KiaBert Geplaatst 5 Maart, 2018 Geplaatst 5 Maart, 2018 Hallo allemaal, ik heb een vraagje aan jullie; wie kan me vertellen wat dat zwarte rondje (roostertje) is .... En wat het precies doet. Het zit rechts naast het stuur net achter het contactslot. groeten van KiaBert Quote
Sharkster Geplaatst 5 Maart, 2018 Geplaatst 5 Maart, 2018 Zit hier niet de sensor achter die de binnentemperatuur meet t.b.v. de climate-control ...? M.v.g. Martin Quote
xtra40 Geplaatst 5 Maart, 2018 Geplaatst 5 Maart, 2018 ik heb je vraag even naar het juiste forum deel verplaatst daar ik zie dat het om een kia Cee,d gaat heb ik die dan ook daar heen verplaatst zo dat je waarschijnlijk wat meer response op je vraag krijgt vul je avatar gegevens even aan dat geeft wat makkelijker antwoord zo dat een ieder zier om wat en welk type het gaat Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Maart, 2018 Geplaatst 5 Maart, 2018 Lijkt mij niet meer dan een blindplaatje bij een auto zonder startknop... Quote
Sharkster Geplaatst 5 Maart, 2018 Geplaatst 5 Maart, 2018 Dan zou het volgens mij een gewoon 'dicht / gesloten' plaatje zijn, zonder openingen erin. Quote
HenkM Geplaatst 6 Maart, 2018 Geplaatst 6 Maart, 2018 Plek voor de microfoon van een evt. handsfree / BT optie? Quote
K Cee'd Geplaatst 21 Mei, 2018 Geplaatst 21 Mei, 2018 Hoi KiaBert, Achter dit roostertje zit de sensor die de binnentempratuur meet. Ik weet niet of de sensor ook aanwezig is als de auto geen climatecontrol heeft, maar dat is wel de plek waar de eventuele sensor zit. Quote
Michel.F Geplaatst 22 Mei, 2018 Geplaatst 22 Mei, 2018 Dit is gewoon een afdek roostertje voor de start/stop knop als hier voor is gekozen, in jou geval start je gewoon met de sleutel en zit hier een roostertje. Quote
Sharkster Geplaatst 22 Mei, 2018 Geplaatst 22 Mei, 2018 4 uur geleden zei Michel.F: Dit is gewoon een afdek roostertje voor de start/stop knop als hier voor is gekozen, in jou geval start je gewoon met de sleutel en zit hier een roostertje. @Michel.F Deze auto heeft zo te zien climate-control en dan moet er dus ook ergens een sensor zijn die de omgevingstemperatuur meet. Zoals K Cee'd maar ook ik al in eerdere instantie aangaf, zit achter dat bedoelde roostertje gewoon een temperatuur-sensor om de temperatuur constant te houden. Een vervangende start-stop knop zou gewoon een 'blind' plaatje (= zonder sleuven) zijn, want sleuven hebben dan absoluut geen nut. Als jij zegt dat dit een afdek-knop is voor een niet aanwezig start-stop systeem, dan vertel mij maar eens waar die sensor voor de climate-controle zit in dat dashboard, want die kan ik verder nergens ontdekken. In mijn iX35, die een gescheiden climate-zone heeft, zitten zelfs 2 van die roostertjes met daar achter een temperatuur sensor om elk hun eigen temperatuur te meten, mocht die verschillend staan ingesteld. Ooww ja.... ik heb ook nog een start-stop knop. Quote
Michel.F Geplaatst 23 Mei, 2018 Geplaatst 23 Mei, 2018 15 uur geleden zei Sharkster: @Michel.F Deze auto heeft zo te zien climate-control en dan moet er dus ook ergens een sensor zijn die de omgevingstemperatuur meet. Zoals K Cee'd maar ook ik al in eerdere instantie aangaf, zit achter dat bedoelde roostertje gewoon een temperatuur-sensor om de temperatuur constant te houden. Een vervangende start-stop knop zou gewoon een 'blind' plaatje (= zonder sleuven) zijn, want sleuven hebben dan absoluut geen nut. Als jij zegt dat dit een afdek-knop is voor een niet aanwezig start-stop systeem, dan vertel mij maar eens waar die sensor voor de climate-controle zit in dat dashboard, want die kan ik verder nergens ontdekken. In mijn iX35, die een gescheiden climate-zone heeft, zitten zelfs 2 van die roostertjes met daar achter een temperatuur sensor om elk hun eigen temperatuur te meten, mocht die verschillend staan ingesteld. Ooww ja.... ik heb ook nog een start-stop knop. Als dit zo zou wezen, wat jij zegt, dan moet dit terug te vinden zijn in de handleiding. Zelf heb ik een start/stop, en de reden dat ik van mening ben dat dit een afdek plaatje is is omdat dit precies de plek heeft waar de start/stopknop hoort te zitten. vandaar, wil niet zeggen dat er wel of niet een sensor achter kan zitten. kijk er eens achter dan kom je het te weten. Quote
GekkeGerrit Geplaatst 24 Juni, 2018 Geplaatst 24 Juni, 2018 Hier zit idd een sensor achter voor het geval de auto een climate control heeft. Een blind plaatje voor een startknop kan niet, want de Ceed ED is nooit met startknop geleverd. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.