Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

"ja, wel kijken wat een liter benzine in het buitenland kost"

Totaal niet relevant bij de keus voor koop of lease. Of je een gekochte auto hebt of lease, brandstofprijzen blijven voor elke automobiel hetzelfde, zowel in binnen als buitenland.

aangepast door dropje
Geplaatst
1 uur terug, henk smit zei:

met een volle tand kan ik 900 km rijden.

Ik heb nog nooit 900 km op een tank gereden , en wil dit ook niet .

ik tank altijd bij +/- 650 km en dan doe ik er +/- 37 l   in .... ongeveer ..

Geplaatst
33 minuten geleden, henk smit zei:

weet je jouw bedragen zouden best wel kloppen. ik kijk daar niet naar.

als ik moet tanken kijk ik wel waar het goed koper is sori dat ik zei picanto.

groetjes van henki 

"ik kijk daar niet naar"
Waarom roep je dan te pas en te onpas allerlei bedragen die niet kloppen?
Mensen kijken hier op een forum om informatie te verzamelen, onder andere aangaande leasing, die worden zo op het verkeerde been gezet..

"Picanto" maakt niet uit Henk, is al goed hoor.

Geplaatst

frije staat kost liter benzine een euro per liter

In Oostenrijk kost een liter E95 €1.16.

Is toch een verschil van 16%, misschien toch wat nauwkeuriger rekenen?

Geplaatst (aangepast)
19 minuten geleden, HenkM zei:

In Oostenrijk kost een liter E95 €1.16.

Is toch een verschil van 16%, misschien toch wat nauwkeuriger rekenen?

Ik heb effe moeten spitten, maar hoogstwaarschijnlijk bedoelt Henk "Samnaun",
Wat overigens niet Oostenrijks maar Zwitsers is. (Edit: dat schreef Henk al zie ik nu)

Brandstofprijzen kan ik niet vinden.

aangepast door dropje
Geplaatst (aangepast)

Benzine in Zwitserland kost €1.34

ANWB

aangepast door HenkM
Geplaatst

Dacht dat het ging om de prijs van leasen versus zelf kopen..... 

Op de website van Autoweek staat het volgende bij aanschaf (voor een Dynamicline). Zonder brandstofkosten is dit 507 euro per maand, wat je als referentie kunt gebruiken met private lease. 
Of onderstaande kosten hoog of laag zijn, dat is precies de onzekerheid die je hebt bij aanschaf in vergelijking met private lease.

KOSTEN PER MAAND (4 jaar/15.000 km p.j.)
afschrijving 4 jaar spacer.gif € 322
motorrijtuigenbelasting spacer.gif € 59
verzekering spacer.gif € 63
brandstofkosten spacer.gif € 94
onderhoud spacer.gif € 52
totale kosten spacer.gif € 603
totale kosten per kilometer spacer.gif

48,2 ct/km

Geplaatst (aangepast)

Inderdaad, een stukje onzekerheid blijft altijd bestaan. Met name dan in de afschrijving.
Zal ook een beetje afhankelijk zijn hoe de nabije toekomst zich gaat ontwikkelen,met name vwb milieu enzo.
Ik vind zelf, maar dat is persoonlijk, dat de Niro's, uit 2016, op zich redelijk hun waarde houden.
Zoals  Autoweek nu rekent zou je in 2023 nog 14.544,00 euro terug krijgen voor je Niro, als je er nu 1 koopt (30.000 euro)

Tevens is verzekering een dingetje. Hoe hoog is je no-claim korting, dat is een aandachtspuntje indien iemand naar zichzelf wil rekenen of lease een optie is.

Als laatste wil ik benoemen dat er een optelfout in de berekening van Autoweek zit. Als ik de bedragen optel kom ik op 590 en niet op 603 (dat is dan weer een beetje jammer)

aangepast door dropje
Geplaatst

Resumé:
Over 4 jaar na aanschaf:

Kopen:
Totaal 590 - brandstofkosten 94 euro = 496,00 euro/maand (afhankelijk van afschrijving en no-claim korting)

Lease:
4 jaar, 20.000 km, kleurtje, bij KIA, = 469,00 euro/maand

Even voor uzelf de no-claim korting verrekenen en een gokje op de inruil, en u weet of lease een optie is. (met kanttekening "wat doet uw huidige (hoge/lage?) no-claim indien u na uw lease-periode weer zelf wil (of moet) kopen")

Geplaatst
5 uur geleden, henk smit zei:

ik zag net een lijntje die uit gerekend heeft wat een Kia per maand kost. dat was 603 euro per

maand. maal 12  dat is per jaar 7260 euro ik betaald 413+ 60 ure brandstof 5670 per jaar.

inclusief 20.000 km per jaar

Begrijp ik dat nu goed?

60,- brandstof per maand voor 20.000 km per jaar??

De brandstofprijs per liter is (neem de allergoedkoopste) € 1,50 per liter.

60,- is dan goed voor 40 liter benzine.

Daar rijd je 1666 kilometer mee.

Oftewel 1 op 42.

Geplaatst

Begint wel een beetje "Bash henk" topic te worden zo. Proberen iemand op zijn woorden te pakken.

Hij zal er hier er daar best een keer naast zitten, maar je kunt het ook op zijn beloop laten.

• Like 1
Geplaatst

Even reageren vanuit het winterbanden topic. ""niet slim op lange termijn om te leasen". dat je geen bezit opbouwt wat waarde heeft. Klopt, maar ook geen bezit dat waarde verliest :smile:

We hebben al heel lang 1 lease en 1 prive auto. lease wordt elke 4 jaar vervangen door nieuw, en daar zit inderdaad geen geld in. De prive auto hebben we intussen al weer 10 jaar, en eerlijk gezegd zit daar ook niet zo verschrikkelijk veel waarde meer in. Elke keer als ik met een auto bij een dealer komt krijg ik er stukken minder voor terug dan ik hoopte. In tegenstelling tot alle verhalen op verjaardagen van mensen die na jaren met een auto gereden te hebben er nog hetzelfde voor terugkrijgen bij inruil.

Met een paar biertjes meer wordt het bedrag zelfs hoger.

• Like 1
Geplaatst
Ik vind dit een goede constructie. en als iemand daar anders over denk moet dat maar zelf weten.

Als jij dan ook stopt met telkens overal roepen hoe geweldig het is hoeven anderen je ook niet telkens te corrigeren.

Hij zal er hier er daar best een keer naast zitten, maar je kunt het ook op zijn beloop laten.

Ik wil niet op de man spelen, maar hij blijft zelf natuurlijk ook maar doorzagen. En reageert niet op gefundeerde reacties die het tegendeel bewijzen.

Als Henk niet meer overal zomaar gaat blaten HOEFT men ook niet meer te reageren...
Geplaatst

Dat ik een Picanto heb maakt niet uit; ik reageer op je berekening.

Als je die 1200 weglaat scheelt dat €100/maand. Op basis van jouw bedragen is het dan "maar" €450/maand bij bezit...

Geplaatst
2 uur geleden, henk smit zei:

wat dag je van wegen belasting 750 euro verzekering. WA casco 650 euro. onder houd 250 euro. benzine1200 euro. af schrijving waar de

vermindering. van je Kia 4000 euro. dan weet je wat een Kia niro  per jaar kost   kom op een bedrag van 6850 euro per jaar.

die 6800 moet je door 12 delen is ruim 550 euro per maand

13 minuten geleden, henk smit zei:

24.780 is een hoop geld inclusief 20.000 

wat kost een niro+kosten en onder houd.                  

1 minuut geleden, henk smit zei:

Kia niro aan schaf 30.000 euro

+ vijf jaar kosten is 37500

euro ex. bezine 

Henk, sorry, maar je roept allerlei bedragen door elkaar. Ik had al een overzicht geplaatst van kosten bij aanschaf volgens Autoweek. Dat ligt redelijk in lijn met private lease. Wat je ook kiest, een auto kost geld. Bij private lease heb je zekerheid, bij aanschaf meer vrijheid en kun je misschien goedkoper uitzien, maar misschien ook niet.

• Haha 1
Geplaatst
24 minuten geleden, henk smit zei:

private lease is altijd duur de  je heb bij koop rest waar de

Logisch dat je restwaarde hebt, aangezien je er 30 mille hebt ingestopt bij aanschaf..... 

Geplaatst
19 uur geleden, gjcvro zei:

Begint wel een beetje "Bash henk" topic te worden zo. Proberen iemand op zijn woorden te pakken.

Daar heb je wel gelijk in. Zo heeft ieder zijn mening en dat is maar goed ook. Maar als iemand je met cijfers om de oren slaat dan is het wel handig dat het klopt.

• 2 weken later...
Geplaatst
16 minuten geleden, henk smit zei:

als je komt te over lijden. kan je een private lease . auto zonder kosten in leveren.

wil je er van af. is de boete 50% van lease contack wat je nog moet betalen .

stel dat ik over half jaar wil stoppen. dan moet ik vijf duizend boete per talen.

wand het was een contract van acht en veertig maanden. 

Dit verschilt uiteraard per leasemaatschappij. Ik heb een contract voor vijf jaar, maar na 12 maanden kan ik mijn contract boetevrij opzeggen (betaal hiervoor 7 euro extra per maand). Dit is goed te overzien en als er een keer een mooie aanbieding voorbij komt (of de auto bevalt me niet meer), kan ik lekker snel schakelen. 

Geplaatst
13 uur geleden, gjcvro zei:

Ach, als je hem in de sloot parkeert ben je er ook vanaf ;-)

Ja hoe werkt dat eigenlijk bij PL? Als je je wagen TL rijd na bijvoorbeeld 1,5 jaar? Stopt het contract dan, of krijg je gewoon een andere? En is dat dan een nieuwe of een gebruikte?

Geplaatst
1 uur geleden, dropje zei:

Ja hoe werkt dat eigenlijk bij PL? Als je je wagen TL rijd na bijvoorbeeld 1,5 jaar? Stopt het contract dan, of krijg je gewoon een andere? En is dat dan een nieuwe of een gebruikte?

Volgens mijn contract:

Als de auto total loss is, eindigt het contract op het moment dat de schade-experts total loss vaststellen. Tot die tijd heb je binnen Nederland recht op vervangend vervoer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...