Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedendag Niro Rijders.

Afgelopen zaterdag de mijn Kia Niro Executive opgehaald.

Helemaal geweldig. Nu 450 km gereden.

De tank zat vol maar de energiemeter één blokje over de 50%. Onderweg wel een keer een paar blokjes meer gehad maar die waren snel weer weg.

Komt deze energiemeter wel hoger of zelfs op 100% ?

Ben benieuwd.

• Like 1
Posted

Heb in Nederland nooit de 100% gehaald. In de bergen in Oostenrijk zeker wel, maar nooit 'leeg' getrokken. In nederland is maximum bij mij 75% geweest.

Posted

Hier in het Heuvelland ook niet meer dan 75%.

Ja, ja, heuvels zijn geen bergen :no:

Posted

In het begin heb ik hier ook opgelet en nooit 100% gezien. Maar ik let er niet meer op. Blijkbaar zit het super goed in elkaar want ik heb het nog nooit leeg gezien. Schommelt een beetje tussen de 40 en 70 % schat ik zo in.

Posted

Bij mij één blokje over de helft nooit hoger, rij hoofdzakelijk alleen op vlakke wegen.

Posted
Op ‎5‎-‎9‎-‎2017 om 16:12 zei Frans:

Goedendag Niro Rijders.

Afgelopen zaterdag de mijn Kia Niro Executive opgehaald.

Helemaal geweldig. Nu 450 km gereden.

De tank zat vol maar de energiemeter één blokje over de 50%. Onderweg wel een keer een paar blokjes meer gehad maar die waren snel weer weg.

Komt deze energiemeter wel hoger of zelfs op 100% ?

Ben benieuwd.

Zie hier

Posted

Heb de niro vanaf februari, zelfs naar zuid frankrijk geweest, maar nog nooit 100% gezien.

Net als bij de andere schommeld het tussen de 40 en 70 %.

MarkS

Posted

In de bergen heb ik hem wel op 100% gehad.

Nadeel was dat toen de motor aan sloeg, en de auto ging afremmen op de motor. 

• 2 weeks later...
Posted

Ik krijg mij accu's vol, op 100%, door rustig te rijden in de sport stand ( ca. 55 km/u ). De motor maakt dan redelijk wat toeren en hij blijft opladen.7237c98b1173dc1af6801643d5dc6341.jpg

Verstuurd vanaf mijn TA-1021 met Tapatalk

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

Vandaag viel me iets raars op.

Ik rij de stad uit met 40% volle accu (2lege blokjes onder 50% ) en heb 20km snelweg van 120kmh voor de boeg.

Na deze 20km is de acculading niet gestegen terwijl niet elektrisch is gereden.

Dit betekent dat er helemaal niet geladen is.

Kan iemand dit verklaren?

Posted
1 uur geleden zei Nir00tje:

Vandaag viel me iets raars op.

Ik rij de stad uit met 40% volle accu (2lege blokjes onder 50% ) en heb 20km snelweg van 120kmh voor de boeg.

Na deze 20km is de acculading niet gestegen terwijl niet elektrisch is gereden.

Dit betekent dat er helemaal niet geladen is.

Kan iemand dit verklaren?

De airco is elektrisch maar ook het 12v systeem is verbonden met de hybride accu. Ook al rijdt de auto niet elektrisch(wat overigens bij 120 km/h wel kan) betekend dat niet dat de elektromotor niet ingezet wordt. Die wordt ingezet als er extra kracht nodig is(denk aan wind, kleine heuvels maar ook bruggen en viaducten) dat gebeurd  meer dan je denkt. Naast de elektromotor heeft de auto ook nog de hybride starter generator, een soort overmaatse watergekoelde startmotor. Die wordt tijdens het rijden ook als generator ingezet en wekt ook elektriciteit op. Doordat deze HSG rechtstreeks door de motor(via een riem) aangedreven wordt zal de generator, indien nodig, stroom leveren. Voldoende dus om het accu niveau op peil te houden.

• Like 1
Posted

Klopt, ik heb tijdens het stuk snelweg geen EV in beeld gehad.

Ik vroeg mij af of dit een technische storing was omdat normaal gesproken na zo'n rit de accu weer voor 2/3 vol zit maar in mijn geval gewoon op 40% blijft steken.

Posted
4 uur geleden zei Nir00tje:

Klopt, ik heb tijdens het stuk snelweg geen EV in beeld gehad.

Ik vroeg mij af of dit een technische storing was omdat normaal gesproken na zo'n rit de accu weer voor 2/3 vol zit maar in mijn geval gewoon op 40% blijft steken.

Je hoeft ook geen ev in beeld te krijgen als je e motor bij springt.

Verander je scherm maar eens naar het hybride scherm waar de aandrijf stromen zichtbaar worden gemaakt.Daar zie je beter wanneer de e motor bijspringt.

Het ev lampje brand volgens mij alleen bij helemaal elektrisch rijden.

Mocht het niet zo zijn:niet gelijk beginnen te schieten.

We hebben pas een week Niro tje voor de deur staan.

Gr jan

Guest Nirofan
Posted

In het begin heb ik volgens mij ook meer op het verbruiksscherm gekeken dan op de weg. Je wil gewoon weten wanneer de verbranding of elektromotor zijn werk doet. Na vele kijksessies (en gelukkig geen ongelukken) denk je te snappen hoe dat werkt in bepaalde situaties.
Nu kijk ik nooit meer ik geloof het wel. Soms kijk ik na een rit naar het verbruik. Dat zit bijna altijd rond 1 op 18/20 hangt en dan is het goed.

• 7 months later...
Posted

Middag mensen,

Denk dat mijn vraag hier thuis kan horen.

Weet iemand of je de zelfde trekkracht of snelheid behoudt als je de accu hebt leeg getrokken?

In tegenstelling tot de meeste koop ik de Niro niet om de zuinigheid (al speelt dat wel mee), maar ben ik gevallen voor de ruimte en het model. Ik rijd sportief als het kan en mag; veel in Duitsland. Ben bezorgd dat het sportieve rijgedrag  (te)veel invloed heeft op de leegloop accu en dus op de snelheid.

Posted (edited)

De opgegeven topsnelheid (160) is denk ik zonder ondersteuningen van de elektro. Op youtube kom je er verschillende tegen die 180 draaien..

En als je niks om verbruik geeft kun je dan niet beter naar een ander model kijken zoals een stonic of sportage? De hybride techniek betaal je toch.

Edited by gjcvro
Posted
1 uur geleden zei gjcvro:

De opgegeven topsnelheid (160) is denk ik zonder ondersteuningen van de elektro. Op youtube kom je er verschillende tegen die 180 draaien..

En als je niks om verbruik geeft kun je dan niet beter naar een ander model kijken zoals een stonic of sportage? De hybride techniek betaal je toch.

Dank voor reactie gjcvro. Maar zoals ik aangaf koop ik de Niro niet om de zuinigheid maar speelt het wel mee. Voornaamste reden is uiterlijk en ruimte. Die 180 heb ik ook zonder moeite gehaald. Auto gedroeg zich goed. Gaat me niet om de 180, maar 160 is in Duitsland niet echt afwijkend en ben dat gewend. Nee.....ben geen onverantwoordelijke rijder oid en ben snelheid gewend. Dat was wel op circuit waar ik wedstrijden reed. Maar ook ik ben ouder en rustiger geworden, maar rijd graag snel waar het mag en kan. Kriebels blijven.

Als de Niro dus terugvalt naar 160 is dat prima.

Posted

Ik heb de niro nog nooit echt uitgeprobeerd. Meestal gebeurt dat inderdaad wel in dld, maar dat je redelijk eenvoudig 150 draait kan ik wel aangeven. En dan nog steeds redelijk rustig in de auto. Als het echt hard moet pak ik wel de motor.

Posted

Motor... zucht! Dat was 2 kinderen geleden mijn hoofd vervoer.  Komt wel weer ;-)