Ga naar inhoud

navigatie


Derksen

Aanbevolen Berichten

Klopt het dat de flitspalen waarschuwing alleen werkt als je een wifi hotspot aan hebt staan?

Ik moet iedere keer dat ik in de auto stap er aan denken dat ik mijn mobiele hotspot aanzet, is vervelend.

Raar dat dit niet live met gps mee naar binnen komt net als bij TomTom toch?

Of heb ik iets niet goed ingesteld staan?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden zei gjcvro:

Het komt nooit via GPS binnen, ook niet bij tomtom. Ik denk dat je bedoeld RDS.

https://www.gpsshop.nl/advies/verkeersinformatie.html

RDS data is vaak laat en grofweg, wil je nauwkeurigere gegevens, dan moet je dus de wifi hotspot aanzetten.

Of op zoek naar een app die dat voor je doet. 

Je hebt gelijk, sorry ik bedoel ook RDS.
Ik heb al gezocht naar een app. Helaas heb ik een (werk) windhoos telefoon, geen app voor kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij TomTom komt deze data binnen via de GPRS-verbinding van een ingebouwde SIM.

Oudere TomToms hadden/hebben TMC (Traffic Message Channel), dat werkt met een extra antenne.

 

Maar bij jouw navi ben je dus aangewezen op de Hotspot van je telefoon, of je zou bijv. een Hotspot met eigen SIM in je auto kunnen plaatsen, dat hebben meer mensen op dit forum gedaan.

 

Hotspot op je telefoon automatisch inschakelen kan alleen met Android, iPhone laat dat niet toe.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


38 minuten geleden zei Murcielaygo:

Bij TomTom komt deze data binnen via de GPRS-verbinding van een ingebouwde SIM.

Het is ook verwarrend. GPS, GSM, RDS. Maar het is inderdaad GPRS, een mobiele data-uitbreiding op het GSM netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe zit het als je het het een kabeltje koppelt via usb? Wordt dan op de iPhone wel de hotspot direct herkend?

De laatste TMC versie die ik in mijn vorige auto had werkt overigens wel goed. Ik kreeg de indruk dat alle live traffic data daar ook naartoe gesluisd werd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe zit het als je het het een kabeltje koppelt via usb? Wordt dan op de iPhone wel de hotspot direct herkend?

Los van dat ik betwijfel of je via USB dataverbinding kunt doorgeven op je navi is het in mijn ervaring met mijn computer NIET zo dat bij koppelen met USB de Hotspot meteen actief gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Murcielaygo:


Los van dat ik betwijfel of je via USB dataverbinding kunt doorgeven op je navi is het in mijn ervaring met mijn computer NIET zo dat bij koppelen met USB de Hotspot meteen actief gaat.

Klopt, maar als je hotspot aan staat op je iPhone en je koppelt hem aan je computer werkt het direct. Terwijl je via bluetooth altijd handmatig moet koppelen, vandaar mijn vraag of het via de kabel wel direct koppelt aan tomtom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgende week ga ik dit uitproberen met mijn iPhone, deze wordt verbonden met een USB kabel met de auto.

Zal de Hotspot inschakelen als ik in de auto zit, ben benieuwd of het de volgende keer voldoende is om de iPhone met de kabel te verbinden en dat deze dan de Hotspot automatisch inschakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had in mijn vorige auto ( mazda5) ook af fabriek een TomTom ingebouwd zitten ( standaard Mazda). Deze gaf snelheid , flitspalen , favorieten e.d. aan
De huidige navigatie van TomTom in mijn optima heeft maar de helft van dit alles. Icm waze gaat het een beetje beter. Vind de standaard navigatie ver van modern. Helaas een groot min punt bij een dijk van een auto.

Verstuurd vanaf mijn GM 6 d met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik krijg het niet voor elkaar om de flitsers en verkeersinfo via de hotspot  met tomtom te verbinden.

In mijn telefoon heb ik hotspot aan staan, via het menu wifi in de auto probeer ik verbinding te zoeken met mijn telefoon .

Ik voer ook iedere keer mijn wachtwoord in

Maar ik krijg iedere keer de melding dat het verbinden mislukt is.

Ik heb de boekjes ook geraadpleegd maar desondanks krijg ik nog geen verbinding.

Weet iemand wat ik fout doe of eventueel vergeet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden zei Derrek:

Wat voor telefoon? Android of Appel? En heb je het ook eens zonder wachtwoord geprobeerd ("open" netwerk)?

Een Samsung S8+ met android.

Een open netwerk?   ik ben een groentje op dat gebied maar als ik wifi zoek in de auto zie ik af en toe 1 zonder slotje en dat is KPN fon, maar ik heb daar nog nooit op geklikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


41 minuten geleden zei Reijnders:

Een Samsung S8+ met android.

Een open netwerk?   ik ben een groentje op dat gebied maar als ik wifi zoek in de auto zie ik af en toe 1 zonder slotje en dat is KPN fon, maar ik heb daar nog nooit op geklikt.

Vermoedelijk koppel je het aan je thuisnetwerk, op het moment dat dat niet beschikbaar is, werkt het niet meer en worden je contacten niet geladen. Rij van huis weg buiten het bereik van je netwerkt en koppel de telefoon opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


IPhone 6 uitgetest met de Hotspot (de eerste keer het wachtwoord wat bij de Hotspot verschijnt op de IPhone invoeren bij de Wifi in de Kia), de telefoon koppelt de volgende dag bij het instappen met de Hotspot automatisch, kan even duren voordat mijn IPhone is gevonden, ongeveer tussen de 15 en 30 seconden.

IPhone heb ik ook verbonden via USB kabel, dit heeft geen invloed op de Wifi verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik niet goed begrijp, is dat de wifi connectie die nodig is voor de "connected services" niet via usb ingang gemaakt kan worden. Dat is erg jammer, want dat betekent dat je elke keer die hotspot handmatig op je iPhone aan moet zetten.

De iPhone is zo ontworpen dat je een hotspot connectie kunt maken via Bluetooth, wifi of USB. Hotspot via Bluethooth of wifi moet je altijd handmatig bevestigen door je telefoon aan te zetten en het betreffende meu op te starten. Ergens wel logisch, anders zou iemand die één keer toegang heeft gekregen tot je mobiel altijd toegang hebben en dat wil je niet. Anders is dat bij een bedrade hotspot connectie: die werkt na eenmaal bevestigen altijd direct. Ook logisch want je ziet tenslotte wie of wat er aan hangt (het navigatiesysteem in ons geval).

In tegenstelling tot wat Surfingjohn hierboven aangeeft, werkt dat connecteren helaas bij mij niet automatisch. Ik heb het internet afgestruind en alle iPhone gebruikers lopen hier tegen aan. Behalve dan degenen die de iPhone gejailbreakt hebben. 

Een oplossing is om een extra USB/4g stick met wifi te installeren in de andere usb ingang. Of ik dat ga doen weet ik nog niet. Duo sim zou ook kunnen, alleen ondersteunt mijn provider dat niet.

Zou de hotspot via de USB ingang wel werken, dan biedt dat twee voordelen: directe connectie en je telefoon wordt opgeladen. Waarom Kia er voor gekozen heeft om alleen via wifi te connecteren terwijl usb en Bluetooth ook al connecteren, is mij een raadsel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet mezelf corrigeren!

Blijkt dat mijn constatering niet zo werkt, ik had thuis gecheckt of de Hotspot op de IPhone aanstond (dat was zo) dus ik stap de auto in en rijden maar, tijdens een file kwam ik erachter dat er geen Wifi teken in het scherm van de Kia stond, dit via het menu ingeschakeld en eindeloos gezoek en talloze Wifi verbindingen maar niet die van mijn IPhone grrrrr.

Tijdens een tussenstop op een parkeerplaats even de IPhone gecheckt, Hotspot geopend en binnen no time Wifi verbinding!!!

Dus Brat jouw conclusie is volkomen terecht, je moet in de auto eerst via Instellingen naar de Hotspot op de IPhone, omslachtig, waarom hiervvor door Kia en/of Apple hiervoor gekozen hebben is mij ook een raadsel, zou toch eenvoudiger moeten kunnen.

Ook natuurlijk op internet gaan struinen, er zijn gebruikers die op hun IPhone een jailbreak hebben gedaan, die krijgen van alles op het scherm van de Kia, o.a. Waze, Google Maps etc. of ze direct kunnen connecten met Wifi moet ik nog uitzoeken. De overweging blijft natuurlijk of je wil gaan jailbreaken op je IPhone.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei gjcvro:

Misschien omdat er weer goedkeuring of licentiekosten aan zitten van apple.

Denk ik niet, het is meer vanuit een security oogpunt dat een hotspot niet direct connect. Die keuze van Apple begrijp ik. Het lijkt er eerder op dat ze bij LG hebben zitten slapen, of.... Samsung heeft een lange arm. Morgen eens even bellen naar LG :winkiss:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stel dat je die oplossing gaat toepassen met een dual-sim in een USB-achtig device...is het dan zo dat je onboard devices in de Niro alleen nog maar kletsen met die SIM en dat je dan nog steeds alles kan doen zoals bellen, navigeren, spotify etc? Of zijn er bijv bepaalde apps/mogelijkheden die het dan niet meer doen?

Ik kreeg dat nl van een van mijn collega's te horen toen ik vroeg of ik een dual-sim van mijn zakelijk account kon krijgen. Hij gaf aan dat 1 van de 2 SIMS dan gebruikt kan worden en mogelijk dat je dan niet meer zou kunnen bellen. Lijkt me raar, dus vandaag dat ik het hier navraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens T-Mobile:

Je kunt je twee simkaarten niet tegelijkertijd op het T-Mobile netwerk gebruiken. Bij gelijktijdig gebruik, met twee verschillende apparaten, zul je verbroken verbindingen ervaren met bellen en mobiel internet. Ook komen gesprekken en sms’jes dan mogelijk niet binnen. Schakel dus het ene apparaat uit voordat je het andere aanzet.
 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


36 minuten geleden zei surfingjohn:

Volgens T-Mobile:

Je kunt je twee simkaarten niet tegelijkertijd op het T-Mobile netwerk gebruiken. Bij gelijktijdig gebruik, met twee verschillende apparaten, zul je verbroken verbindingen ervaren met bellen en mobiel internet. Ook komen gesprekken en sms’jes dan mogelijk niet binnen. Schakel dus het ene apparaat uit voordat je het andere aanzet.
 

Ik gebruik niet Duo SIM maar MB verdeler van T-Mobile. Die tweede simkaart is alleen voor data en dan kun je ook beide apparaten (smartphone en bijv. tablet) gelijktijdig gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...