Jump to content
  • Sign Up
Ysie

Ceed of Peugeot 2008 GT line

Recommended Posts

Ik ben al 7 jaar lid van kia club. Ik rij met een sportage 2.0 crdi awd. Hij heeft 150.000 km zonder grote kosten. Het is nu echter tijd om verandering. Het gaat tss de Peugeot 2008 1200 130 pk en GT line en kia ceed 1400 140 pk. De Peugeot is 2500€ goedkoper veel meer opties met ook 7 jaar garantie. Ik weet kia normaal qualitatif goed is met Peugeot ben ik bang. Zijn er mensen die hun mening of persoonlijke ervaringen kunnen mee delen.

Alvast bedankt voor jullie info.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Ik ben al 7 jaar lid van kia club. Ik rij met een sportage 2.0 crdi awd. Hij heeft 150.000 km zonder grote kosten. Het is nu echter tijd om verandering. Het gaat tss de Peugeot 2008 1200 130 pk en GT line en kia ceed 1400 140 pk. De Peugeot is 2500€ goedkoper veel meer opties met ook 7 jaar garantie. Ik weet kia normaal qualitatif goed is met Peugeot ben ik bang. Zijn er mensen die hun mening of persoonlijke ervaringen kunnen mee delen.

Niemand

23 uren geleden, Ysie zei:

Geeft Peugeot 7 jaar garantie????

Lijkt mij stug, waarschijnlijk moet je dat erbij kopen........ even vragen naar de voorwaarden.

Wat kwaliteit betreft, als je dicht bij de Peugeot dealer woont is het geen probleem. Ga er vanuit dat je zo nu en dan een keer extra naar de garage moet voor storingen en kraakjes.

Ik rij zakelijk een Opel Grandland X (Peugeot 3008) en ik moet eerlijk zeggen dat mijn Kia Picanto 3 stukken beter in mekaar zit.

Die Opel (lees Peugeot) is echt een drama, storingen, kraakjes enz.

Ik zou niet eens nadenken over deze vraag maar de Kia kopen.

Heb dat van die 7 jaar Peugeot garantie nagekeken, vergeet het maar.

Peugeot bied 2 jaar garantie, daarna moet je bijkopen. Max is dus 5 jaar, maar wel 3 jaar gekocht dan. (vanaf prijs 4,14 euro per maand)

tekst Peugeot website: Met een Peugeot Zekerheidsplan kiest u voor een garantieverzekering die de garantie verlengt tot 3, 4 of 5 jaar.

Edited by de Hunter

Zal aan mij liggen, maar een 2008 en een Ceed zijn toch totaal verschillende auto's!?
Je vergelijkt een Polo toch ook niet met een Insignia (om maar wat te noemen).

58 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Zal aan mij liggen, maar een 2008 en een Ceed zijn toch totaal verschillende auto's!?
Je vergelijkt een Polo toch ook niet met een Insignia (om maar wat te noemen).

was ook mijn gedacht idd, maar weet de overweging van de vergelijking niet

Wat ik om me heen hoor is peugot best 'gevoelig' voor kraakjes en piepjes. De 2008 is al wat jaren op de markt en is mss wat ouderwetser dan de ceed die natuurlijk nieuw is. Ga eens een test rit maken in de peugot, het stuurtje schijnt nogal een dingetje te zijn en vergt wat gewenning. 

Het is wel waar wat jullie zeggen dat de ceed een klasse hoger is maar kwa prijs scheelt het niet zoveel. Maar ik heb beslist het word de nieuwe ceed. Peugeot rijd echt goed maar voelt aan als speelgoed.

Jaren geleden vertelde een Peugeot dealer mij dat hij 5 monteurs in dienst had, waar zijn plaatselijke concurrent (aziatisch merk) er 2,5 had op ongeveer hetzelfde aantal auto's. Dat was voor de Peugeot dealer natuurlijk omzet, want meer storingen. Ik denk dat er sinds die tijd niet heel veel veranderd is, getuige onderzoeken van de consumentenbond bijvoorbeeld.

Een Peugeot daar moet je een beetje mazzel mee hebben en heeft wat meer uitstraling voor degenen die daar belang aan hechten. KIA is een zogenaamde kostleader en biedt veel waarde voor zijn geld. Met name betrouwbaarheid is hoog, maar merk heeft minder aanzien, wederom voor degene die daar waarde aan hecht. Dat vertaalt zich wellicht in een lagere inruilprijs, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen goede kijk op heb.

Maar stel dezelfde vraag eens op een Peugeot forum en daar krijg je waarschijnlijk een heel ander antwoord.

De beslissing is gevallen. Ik heb me een kia seed gekocht. 1.4 met 140 pk en een automaat.

10 uren geleden, Ysie zei:

De beslissing is gevallen. Ik heb me een kia seed gekocht. 1.4 met 140 pk en een automaat.

Gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe aanwinst, de Kia Seed. Veel rijplezier en natuurlijk veilige kilometers.

Posted (edited)

Vandaag mijn ceed opgehaald. Een zwarte 1.4 gdi automaat met 140kp. Rijdt echt zalig.
Ik ben blij ik de Peugeot niet nam. 3d74c5ed5094d66e5696a27e22caad93.jpg3f3b6995f3bbbe6e21262f5d62bde840.jpg9ce7f4b8dc996f012ea4bf89eb05ee56.jpg

1546647665428977.jpg

Edited by Ysie
  • Like 1

Gave bak hoor! 

In t rood zou ik de voorkant zo voor een stinger aanzien.

Na een 5 tal weken er mee gereden te hebben moet ik zeggen de wagen zalig rijd.
140 pk in combinatie met de automaat is gewoon . De wagen rijd heel stil maar 1 x je de gas induwt komt het monster los.
Blijkbaar zitten er hier op het forum heel weinig ceed rijders van model 2018.

Reeds bijna 2 maand verder en ik blijf het een topwagen vinden. Alleen raar dat hij s'avonds laat of vroeg in de morgen heel nerveus rijd, precies een Porsche maar overdag rijd hij lomer en reageert hij trager. Nu niets om ongerust over te maken maar toch een opmerkelijk verschil.
Weet iemand waarom dit gebeurt???

Ziet er heel mooi uit. Per 1 mei kan ik een nieuwe lease auto uitzoeken en heb de Kia Proceed gezien en ben er weg van.

Het wordt wel een automaat, maar ben er nog niet uit of het een 1.4 GTLine wordt of een GT.

Hoe rijdt de 1.4 met turbo i.c.m. automaat. Ben namelijk wel iemand die van doorrijden houdt.

Welkom, ik rij nu met een kia ceed 1.4 automaat 140 pk. Het rijdt zalig. Voldoende koppel en pk's. Als je wilt ben je overal de eerste weg aan de rode lichten zonder het gas volledig in te trappen. Rijdt echt als een bommetje.
Natuurlijk de 1.6 heeft nog meer power en koppel. De vraag is moet dat. Als het je financieel niet uit maakt zou ik de 1.6 kiezen. Wel heeft het dan een groter verbruik.