Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Onderhouds beurt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur geleden, Ron Penguin zei:

Dat is best goedkoop. Waar lease je die dan? 

ik heb mijn nero in september bij 16000 km bij Kooijman Leise rijn vleuten waar ik woon onderhoud gehad de tomtom gratis geupdeet auto gewassen uit gezogen  helemaal gratis private lies    

Geplaatst
6 uren geleden, dropje zei:

Navigatie updaten is toch altijd gratis?

Volgens mij 7 jaar gratis, maar in principe ook één keer per jaar. 

Geplaatst (aangepast)

Wanneer komt de nieuwste navigatie versie eigenlijk weer uit? Dus de 2019 versie.

Want onze Rio moet in februari op beurt maar volgens mij kwam dit jaar de update pas in Maart 2018 uit dus dan zou ie de update niet kunnen krijgen tijdens de eerste beurt volgend jaar.

aangepast door Joey-Rio
Geplaatst

Ja goedbeschouwd loopt een navigatie altijd achter.  MIsschien toch maar eens proberen dat Anroid auto op gang te krijgen.

Geplaatst
23 uren geleden, dropje zei:

Ja goedbeschouwd loopt een navigatie altijd achter.  MIsschien toch maar eens proberen dat Anroid auto op gang te krijgen.

Dat doe ik ook heel regelmatig , is altijd up to date en geen gedoe met straten die niet meer toegangkelijk door wegenwerken of dergelijk .... ik hou van mijn waze

Geplaatst
Op 20-11-2018 om 17:43, Ron Penguin zei:

Hallo Jan, Al wat gehoord van de dealer?

Was vergeten even berichtje te doen,maar hierbij dan nog.

Maandag kontakt gehad met van Mossel.

De man die ik aan de lijn had zei dat er een vergissing had plaats gevonden.

Er is een grote beurt gefactureerd terwijl er een oliebeurt is uitgevoerd( de 1 e beurt of 15000 km)

De olie beurt zou rond de 185 euro kosten.De man heeft zijn excuus aangeboden.

Zaterdag de nieuwe factuur ontvangen met een bedrag van 185,40 euro.

Hier kan ik met leven.

Groet Jan

• Like 1
Geplaatst
Op 17-11-2018 om 18:13, surfingjohn zei:

Volgende week de eerste beurt (auto is nieuw aangeschaft in dec 2017) bij van Mossel in Apeldoorn.

Volgens de bevestigingsmail:

- Werkzaamheden: 
    - Kleine onderhoudsbeurt (€ 215,50)

Door privé omstandigheden, de afspraak bij van Mossel moeten afzeggen, nu a.s. donderdag bij Autozeeuw Zoetermeer afspraak gemaakt, prijs is € 186,- (genoemd als oliebeurt).

Nu ben ik zeer benieuwd waar deze verschillen vandaan komen.

Mag toch niet zo zijn dat dealers verschillende tarieven hanteren?

Geplaatst
11 uren geleden, surfingjohn zei:

Door privé omstandigheden, de afspraak bij van Mossel moeten afzeggen, nu a.s. donderdag bij Autozeeuw Zoetermeer afspraak gemaakt, prijs is € 186,- (genoemd als oliebeurt).

Nu ben ik zeer benieuwd waar deze verschillen vandaan komen.

Mag toch niet zo zijn dat dealers verschillende tarieven hanteren?)

1e beurt is een oliebeurt, die komt voor de kleine beurt. Kleine beurt is na 30.000 km (2 jaar). Dus als het de 1e beurt is( 15.000 km / 1 jaar ) moet het een oliebeurt zijn voor € 186,-

Geplaatst

Als ik die prijzen zo allemaal zie dan valt het allemaal wel mee kwa kosten. Als ik zag wat we altijd aan onze Renault diesel kwijt waren, niet normaal....

Geplaatst

Inderdaad de Oliebeurt kostte exact € 186,- inclusief updates.

Ook de navigatie update, dealer vermeldde netjes dat dit de kaarten zijn beschikbaar gesteld door Kia Nederland van februari 2018.

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 17-11-2018 om 11:03, PeterW61 zei:

Gisteren geweest voor 1e (olie)beurt aan mijn PHEV. Heb de factuur nog niet maar men liet weten dat ik 255 euro moest betalen, heb daar tenminste een handtekening onder gezet voordat men begon. Toch een verschil met het lijstje hierboven.

Ik heb gisteren de rekening gehad van ATS Zeist. Moest €171,50 betalen. Keurig conform de prijslijst van KIA en met een update van de navigatie. Ben daar verder netjes geholpen. Goede KIA dealer dus. Kan hen aanbevelen.

• 2 weken later...
Geplaatst

De mijne krijgt in januari de 30.000 km beurt en volgens de Kia site kost die € 215.50

Klopt het dat de Interieurfilter en Remvloeistof er bij komen of zit dit bij de € 215.50 in ?

Geplaatst
Op 17-11-2018 om 11:03, PeterW61 zei:

Gisteren geweest voor 1e (olie)beurt aan mijn PHEV. Heb de factuur nog niet maar men liet weten dat ik 255 euro moest betalen, heb daar tenminste een handtekening onder gezet voordat men begon. Toch een verschil met het lijstje hierboven.

Ik heb gisteren de rekening gehad van ATS Zeist. Moest €171,50 betalen. Keurig conform de prijslijst van KIA en met een update van de navigatie. Ben daar verder netjes geholpen. Goede KIA dealer dus. Kan hen aanbevelen.

Geplaatst

Volgens de lijst komt er € 34,-- voor het luchtfilter bij en €48,50 voor de remvloeistof. 

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Toch blijf ik de "kleine beurt" vaag uitgelegd.

Waarom wordt dit extra berekend: ?

Extra vervangingen buiten standaardbeurt:  Interieurfilter vervangen (elke 2 jaar / 30.000 km, Remvloeistof koppelingssysteem verversen (elke 2 jaar / 30.000 km) en Remvloeistof verversen (elke 2 jaar / 30.000 km)

Dit staat op de KIA site:

Bij Kia houden we niet van onaangename verrassingen. Daarom zijn er all-in reparatie- en onderhoudsprijzen. Deze prijzen zijn inclusief onderdelen, vloeistoffen, arbeidsloon, klein materiaal, milieukosten en BTW.

Bij werkzaamheden staat het ook vermeld..

beurt.jpg

aangepast door SatJunk
Typo
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 18-11-2018 om 12:26, h.smit1946 zei:

....voor die prijs is dat goed koper dan er een kopen ....

Denk het niet.

Geplaatst

Heb de vraag ook bij KIA via Twitter neergelegd en kreeg dit als (voorlopig) antwoord:

Dankjewel. Het is mogelijk dat dit komt omdat de reparatie- en onderhoudsprijzen voor 2019 zijn aangepast maar dat weet ik niet zeker, hier moet ik even navraag over doen.

Ik kom bij je terug zodra ik meer weet. ^FS 

Ben benieuwd

Geplaatst

Beste ieder..

Ik moet bekennen dat ik fout zit..

Ik heb het kopje "inspecteren / uitvoeren" volledig over het hoofd gezien, dacht dus dat alles onder "vervangen en/of verversen" viel..

Dit kopje moeten ze echt meer "accentueren".

Ieder bedankt voor de reacties..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...