg ik een automatisch verzonden mail omdat er nieuws was over de Sorento modeljaar 2018. Althans betrof het nieuws over de Sorento zoals die in Zuid Korea zal gaan rondrijden.

Hij lijkt veel op het type dat al sinds begin 2017 in Duitsland rondrijdt, maar dan op sommige punten nèt nog iets gewijzigd.

De gemiddelde niet KIA-kenner zal het niet opvallen. Het is immers een facelift.

Wanneer die in Nederland zal gaan rijden stond er niet bij.

http://www.autoweek.nl/nieuws/42078/facelift-voor-kia-sorento?utm_source=newsletter&utm_campaign=newsalert&utm_medium=email

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...