ciscotk Geplaatst 22 Januari, 2019 Geplaatst 22 Januari, 2019 Vandaag meerdere keren de melding gekregen dat de radar van de adaptieve cruisecontrol is geblokkeerd, waarschijnlijk door sneeuw/pekel/prut. Zit die achter de grill? Wie weet dit? Quote
Gast Geplaatst 22 Januari, 2019 Geplaatst 22 Januari, 2019 volgens mij is dat dat rechthoekige vlak op de bumpergrille Quote
gjcvro Geplaatst 22 Januari, 2019 Geplaatst 22 Januari, 2019 Inderdaad dat vlak. Volgens mij is dat bij sommige auto's verwarmd, maar bij de niro sneeuwt het vol en dan krijg je die melding. Even schoonvegen helpt.. Even. Quote
JeroenV Geplaatst 23 Januari, 2019 Geplaatst 23 Januari, 2019 Ik kreeg gisteren de melding dat AEB was uitgeschakeld omdat de radar was geblokkeerd. Blijkbaar gebruikt hij die dus niet alleen voor de cruise control, maar ook voor het automatische noodremsysteem. Quote
ciscotk Geplaatst 23 Januari, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 Januari, 2019 Dank Veefer en gjcvro voor jullie antwoorden. Dan weet ik voortaan wat ik moet proberen schoon te houden bij sneeuwval. Quote
Niro 24C Geplaatst 23 Januari, 2019 Geplaatst 23 Januari, 2019 Inmiddels ook ervaren en opgemerkt dat wanneer het er weer af is, je de auto eerst uit en weer aan moet zetten eer je de ACC weer kunt gebruiken. Erg lastig vond ik, dus ben gaan kijken naar een oplossing en kwam er zo achter dat je kunt overschakelen naar normale CC (Zonder afstand houden) Deze handeling is te vinden in het instructie boekje op 7-57 Doe er je voordeel mee. Quote
Ruud Hornman Geplaatst 30 Januari, 2019 Geplaatst 30 Januari, 2019 Vandaag voor het eerst dit fenomeen meegemaakt. Wel jammer dat dit niet is voorkomen door een simpele verwarming van de radar. Juist met dit weer wil je toch eigenlijk dat het systeem goed blijft werken. Quote
olympus Geplaatst 3 Februari, 2019 Geplaatst 3 Februari, 2019 Ook ik heb dit mogen meemaken gisteren, 2 wwarschuwingen krijg je in beeld en de cc gaat eraf en is er niet meer op te zetten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.