Ga naar inhoud

Nieuwe Picanto


Goldy

Aanbevolen Berichten

Op 12-5-2018 om 13:27 zei Machlo:

Gaat er dan ook tegelijkertijd een lampje branden (waarschuwing dat de assisit ingrijpt?)?

Ja volgens mij gingen er zelf 3 rode lampjes aan het ging zo snel allemaal, de auto maakte geen noodstop maar remde wel even. Het was vreemd want er was niets op de weg niemand voor me, niemand achter me en niemand naast me. Afgelopen week heb ik het niet meer meegemaakt, ik schrok er wel van toen het gebeurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
22 hours ago, stofke said:

Zijn der nog mensen hier die bijna 7 maanden moeten wachten op een Picanto GT Line? 

Weet niet wat de gemiddelde wachttijd is , maar van mijn dealer krijg ik weinig tot geen informatie. Enkel hij komt der aan.

 

Op dit moment zijn er een handjevol (5-6) GT's aangekomen in nederland ( laatste week juni ) 2 dealers hebben mij dit bevestigd een aantal weken geleden.  ( dit zijn full options witte T-gdi's  ) 

 

Vreemd dat je 7maanden moet wachten. Waarschijnlijk heb je dat eentje besteld met een specifieke kleur en opties? Dan zit je idd met een dik half jaar levertijd vanuit zuid korea. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze hebben leveringsproblemen bij kia, zegt de dealer. In welke context ik dat moet plaatsen is me onbekend. Wij hebben daardoor de rio op voorraad gekocht om oa de bpm van september te omzeilen maar "als het op was, was het op" 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Rox:

Ze hebben leveringsproblemen bij kia, zegt de dealer. In welke context ik dat moet plaatsen is me onbekend. Wij hebben daardoor de rio op voorraad gekocht om oa de bpm van september te omzeilen maar "als het op was, was het op" 

 

waar ik last van had en ik ken er nog een paar is dat de transporteur het niet aankan met de autos naar de dealer brengen die lopen gewoon een maand of zo al achter dus staat je nieuwe auto netjes op je te wachten maar kan nog niet naar de dealer worden gebracht 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja toch? Bij corvette kun je ze ook bij de fabriek ophalen.

Leek mij ook wel wat en dan terug rijden. Kun je hem als je weer in Nederland bent hem weer in ruilen kwa kilometers.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bepaalde versies van BMW kon je in Munchen ophalen, zelfde voor ferrari's in italie.

Vreemd eigenlijk dat ze dit onder deze omstandigheden niet toelaten. Desnoods rijd ik m naar de dealer waar ze m "rijklaar" maken. ID code is vast al bekend en kan dus al op kenteken gezet worden

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 29-6-2018 om 13:56 zei xtra40:

waar ik last van had en ik ken er nog een paar is dat de transporteur het niet aankan met de autos naar de dealer brengen die lopen gewoon een maand of zo al achter dus staat je nieuwe auto netjes op je te wachten maar kan nog niet naar de dealer worden gebracht 

Dat is dus blijkbaar bij mij ook het probleem, auto staat al van half juni in Rotterdam blijkbaar en word half juli verwacht voor levering aan de dealer. Eindelijk een duidelijk antwoord. Nu afwachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
20 uren geleden, shiny red zei:

hallo allemaal

ben benieuw naar de ervaringen van de pica 3 rijders ,krijg binnenkort ook pica 3  .

Genieten, hij rijdt heerlijk vooral de vele extra's maken de auto compleet. Ik moest wel even wennen aan de koppeling die laat opkomt maar  daar wen je snel aan (een reden om veel te rijden haha). Veel bekijks, zelf mensen die vragen wat voor auto het is of ineens naar binnen staan te gluren. Ik ben er super blij mee en zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Ik heb de Picanto GT line nu 1 jaar en hij mocht naar de dealer voor een kleine beurt. De dealer vertelde dat er een terugroepactie was op een kapje, helaas was dit nog niet binnen voor de GT line dus moet een week later terug komen. De auto heeft een motor update gehad helaas hierdoor alle radio zenders kwijt, klok stond verkeerd enz maar dit is snel op te lossen. Vandaag lekker wat rond gereden en het verbruik op de bc stond op 5.0 al zeker een half jaar nu ineens gezakt naar 4.5 dus de auto rijdt ineens zuiniger (alleen maar fijn natuurlijk) het lijkt mij aan de update te liggen want ik heb hetzelfde gereden als anders. Hebben meer mensen de update gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, biancaa zei:

Ik heb de Picanto GT line nu 1 jaar en hij mocht naar de dealer voor een kleine beurt. De dealer vertelde dat er een terugroepactie was op een kapje, helaas was dit nog niet binnen voor de GT line dus moet een week later terug komen. De auto heeft een motor update gehad helaas hierdoor alle radio zenders kwijt, klok stond verkeerd enz maar dit is snel op te lossen. Vandaag lekker wat rond gereden en het verbruik op de bc stond op 5.0 al zeker een half jaar nu ineens gezakt naar 4.5 dus de auto rijdt ineens zuiniger (alleen maar fijn natuurlijk) het lijkt mij aan de update te liggen want ik heb hetzelfde gereden als anders. Hebben meer mensen de update gehad?

De mijne heeft drie weken geleden een beurt gehad.

Ik heb niks gemerkt of gehoord over een update. Wat was het voor een terugroepactie? Wat voor kapje is het? Ook hierover heb ik niks van de dealer gehoord

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuwe Picanto heeft een recall voor het gasklephuis. Dit wordt vervangen bij de 1e beurt. Als het goed is moet je hier naderhand voor tekenen. (de 1.0 uitvoering iig)

aangepast door de Hunter
Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uren geleden, Goldy zei:

Geld dit ook voor de 1.2 motor?

Ik heb nog niks gehoord van mijn dealer en ook niet van Kia Nederland. 

je gaat ook niks horen, gaat geruisloos bij de eerst volgende onderhoudsbeurt. Naderhand moet je dr idd wel 3x :-) voor tekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...