Nir00tje Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Beste mensen, Ik ben op vakantie en heb de manual niet bij me. Wie wil er even voor mij in kijken? Tijdens mijn laatste snelwegrit hoorde ik tientallen malen een subtiele piep en flitst het display heel snel waarbij heel kort rechtsboven een oranje driehoekje te zien is. De melding in de midden is niet te lezen maar mijn dochter dacht het woord Controleer gelezen te hebben. Wie weet wat dat symbool betekent ? Heb de vloeistoffen gecontroleerd en mij valt op dat het oliepeil ver boven het plastic gedeelte staat. Is dat normaal? Quote
Guest edsnijders Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Kan nergens eeen Oranje driehoekje vinden bij alle waarschuwingstekens bij de gegevens van Kia helaas. Quote
Dudeljo Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Beste mensen, Ik ben op vakantie en heb de manual niet bij me. Wie wil er even voor mij in kijken? Tijdens mijn laatste snelwegrit hoorde ik tientallen malen een subtiele piep en flitst het display heel snel waarbij heel kort rechtsboven een oranje driehoekje te zien is. De melding in de midden is niet te lezen maar mijn dochter dacht het woord Controleer gelezen te hebben. Wie weet wat dat symbool betekent ? Heb de vloeistoffen gecontroleerd en mij valt op dat het oliepeil ver boven het plastic gedeelte staat. Is dat normaal?Manuel heb je tegenwoordig eigenlijk niet meer nodig.Alle handleidingen en gegevens staan op "mijnkia" dus kun je daar de oorzaak of oplossing wel vinden.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Specialmade Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 1 uur geleden zei Nir00tje: Beste mensen, Ik ben op vakantie en heb de manual niet bij me. Wie wil er even voor mij in kijken? Tijdens mijn laatste snelwegrit hoorde ik tientallen malen een subtiele piep en flitst het display heel snel waarbij heel kort rechtsboven een oranje driehoekje te zien is. De melding in de midden is niet te lezen maar mijn dochter dacht het woord Controleer gelezen te hebben. Wie weet wat dat symbool betekent ? Heb de vloeistoffen gecontroleerd en mij valt op dat het oliepeil ver boven het plastic gedeelte staat. Is dat normaal? dat zou een melding kunnen zijn van: Dit is het meest rechtse lampe bovenin. Dit waarschuwingslampje maakt de bestuurder attent op de volgende situaties: - Storing Blind Spot Detection - Storing Smart Cruise Control - Automatische uitschakeling Blind Spot Detection - Storing Radar Smart Cruise Control - Te laag motoroliepeil enzovoort Het hoofdwaarschuwingslampje brandt als meer dan één van de bovenstaande situaties zich voordoen. Als er geen waarschuwing meer nodig is, gaat het hoofdwaarschuwingslampje uit. Quote
Nir00tje Posted May 26, 2018 Author Posted May 26, 2018 Dank allen. Vorige week oliebeurt gehad, enige wat ik kan verzinnen is dat er teveel olie in is gegaan. Auto rijdt verder prima. mijn uitvoering heeft geen acc, blind spot, dodehoek etc. MijnKia gebruik ik niet meer. Absurd dat Kia klanten een nieuw wachtwoordbeleid door de strot wil duwen. Dan houdt het voor mij op. Quote
HansG Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Het oliepijl met de pijlstok vind ik moeilijk af te lezen. Het lijkt inderdaad of er te veel in zit. Ik heb 1 keer het knipperende driehoekje gehad voor de Lane departure warming control. Kan te maken hebben met een vieze vooruit ter hoogte van de minnespiegel waar de camera’s zitten. Die zit ook in de Dynamic uitvoering. Quote
Asqr9 Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Kleine kans dat er een interne lekkage is ontstaan. Wanneer het oliepijl blijft stijgen en het koelvloeistof daalt is een bezoek aan de garage noodzakelijk. Ook wanneer er gewoon te veel olie is gebruikt is het beter om even langs te gaan, te druk kan dan te hoog oplopen. Quote
Guest niro Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Op 26-5-2018 om 16:32 zei Nir00tje: Beste mensen, Ik ben op vakantie en heb de manual niet bij me. Wie wil er even voor mij in kijken? Is dat iets wat je thuis laat dan ? In mijn 30 jarige auto eigenaar ervaring heb ik het instructie boekje nog nooit uit het dashboard kastje gehaald De handleiding is wat te groot om hier te plaatsen 45MB maar is in mijn kia gewoon te downloaden zoals @Dudeljo al zei Quote
bigwade Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Staat hier ook https://carmanuals2.com/get/kia-niro-2017-handleiding-99675 Quote
Nir00tje Posted May 29, 2018 Author Posted May 29, 2018 Voor de zekerheid toch maar een dealer opgezocht. Volgens de servicemedewerker zou een te hoog oliepeil nooit een probleem zijn. De auto is wel uitgelezen maar daar stond alleen een oude airbagfoutmelding in. Rest mij niets anders dan met mijn camera op de videostand proberen de melding op te nemen en hopen dat daar een leesbaar videoframe in zit Quote
Nir00tje Posted August 31, 2018 Author Posted August 31, 2018 Ik ben er achter wat de melding is. Na een poos zonder gepiep zomaar weer eens een dag met gepiep. Met de smartphone op het stuur geleund heb ik net zo lang video opgenomen totdat de piep gehoord werd en (onzichtbare) melding zich voordeed. Thuis in het filmpje exact het goede frame opgezocht en de foutmelding gevonden. Raar want mijn koplampen doen het gewoon. Quote
PeterSelie Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 1 uur geleden, Nir00tje zei: Ik ben er achter wat de melding is. Na een poos zonder gepiep zomaar weer eens een dag met gepiep. Met de smartphone op het stuur geleund heb ik net zo lang video opgenomen totdat de piep gehoord werd en (onzichtbare) melding zich voordeed. Thuis in het filmpje exact het goede frame opgezocht en de foutmelding gevonden. Raar want mijn koplampen doen het gewoon. Op 30-8-2018 om 08:58, dropje zei: Draait zo'n cam gewoon continue ofzo, als je aan het rijden bent? Wel lekker veilig bezig, toch? 130 km/hr rijden en dan met mob zitten filmen. Of..... heb je wijzer gephotoshopt? Quote
Nir00tje Posted September 1, 2018 Author Posted September 1, 2018 Op een rechte weg kan ik dankzij laneassist, zelfs een poosje met losse handen rijden :p Ook lukt een shagje rollen onder het autorijden ook nog wel. Als je genoeg oefent kun jij het ook Quote
Recommended Posts