Mr. T. Posted September 8, 2017 Posted September 8, 2017 Hoi allen, Sinds gisteren toekomstig eigenaar van een Kia Niro. Maar hoe zijn we tot die keuze gekomen? Na een, ik mag wel zeggen, gedegen vooronderzoek zijn we uiteindelijk bij de Kia uitgekomen. De huidige auto is een Renault Grand Scenic die na bijna 8 jaar aan een nieuwe eigenaar toe is. Allereerst besloten om "kleiner" te gaan rijden maar de hoge zit bleef een absolute must. Vooral gezocht in het B-segement SUV en crossovers waarin de Kia Niro eigenlijk de vreemde eend op de long list was. Uiteindelijk bleef de keuze over tussen 2 Peugeots en de Niro. De 2008 viel uiteindelijk af vanwege het feit dat de key-less entry niet leverbaar is en uiteindelijk bleek dat we veel meer waarde voor ons geld kregen voor de Niro ten opzichte van de Peugeot 3008. Tussentijds maakte de nieuw aangekondigde modellen in het B-SUV segement het nog even lastig waarbij vooral de Seat Arona en de Kia Stonic in beeld kwamen. Helaas voorspelde de Kia dealer al dat de Stonic waarschijnlijk niet met automaat geleverd zou worden in Nederland en het wachten op de Seat Arona duurde te lang waardoor deze wagens de short list niet bereikt hebben. Maar gelukkig heeft de Niro meer te bieden dan dat we op voorhand konden bedenken dus we kunnen niet wachten om de auto over een week of drie in ontvangst te nemen. Omdat de Niro niet in two-tone leverbaar is hebben we er uiteindelijk maar voor gekozen om de metalic witte versie te nemen en het dak zwart te laten spuiten in de kleur van de spoiler. Even afwachten hoe dat gaat uitpakken maar we hebben er mooie verwachtingen van. We zullen dan straks met onze Niro ook redelijk herkenbaar zijn in het land verwacht ik zo. Ook deze website heeft haar bijdrage gehad aan de aanschaf van de auto, altijd goed te lezen hoe de auto in zijn gedragingen is en wat je kunt verwachten (ik ga namelijk liever goed geïnformeerd naar een dealer toe). Zodra onze auto geleverd is zal ik wat foto's gaan posten. Mr. T. @Murcielaygo, nice to see you back at this forum as well, doe je ook voetenverlichting bij de Niro die in de brochure wel erg hoog geprijsd is? (Murcielaygo heeft destijds zowel mijn Peugeots 107 als 108 voorzien van leuke gadgets @Murcielaygo 2 Quote
Ron Penguin Posted September 8, 2017 Posted September 8, 2017 Gefeliciteerd met deze 'two-tone' Niro. Je zal inderdaad wel herkenbaar zijn in den lande 1 Quote
Mr. T. Posted September 22, 2017 Author Posted September 22, 2017 Zo is de Niro geworden na de spuitbeurt. Kreeg vandaag foto's van de dealer. Kan niet wachten tot we hem woensdag gaan ophalen. Dan zullen er meer foto's volgen van deze two-tone 1 Quote
bigwade Posted September 22, 2017 Posted September 22, 2017 HaHa, ik ben niet zo van het witte, maar dit is wel heel erg leuk ! Van Harte en veel plezier met je nieuwe auto !!!! Stoer ! Quote
xtra40 Posted September 22, 2017 Posted September 22, 2017 4 uur geleden zei Mr. T.: Zo is de Niro geworden na de spuitbeurt. Kreeg vandaag foto's van de dealer. Kan niet wachten tot we hem woensdag gaan ophalen. Dan zullen er meer foto's volgen van deze two-tone hee erg mooi geworden hoor dikke Quote
Guest Vitara 2 Posted October 21, 2017 Posted October 21, 2017 Mooie combi... Wit met zwart, ik hou er wel van Ik heb er voor gekozen om alleen de dakbogen zwart te laten maken. Quote
Mr. T. Posted November 10, 2017 Author Posted November 10, 2017 Na enkele maanden wachten dan eindelijk de foto's van de Kia Niro Two-Tone. Je kunt ze vinden in de onderstaande link: https://www.kiaclub.nl/collections/item/1593-kia-niro-2016-heden/?show=tab_1 Her en der al wat verbaasde blikken gekregen op ons zwarte dakje, vooral van de collega Niro-rijders die dit niet echt gewend zijn . We zijn er zeer content mee net als met de gehele auto. Quote
Roland2017 Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Heel fraai. Een unieke Niro uitvoering, waar er maar 1 van is! Quote
Specialmade Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Heel mooi geworden en zeker apart. Daar zul er zeker bekijks mee hebben. Quote
Recommended Posts