Brat Pit Geplaatst 4 Mei, 2018 Geplaatst 4 Mei, 2018 Niet allemaal direct naar de dealer rennen En de video Quote
wimkia Geplaatst 6 Mei, 2018 Geplaatst 6 Mei, 2018 Ergens las ik dat hij van binnen sober uitgevoerd is.... iemand al uitrustingen gezien? De longe range variant met 400 - 440 km actieradius belooft al heeft wat. Nu de bezineprijs stijgt Quote
Tallguy Geplaatst 7 Mei, 2018 Geplaatst 7 Mei, 2018 Ik moet nog 4 jaar met mijn huidige Niro, maar hou wel de ontwikkeling van EV's in de gaten. Voor normaal woon-werkverkeer zou een complete EV prima kunnen (moet dan wel een laadpaal aanvragen bij de gemeente als dat kan ), maar de long-range is (en zal naw voorlopig wel zo blijven) een heikel punt. Op vakantie naar het buitenland waarbij de bestemming > 400km ligt, zit je toch met een uitdaging. Je wil wel vlot kunnen opladen tijdens een stop en niet moeten wachten op anderen die de snelladers in gebruik hebben. Maar ja...in 4 jaar tijd kan er een hoop veranderen! Quote
Gast68 Geplaatst 7 Mei, 2018 Geplaatst 7 Mei, 2018 Vanaf 2020 alleen nog EV bij mijn werkgever, ruil mijn huidige Niro graag in hiervoor, wel de grill nog even oppoetsen, want dat is zo geen gezicht. 400-450 range voor gebruik binnen NL ruim voldoende, en tegen die tijd hebben we snelladers die in 8 min opladen naar 80%. En wachtrijen zie ik ook niet snel ontstaan. Op dit moment is het eerder bijzonder als er iemand staat te laden bij een gele boog van fastned Quote
gjcvro Geplaatst 10 Mei, 2018 Geplaatst 10 Mei, 2018 Komende dagen voorproefje full electric, maar dn op 2 wielen. Dat lijkt vooralsnog toch de toekomst te worden. 1 Quote
HenkM Geplaatst 10 Mei, 2018 Geplaatst 10 Mei, 2018 Komende dagen voorproefje full electric, maar dn op 2 wielen. Dat lijkt vooralsnog toch de toekomst te worden. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ik hoop dat ik nog erg lang op zo'n naar benzine en olie stinkende 2 wieler kan rijden Quote
HansG Geplaatst 11 Mei, 2018 Geplaatst 11 Mei, 2018 Het Nederlandse elektriciteitsnet kan het helemaal niet aan wanneer we allemaal elektrisch gaan koken, elektrisch gaan verwarmen, en elektrisch gaan rijden. De vraag naar stroom zal zo groot worden dat de elektriciteitsprijs gaat knallen, en dan uiteraard naar boven. Gigantische wachtrijen bij de laadstations, omdat op vele plekken door overbelasting de stroom uitgevallen is. In het nieuws april 2018. "In Nederland zijn de laatste tijd zoveel zonneparken neergezet dat het elektriciteitsnet dit op sommige plekken amper aankan." Zelfstandige mobiliteit gaat een probleem worden, straks alleen nog voor "the happy few". Het probleem is hier de piekbelasting. Zo tussen 6 en 8 gebruiken wij met zijn allen het meest. Ook met het huidige netwerk is nog veel te verbeteren. Een van die punten is energiemanagement. De apparatuur gaat niet meer aan op een willekeurig moment maar op het moment dat er stroom beschikbaar is. Eneco heeft nu al een proef waarbij op sommige momenten van de dag de energie goedkoper is. Je krijgt dan een berichtje en kan dan de was draaien bijvoorbeeld. Die lange wachtrijen bij laadstation zie ik niet zo, als je parkeerplaatsen voorziet van een oplaadmogelijkheid. Met energiemanagement worden die niet allemaal tegelijk gebruikt. Als jij om 6 uur thuiskomt en aangeeft de auto om 8 uur morgen weer nodig te hebben dan kan het opladen op een ander moment beginnen. Die zonneparken gaan dus ook over die beruchte piekbelasting. Quote
gjcvro Geplaatst 11 Mei, 2018 Geplaatst 11 Mei, 2018 Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ik hoop dat ik nog erg lang op zo'n naar benzine en olie stinkende 2 wieler kan rijden Het bevalt prima, alleen om een andere reden dan ik had verwacht. Ik had eigenlijk gehoopt op de stilte van de niro als die elektrisch rijdt. Maar deze motor maakt meer een hoog turbine fluitje, wat ook best verslavend werkt. En dan op sportstand en maximaal regenereren, en je kunt precies met je gashandel aangeven hoe hard je wil rijden of remmen. Remmen doe je alleen nog om de laatste km uit de motor te halen. Als ik dat doortrek naar een auto zou de 'one pedal' optie best wel eens goed kunnen bevallen. Nadeel: in plaats van lekker rustig toeren ben je geneigd om van bocht naar bocht te fluiten. Morgen toch eens proberen om een stuk in de eco mode te rijden, dan is het een stuk trager apparaat, met een max van rond de 80km. Snel tanken thuis: 3 uur, snel tanken onderweg, nog niet getest, maar zou in 20 min moeten kunnen. En nu weer naar de Niro :-) 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.