Ga naar inhoud

Wat krijg je bij een nieuwe Niro


BarneyRubble

Aanbevolen Berichten

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je op dit moment bij je Kia Niro krijgt.

TomTom kaart, is deze nieuw bijgewerkt en is dit een kaart voor 1 jaar gratis en moet je daarna per kaartupdate betalen.?

Hoe zit het met het internet gebeuren, moet je dit meteen als extra pack bestellen of krijg je dat het eerste jaar gratis.?

Dat Android en Apple ( ios ) gebeuren, ook als extra pakket bij bestellen of krijg je dat het eerste jaar gratis.?

Ben benieuwd wat me te wachten staat, ik heb het dus over een Nieuwe Niro Design Editie uit voorraad bij de Importeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


TomTom kaart updates zijn 7 jaar gratis maar kaarten zijn zeker niet up to date.

Wat bedoel je met internet gebeuren ?

Als je Apple carplay en Android auto bedoeld, deze zit standaard op alle Niro's.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om te beginnen zijn de kaarten niet van Tom Tom maar van Navtec, alleen als je via internet, met of je telefoon of een MIFIrouter bent aangesloten krijgt hij o.a. file informatie en flits locaties van Tom Tom, maar hij gebruikt dan wel data van je telefoon, of de router, dit zit gewoon in het systeem en kost verder niets. 

De kaart updates zijn de eerste 7 jaar gratis, bij onderhoud bij de Kia dealer, maar soms willen zij tussentijds ook wel updaten.

Als je bij dat internet gebeuren KIA connect bedoeld dat is het eerste jaar gratis, en daarna moet je betalen, maar volgens mij krijg je dan niet de file informatie van Tom Tom binnen, maar dat weet ik niet zeker.

Apple carplay of Android auto zit er in, je moet dan wel je telefoon aansluiten via de USB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast edsnijders

Al sluit ik mijn mobiel met internet aan zelfs dan krijg geen TomTom informatie ook niet met Kia connect helaas. Ga hiervoor van de week weer naar de dealer. Heb zelf de Niro exclusief.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bovenstaande klopt allemaal, alleen moet je voor android auto even een uitstapje maken: in NL is dit niet toegestaan en je vindt het ook niet in de NL store. Apple CarPlay kun je direct gebruiken.

Het entertainment systeem werkt prima en de kaarten zijn circa 1 a 2 jaar oud als de auto wordt afgeleverd. Hierop is natuurlijk veel kritiek, echter autoleveranciers krijgen het ondanks alle moderne distributiemethoden blijkbaar niet voor elkaar om dit te verbeteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei JWS:

Om te beginnen zijn de kaarten niet van Tom Tom maar van Navtec, alleen als je via internet, met of je telefoon of een MIFIrouter bent aangesloten krijgt hij o.a. file informatie en flits locaties van Tom Tom.

 

TomTom maakt toch gebruik van Teleatlas kaart materiaal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar het is geen Tom Tom alleen de file en flits informatie is van Tom Tom als je je internet hebt aanstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb in ieder geval de App ( apk ) Android Auto alvast gedownload via een kleine omweg, hij is volledig Nederlands, je kan hem maar vast hebben.:lol:

Deze App is van 13-06-18 dus echt recent.

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn iphone heb ik met ‘n kabeltje aangesloten. Dan werkt het prima, ook de navigatie via google. Ja, je verbruikt dan wat data van je telefoon abonnement. 

Helaas ben ik erachter gekomen dat de kaarten 2 jaar acher liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Eric-H:

Heb in ieder geval de App ( apk ) Android Auto alvast gedownload via een kleine omweg, hij is volledig Nederlands, je kan hem maar vast hebben.:lol:

Deze App is van 13-06-18 dus echt recent.

Dit vond ik hierover:

Android Auto had een wat lastige start, maar inmiddels gaan alle remmen los. Hoe staat het met het besturingssysteem voor de auto in 2018?

Android Auto 2018: slimmer en onafhankelijk

Veel moderne auto’s bezitten een ingebouwd systeem om mee te navigeren, bellen of om muziek te luisteren. Android Auto is een aangepaste versie van Android om dat ingebouwde systeem mee te vervangen. Android Auto maakt het besturingssysteem bruikbaar tijdens het rijden, via grote, duidelijke knoppen met functies die je enkel tijdens het autorijden nodig hebt. Dat is fijn, omdat het gebruiken van je smartphone in de auto extreem gevaarlijk is.

Je gebruikt Android Auto door je smartphone met de auto te verbinden. Vervolgens wordt het schermpje in de auto overgenomen door de autovriendelijke versie van Android. Heb je geen schermpje? Geen nood, want dan plaats je jouw smartphone in een houder en activeer je daar Android Auto als app.

Beperkte start

Aanvankelijk was Android Auto nog erg beperkt: in mogelijkheden, maar voornamelijk qua beschikbaarheid. Het besturingssysteem was enkel te gebruiken met dashboards van specifieke auto’s. Hier deden maar enkele autofabrikanten aan mee. In de loop van de tijd zijn daar steeds meer functies bijgekomen. De belangrijkste kwam eind 2016, want toen werd Android Auto als app gelanceerd.

Vandaag de dag is de app nog steeds niet in Nederland verkrijgbaar, maar daar is een logische reden voor: je mag in Nederland je smartphone niet gebruiken tijdens het rijden. 

 

Wat kun je er mee?

Maar wat kun je nou met Android Auto? De belangrijkste functie is navigatie. Je mag kiezen tussen Google Maps of Waze om je op weg te helpen. Waze heeft vergeleken met Google Maps wat meer informatie die nuttig is voor weggebruikers, zoals over controles op de weg.

Via Android Auto is het tevens mogelijk om muziek te luisteren via allerlei diensten. Naast Play Music worden ook Spotify, Pocket Casts, Audible en meer diensten ondersteund. Je kunt ook telefoongesprekken voeren en het systeem automatisch op berichtjes laten antwoorden, bijvoorbeeld met “Ik ben nu onderweg.”

Google Assistant

Dit jaar kwam er in de Verenigde Staten een belangrijke functie bij: Google Assistant. Deze toevoeging is belangrijk, want het gaat verder dan de standaard functies van de spraakassistent voor zoekopdrachten, het starten van muziek enzovoort. Google werkt samen met verschillende autofabrikanten, zoals Mercedes Benz, Hyundai en Kia, om Google Assistant toegang te geven tot onder andere de meter in de benzinetank, airco en sloten van de deur.

Door Android Auto in combinatie met Google Assistant worden auto’s in 2018 dus steeds slimmer en de mogelijkheden zijn groot. Door Google Assistant te gebruiken worden auto’s ook veiliger, omdat je geen knoppen meer hoeft te vinden, om bijvoorbeeld de temperatuur te regelen of de ruitenwissers aan te zetten.

De nieuwste stap is om Android Auto onafhankelijk van de smartphone te maken. Google Assistant en alle bekende functies worden dan geïntegreerd in de auto, waardoor extra functies ook beter afgesteld kunnen worden aan de type auto.

Bugs en ondersteuning

Gebruikers zijn wel huiverig dat Google op termijn stopt met het ondersteuning van Android Auto. Dat is het nadeel van hoe Google werkt. Als iets niet genoeg oplevert of genoeg succes heeft, dan stopt het bedrijf ermee. Op dit moment lijkt Android Auto erg op Android Wear. Het wordt door veel mensen gebruikt, maar de zoekgigant is traag met het repareren van bugs. Een jaar geleden hebben beide besturingssystemen een flinke update gehad, maar sindsdien blijft het wat stilletjes.

Google heeft wel reden om door te werken aan Android Auto, zeker gezien de mogelijkheid om Assistant in talloze auto’s te stoppen. Gebruikers die klagen over de bugs willen voornamelijk één ding: Google moet in 2018 niet werken aan nieuwe functies, maar aan stabiliteit.

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


“Vandaag de dag is de app nog steeds niet in Nederland verkrijgbaar, maar daar is een logische reden voor: je mag in Nederland je smartphone niet gebruiken tijdens het rijden.”

 

dit is dus gewoon onzin, als dit de reden zou zijn waarom Android auto in NL niet beschikbaar is, dan zou ook Apple CarPlay niet beschikbaar moeten zijn. Google doet wel vaker iets onlogisch zonder een duidelijke reden.

overigens werkt Android Auto prima in de Niro!

aangepast door Gast68
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ik 100% met je eens

Ik heb de "Nederlandse" app wel via een omweg kunnen downloaden dus zodra ik de auto heb zal ik de boel eens aansluiten en testen

Ben wel benieuwd wat er werkt, klopt het dat je via je scherm in de auto bv een Email of Whatsapp binnen krijgt en deze voorgelezen wordt en je via spraakbesturing kan antwoorden ?

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 4-7-2018 om 13:32 zei Eric-H:

Ben ik 100% met je eens

Ik heb de "Nederlandse" app wel via een omweg kunnen downloaden dus zodra ik de auto heb zal ik de boel eens aansluiten en testen

Ben wel benieuwd wat er werkt, klopt het dat je via je scherm in de auto bv een Email of Whatsapp binnen krijgt en deze voorgelezen wordt en je via spraakbesturing kan antwoorden ?

Ja, met whatsapp werkt dat idd zo. En werkt echt goed.

ook Google Maps navigatie laat zich zeer eenvoudig bedienen met spraak. Vaak is het noemen van een bedrijfsnaam of b.v. een restaurant al genoeg om de nav te laten starten.

nadeel is dat de scrolllijsten in je telefoongids en bij spotify beperkt worden (in het kader van de afleiding) voor de telefoon kan je dat weer prima oplossen met spraak, maar spotify niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...