navigatie
2 2

17 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Klopt het dat de flitspalen waarschuwing alleen werkt als je een wifi hotspot aan hebt staan?

Ik moet iedere keer dat ik in de auto stap er aan denken dat ik mijn mobiele hotspot aanzet, is vervelend.

Raar dat dit niet live met gps mee naar binnen komt net als bij TomTom toch?

Of heb ik iets niet goed ingesteld staan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei gjcvro:

Het komt nooit via GPS binnen, ook niet bij tomtom. Ik denk dat je bedoeld RDS.

https://www.gpsshop.nl/advies/verkeersinformatie.html

RDS data is vaak laat en grofweg, wil je nauwkeurigere gegevens, dan moet je dus de wifi hotspot aanzetten.

Of op zoek naar een app die dat voor je doet. 

Je hebt gelijk, sorry ik bedoel ook RDS.
Ik heb al gezocht naar een app. Helaas heb ik een (werk) windhoos telefoon, geen app voor kunnen vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij TomTom komt deze data binnen via de GPRS-verbinding van een ingebouwde SIM.

Oudere TomToms hadden/hebben TMC (Traffic Message Channel), dat werkt met een extra antenne.

Maar bij jouw navi ben je dus aangewezen op de Hotspot van je telefoon, of je zou bijv. een Hotspot met eigen SIM in je auto kunnen plaatsen, dat hebben meer mensen op dit forum gedaan.

Hotspot op je telefoon automatisch inschakelen kan alleen met Android, iPhone laat dat niet toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas ook hier een windows phone, niks mis met de telefoon, alleen de ondersteuning is r*k.

Volgend jaar maar een nieuwe android foon uitzoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Murcielaygo:

Bij TomTom komt deze data binnen via de GPRS-verbinding van een ingebouwde SIM.

Het is ook verwarrend. GPS, GSM, RDS. Maar het is inderdaad GPRS, een mobiele data-uitbreiding op het GSM netwerk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe zit het als je het het een kabeltje koppelt via usb? Wordt dan op de iPhone wel de hotspot direct herkend?

De laatste TMC versie die ik in mijn vorige auto had werkt overigens wel goed. Ik kreeg de indruk dat alle live traffic data daar ook naartoe gesluisd werd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe zit het als je het het een kabeltje koppelt via usb? Wordt dan op de iPhone wel de hotspot direct herkend?

Los van dat ik betwijfel of je via USB dataverbinding kunt doorgeven op je navi is het in mijn ervaring met mijn computer NIET zo dat bij koppelen met USB de Hotspot meteen actief gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Murcielaygo:

Los van dat ik betwijfel of je via USB dataverbinding kunt doorgeven op je navi is het in mijn ervaring met mijn computer NIET zo dat bij koppelen met USB de Hotspot meteen actief gaat.

Klopt, maar als je hotspot aan staat op je iPhone en je koppelt hem aan je computer werkt het direct. Terwijl je via bluetooth altijd handmatig moet koppelen, vandaar mijn vraag of het via de kabel wel direct koppelt aan tomtom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgende week ga ik dit uitproberen met mijn iPhone, deze wordt verbonden met een USB kabel met de auto.

Zal de Hotspot inschakelen als ik in de auto zit, ben benieuwd of het de volgende keer voldoende is om de iPhone met de kabel te verbinden en dat deze dan de Hotspot automatisch inschakelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zojuist het bericht gekregen dat mijn auto volgende week geleverd wordt, dus dan weet ik het ook:wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had in mijn vorige auto ( mazda5) ook af fabriek een TomTom ingebouwd zitten ( standaard Mazda). Deze gaf snelheid , flitspalen , favorieten e.d. aan
De huidige navigatie van TomTom in mijn optima heeft maar de helft van dit alles. Icm waze gaat het een beetje beter. Vind de standaard navigatie ver van modern. Helaas een groot min punt bij een dijk van een auto.

Verstuurd vanaf mijn GM 6 d met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg het niet voor elkaar om de flitsers en verkeersinfo via de hotspot  met tomtom te verbinden.

In mijn telefoon heb ik hotspot aan staan, via het menu wifi in de auto probeer ik verbinding te zoeken met mijn telefoon .

Ik voer ook iedere keer mijn wachtwoord in

Maar ik krijg iedere keer de melding dat het verbinden mislukt is.

Ik heb de boekjes ook geraadpleegd maar desondanks krijg ik nog geen verbinding.

Weet iemand wat ik fout doe of eventueel vergeet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat voor telefoon? Android of Appel? En heb je het ook eens zonder wachtwoord geprobeerd ("open" netwerk)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Derrek:

Wat voor telefoon? Android of Appel? En heb je het ook eens zonder wachtwoord geprobeerd ("open" netwerk)?

Een Samsung S8+ met android.

Een open netwerk?   ik ben een groentje op dat gebied maar als ik wifi zoek in de auto zie ik af en toe 1 zonder slotje en dat is KPN fon, maar ik heb daar nog nooit op geklikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Reijnders:

Een Samsung S8+ met android.

Een open netwerk?   ik ben een groentje op dat gebied maar als ik wifi zoek in de auto zie ik af en toe 1 zonder slotje en dat is KPN fon, maar ik heb daar nog nooit op geklikt.

Vermoedelijk koppel je het aan je thuisnetwerk, op het moment dat dat niet beschikbaar is, werkt het niet meer en worden je contacten niet geladen. Rij van huis weg buiten het bereik van je netwerkt en koppel de telefoon opnieuw.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

IPhone 6 uitgetest met de Hotspot (de eerste keer het wachtwoord wat bij de Hotspot verschijnt op de IPhone invoeren bij de Wifi in de Kia), de telefoon koppelt de volgende dag bij het instappen met de Hotspot automatisch, kan even duren voordat mijn IPhone is gevonden, ongeveer tussen de 15 en 30 seconden.

IPhone heb ik ook verbonden via USB kabel, dit heeft geen invloed op de Wifi verbinding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
2 2