Ga naar inhoud
Brielle

Niro accupakket defect

Aanbevolen berichten

Op 6 oktober 2017 heb ik een nieuwe Kia Niro aangeschaft bij de dealer in Hellevoetsluis. Na zes maanden trad er een defect op in het accupakket welke niet leverbaar is in Nederland. Het nieuwe pakket zou uit Korea moeten komen en dit zou 3 weken duren. Inmiddels zijn we drie maanden verder en staat mijn auto nog steeds bij de dealer. Na beklag bij importeur en dealer werd mij voorgesteld om de auto in te ruilen. Maar bij nader inzien vond men de kosten daarvan te hoog en moet ik wachten tot half september voor een nieuw pakket. Ondertussen gaan de kosten voor mij zoals belasting, verzekering en afschrijving gewoon door.

Heeft iemand ervaring met een defect accupakket van de Kia Niro dan hoor ik graag hoe dat afgehandeld werd.

Met vriendelijke groet,

Frans ten Hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik neem toch wel aan dat ze je -gratis- een andere gelijkwaardige auto in bruikleen hebben gegeven?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je in tussentijd een leenauto gekregen? Of hoe zit dit precies? Uiteindelijk kan het een verhaal worden van consumentenrecht en wat een redelijke termijn is voor reparatie...

Als dit al zo lang duurt, zou je de auto kunnen schorsen. Dat scheelt belasting en verzekering...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, rick_m zei:

Heb je in tussentijd een leenauto gekregen? Of hoe zit dit precies? Uiteindelijk kan het een verhaal worden van consumentenrecht en wat een redelijke termijn is voor reparatie...

Als dit al zo lang duurt, zou je de auto kunnen schorsen. Dat scheelt belasting en verzekering...

Dat hadden ze eigenlijk bij de garage moeten aanbevelen...maar ik vermoed dat dit het bekende kastje/muur verhaal is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Rox zei:

Dat hadden ze eigenlijk bij de garage moeten aanbevelen...maar ik vermoed dat dit het bekende kastje/muur verhaal is

Eens, echter ik begreep dat de dealer ook niet wist dat het zo lang zou gaan duren.

Op zichzelf vind ik dit wel schokkend. Het lijkt er op dat er nagenoeg geen grote spareparts in Europa liggen en dat je afhankelijk ben van een schip uit Azië. Als je van te voren weet dat het drie maanden gaat duren, dan moet de dealer met een vergelijkbare auto op de proppen komen.

Ik heb op dit forum reeds gelezen over een deur, een cilinderkop en nu een accupakket waar men maanden op moest wachten. Hoe moeilijk kan het zijn om een paar onderdelen op voorraad te leggen in plaats van maanden te moeten wachten op onderdelen uit Azië.

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, rick_m zei:

Ik heb inderdaad een leenauto van de dealer gekregen. Maar die moet dan weer terug als er klanten zijn voor een proefrit. Ik heb gereden met een Pikant, Seed, Soul, Venga en momenteel met een Sportige. Ja schorsen had ik misschien wel moeten doen, maar wie verwacht nou dat het zo lang zou gaan duren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Men laat mij weten dat ik een uniek geval ben omdat een accupakket nooit problemen geeft. Zo langzamerhand ga ik dat nog geloven ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet om je te plagen maar ik hoop inderdaad dat jij een uniek geval bent  :sweatdrop:

Kunnen wij onbekommerd doorrijden met onze Niro :rolleyes:

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dit topic is er voor om je voor te stellen 

dus heb je vraag even verplaatst naar het juiste forum deel 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn Niro stond/staat al 4 weken bij dealer.

Vanaf dag 1 kreeg ik een bijna nw Niro mee. Geen gezeur.

Weet dat genoemde dealer al jaren niet echt goed bekend staat in de regio.

Woon daar ook, dus ben igg blij dat ik in Den Haag mijn auto heb gekocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Check even het topic ‘ storing hybride systeem’

Op 27-5-2018 om 01:05, Niro marc zei:

En daar zit je dan midden in Zwitserland.  Na een rit van 800 km spontaan een “storing hybride systeem” waarschuwing in dashboard. 

Snel stil gezet op een P-plaats en daarna ook niet meer aan te krijgen. Auto is nieuw, 4000km op de teller. 

Auto wordt afgesleept naar Kia dealer in Belinzonna en nu maar afwachten wat Kia nl gaat doen

iemand zoiets vaker meegemaakt?

Deze Niro rijder heeft na wekenlange garage verblijven een nieuwe Niro gekregen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt maar dit was een nieuwe auto en eigenaar heeft eigenlijk genoeg ellende meegemaakt.

Toch mooi opgelost, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vernomen dat de Niro zo goed loopt (wat verkoop betreft dan :-|) sorry dat die van jou al zo lang in de garage staat. Dat de aftersales behoorlijk achterblijft. Wat resulteert in wachttijden van weken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou de klacht opspelen naar Kia Nederland en het niet accepteren dat dit zo lang duurt. Dan maar een accupakket overzetten van een nieuwe Niro die niet op naam staat.
Begrip kun je enkele weken tonen geen maanden..... Dan is de auto afgeschreven ondertussen :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, wimkia zei:

Ik zou de klacht opspelen naar Kia Nederland 

Heeft geen enkele zin. Kia is (juridisch) geen partij doet daar niets aan. Het moet opgelost worden door de dealer. Bij de dealer heb je immers een contract afgesloten; niet bij KMNL. De dealer moet dan ook zorgen dat je normaal gebruik kunt maken van je aankoop. Zijn er problemen die dat verhinderen dan de dealer nog een kans geven (aangetekend schrijven) om het probleem binnen redelijke tijd op te lossen. Lukt dit de dealer niet en kan hij geen redelijke oplossing bieden, geef dan aan de koop te ontbinden, auto inleveren en volledige aankoopbedrag terugkrijgen. Hier is genoeg jurisprudentie over om de dealer te overtuigen.

Als de dealer dan slim is biedt hij je een vaste leenauto van minimaal hetzelfde niveau aan (zonder deze te hoeven inleveren voor proefritten etc. want dat snijdt geen hout en is geen onbelast gebruik). Hoe hij dat eventueel (fiancieel) regelt met KMNL lost hij op. Daar heb jij part nog deel aan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen