Nirog Posted May 10, 2018 Posted May 10, 2018 Vraagje : weet iemand of de lederen bekleding in mijn Niro Businessline ook onderhoud nodig heeft. Kennis van mij heeft een Volvo en die moet elk half jaar zijn leren bekleding een onderhoudsbeurt geven tegen uitdrogen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Specialmade Posted May 10, 2018 Posted May 10, 2018 (edited) Vraagje : weet iemand of de lederen bekleding in mijn Niro Businessline ook onderhoud nodig heeft. Kennis van mij heeft een Volvo en die moet elk half jaar zijn leren bekleding een onderhoudsbeurt geven tegen uitdrogen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ook de lederen bekleding van de Niro heeft onderhoud nodig. Ik gebruik daar de mequiars ultimate leater balm voor. Kost € 24,99 maar werkt makkelijk en geeft een ongekend goed resultaat. https://www.meguiarsshop.nl/bekledingreiniger/p949/meguiars-ultimate-leather-balm Edited May 11, 2018 by xtra40 Quote
HenkM Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Zwitsal baby lotion doet hier al jaren zijn werk. Van bankstel tot motor handschoenen. 2 Quote
gjcvro Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Ben nog geen gevlekte baby's tegen gekomen Dat zegt natuurlijk niks zonder meer informatie over hoeveel baby's jij tegen bent gekomen en hoeveel daarvan met baby lotion werden behandeld.. Ontopic: weet iemand eigenlijk wel of het leer is, of nep. Ik gok dat nepleer minder snel uitdroogt. Mijn renault had ook 'leer' op de wangen van de stoel zitten, maar was gewoon troep die na 3 jaar scheurt (en bijna elke auto in die uitvoering had dat) Quote
bigwade Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Het kia leder wordt hier ook wel hondenkontenbont genoemd... 1 Quote
surfingjohn Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 In ieder geval geen middelen toepassen in pastavorm, de Niro heeft in het zit en rug gedeelte kleine gaatjes zitten, met een pasta-achtige leeronderhoudsmiddel komt dat in de gaatjes te zitten!!! Mijn eigen ervaring, een verschrikkelijk werk om dat er uit te krijgen!!!!!! 1 Quote
HansG Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Dat zegt natuurlijk niks zonder meer informatie over hoeveel baby's jij tegen bent gekomen en hoeveel daarvan met baby lotion werden behandeld.. Ontopic: weet iemand eigenlijk wel of het leer is, of nep. Ik gok dat nepleer minder snel uitdroogt. Mijn renault had ook 'leer' op de wangen van de stoel zitten, maar was gewoon troep die na 3 jaar scheurt (en bijna elke auto in die uitvoering had dat) Alleen het zitvlak is leer, de rest niet. Het is ook duidelijk een andere structuur. Dat wil overigens niet zeggen dat het troep is. Quote
Guest Nirofan Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 In ieder geval geen middelen toepassen in pastavorm, de Niro heeft in het zit en rug gedeelte kleine gaatjes zitten, met een pasta-achtige leeronderhoudsmiddel komt dat in de gaatjes te zitten!!! Mijn eigen ervaring, een verschrikkelijk werk om dat er uit te krijgen!!!!!! Gewoon de stoelkoeling op maximaal zetten!! Quote
HansG Posted May 12, 2018 Posted May 12, 2018 Ik heb de dynamic line. Die heeft deels leren bekleding. Alleen is dat deel heel erg klein. Het grootste deel wat er als leer uitziet is kunstleer, en dat staat nergens vermeld. Volledig lederen bekleding wil hier niet zeggen dat alles leer is, maar alleen de delen waar je op zit en tegen aan leunt. Dat is overigens heel normaal in de branche. Ook de premium merken hebben dat. Alleen bij de echte top- uitvoeringen zie je ook aan de zijkant leer. Leder is geen beschermde naam. Dat kan van alles zijn. Wil overigens niet zeggen dat kunstleer aan de zijkant verkeerd is. Van goede kwaliteit is het vormvaster dan echt leer. Quote
HansG Posted May 14, 2018 Posted May 14, 2018 Pas je profiel dan even aan ... Ik vermoed dat je mijn bijdrage maar gedeeltelijk gelezen hebt ... p.s. Deze discussie gaat over het onderhoud van de volledig lederen bekleding in de Niro Businessline. Daarom snap ik je bijdrage niet, inzake kunstleer in het algemeen, en die in je DynamicLine in het bijzonder. Het is heel simpel: als er lederen bekleding staat wil dat niet zeggen dat ook alles leer is. Meestal alleen het zitvlak en de rugleuning. Mijn Dynamic Line heeft daar verder niets mee te maken. Het was alleen ter illustratie. Quote
Guest Hop Sing Posted May 14, 2018 Posted May 14, 2018 Het is heel simpel: als er lederen bekleding staat wil dat niet zeggen dat ook alles leer is. Meestal alleen het zitvlak en de rugleuning. Mijn Dynamic Line heeft daar verder niets mee te maken. Het was alleen ter illustratie. Lees... er staat VOLLEDIG Quote
HansG Posted May 14, 2018 Posted May 14, 2018 Lees... er staat VOLLEDIG Volledig betekend hier het volledige contactvlak, niet de achterzijde. Volgens de brochure heeft mijn auto deels lederen bekleding. Volgens de dealer is dit deels kunstleder. Vrijwel alle auto’s hebben overigens stoelen met alleen leer op de contactvlakken. Alleen de duurste uitvoeringen van de premium merken hebben stoelen waar ook de niet-contactvlakken van leer zijn Dan praat je wel over een ander prijsniveau. Maar een gewoon lederen interieur van Audi bijvoorbeeld is ook deels kunstleer. Quote
Recommended Posts