bartv Posted August 5, 2018 Posted August 5, 2018 Hoi, Sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Kia Niro. Erg blij. Wel twee vragen waarvan ik het antwoord niet kan terugvinden in de handleiding. In de kofferbak zit links onderin een rooster. Moet dit rooster vrijgehouden worden of kan ik daar gewoon iets in zetten? Ik vraag dat, omdat er links bij de achterbank ook een rooster zit en deze moet vrijblijven i.v.m. de accu. Rechts zit een klep met een brandstofteken (benzinepomp) erop, deze kan open. Er zit daar een aansluiting, waar dient deze voor? Gr, Bart Quote
Hen E Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 1. Bij mij (MJ2018 HEV) zit rechts onderin een rooster en links niets. Maar als je goed kijk lijkt het een rooster maar de gaten zijn gewoon dicht. 2. Verder zie ik geen klepje zowel links als rechts niet. Heb jij soms een PHEV ? Quote
Brat Pit Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Plaats even een foto. Model 2016 en deels 2017 heeft een accu achterin zitten. In de handleiding staat wat je wel en niet kunt afdekken. Quote
bartv Posted August 6, 2018 Author Posted August 6, 2018 Ja, links en rechts even verwisseld. Het rooster zit bij mij ook rechts. En is idd. een "nep" rooster, dank Hen E! Het klepje zit wel rechts, zie foto. Het is overigens geen PHEV. Auto is 2018 model. Quote
Hen E Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Klepje zit er bij mij niet auto geproduceerd feb 2018 Quote
gjcvro Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Ik heb het klepje wel, kreeg het alleen niet makkelijk open, en het is te warm om lang te prutsen buiten Maar is het geen nood ontgrendeling van de tankklep? Quote
joophensen Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 ja dit is de noodontgrendeling van de tankdop voor als de bediening vanuit voor niet werkt Quote
Toonvkr Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 2 uren geleden, joophensen zei: ja dit is de noodontgrendeling van de tankdop voor als de bediening vanuit voor niet werkt Bedankt Joop. Ik heb in het verleden het klepje opengemaakt, omdat ik nieuwsgierig was. Zag alleen wat elektriciteitskabels, maar kennelijk zit er meer. Quote
HenkM Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 (edited) 2 uren geleden, Toonvkr zei: Zag alleen wat elektriciteitskabels In de 2017 Niro zit ook zo'n klepje. Een dun staalkabeltje is er te vinden om de tankklep te ontgrendelen. Edited August 6, 2018 by HenkM Quote
bartv Posted August 6, 2018 Author Posted August 6, 2018 Dank jullie wel allemaal. Ik was even nieuwsgierig, maar nu is het me duidelijk. Quote
Hen E Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 15 uren geleden, Hen E zei: Klepje zit er bij mij niet auto geproduceerd feb 2018 Zie het nu pas, zit er wel Quote
Recommended Posts