xtra40 Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 Het uiterlijk was al bekend, maar nu hebben we alle info voor je! Vanochtend presenteerden we je al de eerste lekplaatjes van de compacte SUV/crossover. De Stonic is het zusje van de Hyundai Kona al hebben beide merken er wel voor gekozen om hun modellen een eigen smoel te geven. In elk geval hebben de Koreaanse merken goed in de smiezen dat met dergelijke auto’s veel geld kan worden verdiend. Kia communiceert vol vertrouwen dat de Stonic ook in dit zwaarbevochten segment (Seat Ateca, Renault Captur, Peugeot 3008 etc.) een hitje gaat worden, niet in de laatste plaats dankzij het uiterlijk, de degelijkheid van de techniek én natuurlijk de zeven jaren garantie. Daarnaast is de Stonic in hoge mate te personaliseren, zowel van binnen als van buiten. Ook is het herkenbare Kia-familiegezicht prominent aanwezig. Over dat personaliseren gesproken: het dak kan in vijf verschillende kleuren worden besteld en er zijn in totaal 20 verschillende two-tone kleurcombinaties mogelijk. Verder wordt de Stonic geen stoplichtsprinter, maar daar is het de beoogde doelgroep waarschijnlijk ook niet om te doen. De meest bescheiden motor is een 1.0 met 120 pk. Daarna volgen een 1,25 liter en een 1.4 liter. Het dieselaanbod bestaat enkel uit een 1.6 liter. Verder beschikt de Stonic uiteraard over allerhande veiligheidssystemen en het Infotainment-gedeelte is standaard voorzien van Apple CarPlay en Android Auto. Het model staat in Q3 van dit jaar bij de dealer. Livepics van de internationale onthulling (vandaag in Amsterdam) check je HIER. 1 Quote
bigwade Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 Mooie auto ! Oogt wat klein maar Joendaai zus Kona is 4,17Lx1,80Bx1,55H en dat is deze dus ook. Lekker maatje ! 2 Quote
xtra40 Posted June 20, 2017 Author Posted June 20, 2017 ik ben ook heel erg benieuwd naar de prijs ben aan een nieuwe toe dus wie weet Quote
pdakkerman Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 Kofferbak valt wat tegen tov (mijn) Ceed SW. Slechts 352 liter. Heb nu dik 500. Ben erg benieuwd naar de dieselversie. Hopelijk op zn minst de 136 pk Quote
Ron Penguin Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 Lijkt mij zeker geen verkeerde auto. Nog niet direct toe aan een nieuwe, maar maakt mij wel nieuwsgierig. Zeker als er een hybride/elektrische versie van komt net als de Kona. Lijkt alleen wat korter dan de Niro, cm of 20, maar als de kinderen de deur uit zijn groot genoeg. 3 Quote
Guest Warmentuuter Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 4 uur geleden zei bigwade: Mooie auto ! Oogt wat klein maar Joendaai zus Kona is 4,17Lx1,80Bx1,55H en dat is deze dus ook. Lekker maatje ! Komen in de buurt van de venga maten. Dus van midi MPV naar mini SUV De Kona mag er ook zijn trouwens. Quote
bigwade Posted June 22, 2017 Posted June 22, 2017 Vandaag op AW presentatie fillumpie http://www.autoweek.nl/video/onthulling-kia-stonic/ Kekke kleurtjes, hopelijk geen witte beschikbaar Leuke auto ! Niet te stoer voor de Vengarijder ? Had toch ook gehoopt op een hybride/automaat ala de Niro. Quote
bigwade Posted June 22, 2017 Posted June 22, 2017 Ik wil een 5,7-V8 Hybride automaat die 1:25 doet. 25K Eu Daarna ben ik echt stil. HAHAHAHAHAHA! 1 1 Quote
HansG Posted June 22, 2017 Posted June 22, 2017 Op 20-6-2017 om 18:17 zei bigwade: Mooie auto ! Oogt wat klein maar Joendaai zus Kona is 4,17Lx1,80Bx1,55H en dat is deze dus ook. Lekker maatje ! De Kona en deze Stonic hebben niet dezelfde basis. De Kona heeft als basis de I30(een C-segmenter dus) en deze Stonic staat op het Rio Platform. Dat kan je ook zien aan de wielen. De Stonic heeft vier bouten de Kona heeft er 5. Ook op motorisch gebied is er verschil. Daarmee lijkt de Kona wat hoger gepositioneerd te worden als de Stonic. Quote
bigwade Posted June 22, 2017 Posted June 22, 2017 Het zou gek zijn, maar je hebt wellicht gelijk.. Quote
Guest Vitara 2 Posted June 23, 2017 Posted June 23, 2017 8 uur geleden zei bigwade: Ik wil een 5,7-V8 Hybride automaat die 1:25 doet. 25K Eu Daarna ben ik echt stil. HAHAHAHAHAHA! Dat zou voor ons een verademing zijn.... Dus laat maar komen die 5,7-V8 Hybride automaat die 1:25 doet. 25K Eu Quote
bigwade Posted June 23, 2017 Posted June 23, 2017 12 uur geleden zei _(ツ)_ Lourens: Dat zou voor ons een verademing zijn.... Nou ja zeg, ik ben er weer eens.. 2 Quote
Guest Vitara 2 Posted June 24, 2017 Posted June 24, 2017 12 uur geleden zei bigwade: Nou ja zeg, ik ben er weer eens.. Daar ben ik stiekem ook best blij mee.... Mis nog een paar oud forum leden Quote
Smart Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 Niet te stoer voor de Vengarijder?Ja, schrok er erg van....zeer ruig model! Quote
bigwade Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 Zojuist zei Smart: Ja, schrok er erg van....zeer ruig model! Watje Quote
moto Posted August 21, 2017 Posted August 21, 2017 Heeft iemand enig idee wanneer de Stonic in de showroom staat? Quote
Guest Vitara 2 Posted August 26, 2017 Posted August 26, 2017 Heeeel snel, (Begin oktober) Prijzen en alle gegevens staan al online. http://www.kia.com/nl/specials/kia-stonic/ Quote
Guest GreyGriffin Posted August 27, 2017 Posted August 27, 2017 Dag Lourens, Heel even off-topic. Ik zie ineens dat jij tegenwoordig de bezitter van een Vitara bent en de Rio dus verleden tijd is. Dat had opa in een vlaag van onoplettendheid even gemist... Rijdt de Suzi prettig? Groet van GG Quote
Recommended Posts