De Graaf Geplaatst 20 November, 2017 Geplaatst 20 November, 2017 (aangepast) Waarom ineens geen trekhaakmogelijkheid meer voor een fietsendrager, terwijl alle concurrenten dit nog wel kunnen leveren? Voor de nieuwe Kia picanto 2017 20 November, 2017 aangepast door De Graaf Merk en type auto toevoegen Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 November, 2017 Geplaatst 20 November, 2017 De Picanto TA was de kogeldruk al zodanig laag (25kg) dat je er niks mee kon.Daarom geschrapt denk ik... Quote
joepnd Geplaatst 1 Januari, 2018 Geplaatst 1 Januari, 2018 Op 20-11-2017 om 12:32 zei Murcielaygo: De Picanto TA was de kogeldruk al zodanig laag (25kg) dat je er niks mee kon. Daarom geschrapt denk ik... ?? Wij hebben een tenttrailer erachter. Quote
Murcielaygo Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 Een trailer is geen fietsendrager...Met een aanhanger kun je nog wegkomen met weinig kogeldruk, voor een fietsendrager zit je met 1 fiets zelfs al rap boven de 25kg Quote
Derrek Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 Denk dat het meer te maken heeft met (de kosten van) homolegatie voor de trekhaakmogelijkheid. Quote
De Graaf Geplaatst 2 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2018 Ik vind het zo teleurstelling dat Kia als 1 van de weinige merken een reële behoefte die veel mensen hebben , nl om hun fietsen e- bike mee te kunnen nemen zo gewoon negeert ? Quote
De Graaf Geplaatst 2 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 Januari, 2018 Derrik wat bedoel je precies hiermee ? Quote
joepnd Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 5 uur geleden zei De Graaf: Ik vind het zo teleurstelling dat Kia als 1 van de weinige merken een reële behoefte die veel mensen hebben , nl om hun fietsen e- bike mee te kunnen nemen zo gewoon negeert ? Ja dat vind ik ook. Helaas zal de volgende auto geen Kia meer zijn. Quote
joepnd Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 14 uur geleden zei Murcielaygo: Een trailer is geen fietsendrager... Met een aanhanger kun je nog wegkomen met weinig kogeldruk, voor een fietsendrager zit je met 1 fiets zelfs al rap boven de 25kg Het is 28 kg, 2 racefietsen of mtb's lukt zoiezo. Quote
bigmac Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 Ik heb een Picanto 2, update model(2015), heb een trekhaak, maar het kenteken zegt dat ik 0 kg mag trekken. De Picanto is al twee keer met een vouwwagentje erachter op vakantie geweest. Quote
Specialmade Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 7 uur geleden zei De Graaf: Derrik wat bedoel je precies hiermee ? Homologatie betekent goedkeuring. (voor de trekhaakmogelijkheid) Quote
Derrek Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 6 uur geleden zei De Graaf: Derrik wat bedoel je precies hiermee ? Homologatie is het keuren door de overheid van de auto-trekhaak combinatie waardoor het trekgewicht bepaald wordt dat op het kenteken wordt vermeldt. Denk aan de constructiesterkte van de auto maar bijv. ook aan de remmen (remweg met aanhanger) die van belang zijn. Daarvoor heeft Kia voor de Niro bijv. sterkere remmen gemonteerd ("throw-pack") wat nu standaard is. Dit kost allemaal geld en de fabrikant berekent of het investeren in deze extra kosten voor hun rendabel is. Bij de Niro blijkt dit zo te zijn, maar hoeveel meer Picanto's zouden er worden verkocht met trekhaak homologatie, dat is de vraag (voor Kia) ...... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.