Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Heb de auto pas enkele maanden en ben nog niet op pad geweest met de dak koffer. De dragers zitten er verder wel stevig op eenn ik voorzie geen problemen. De montage is misschien niet zoals die van Thule maar goed te doen.

aangepast door KHdV
  • Thanks 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Heb de Cruz dakdragers inmiddels zelf ook in huis. Montage is even een dingetje, maar daar moet je wel uit kunnen komen.

Nu enkel nog de Proceed zelf nog. Het is een GT-Line Edition 1.5 T-GDI MHEV DCT in Deluxe White geworden. Als optie het panoramadak en een afneembare trekhaak er aan toegevoegd. Levering staat gepland voor eind volgende week, 2 weken voordat hij mee mag naar Zwitserland & Italië.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Vanmiddag de dakdragers en dakkoffer gemonteerd. Niet ingewikkeld kost wel tijd (check dubbel check). Ik ga er morgen voor het eerst mee rijden.

merk Cruz. Besteld via Harvest automotive . Nl 

cruz kit optiplus
cruz Airo T128 set

image.thumb.jpeg.b93aa21c5e75fd9435b937c8fb41644b.jpeg

aangepast door Rkuip
Foto tegevoegd
Geplaatst

Hier geen dakdragers maar de bakken eruitgehaald en de ikea tassen methode toegepast.  Er gaat dan ongelooflijk veel meer in de kofferbak (met behoud van reservewiel). Sterker nog, we hadden nog ruimte over en alles onder het afdekzeil. Dit voor een gezin met twee kinderen voor twee weken in zuid Frankrijk (let wel, we hebben daar een huisje dus geen tent oid mee, dan snap ik dat je dakkoffer nodig hebt).

Geplaatst (aangepast)

Ja dat heb ik inderdaad ook gedaan, zelf ook een nieuwe bodem gemaakt.
Had geen zwarte vloerbedding meer liggen, dat was wel mooier geweest.
Ikea tassen gaan daar weer op.

IMG_3231.jpg

IMG_3232.jpg

aangepast door Buddy
Geplaatst

Dat ziet er netjes uit! Opzich heb ik de ruimte buiten de vakantie rit niet nodig dus ga de bakken straks weer terug. Ik vind ze an sich wel handig voor al mijn losse spullen.

Geplaatst
22 uur geleden, Buddy zei:

Hi Rkuip,

Hoe bevalt de dakdrager? Zit het stevig met rijden?

De Dakdrager en koffer zitten prima op de auto. We zijn er nu al enkele dagen mee aan het rondrijden en heb ondertussen wel het vertrouwen dat het helemaal goed zit. De dragers zitten er gewoon strak en stabiel op. 

twee kanttekeningen: 
-met volle dakkoffer slechts maximaal 110 km per uur gereden ivm vouwwagen achter de auto.
-de knop om het dakraam te kunnen openen afgeplakt om te voorkomen dat het dakraam open kan. 

Geplaatst
1 uur terug, Rkuip zei:

De Dakdrager en koffer zitten prima op de auto. We zijn er nu al enkele dagen mee aan het rondrijden en heb ondertussen wel het vertrouwen dat het helemaal goed zit. De dragers zitten er gewoon strak en stabiel op. 

twee kanttekeningen: 
-met volle dakkoffer slechts maximaal 110 km per uur gereden ivm vouwwagen achter de auto.
-de knop om het dakraam te kunnen openen afgeplakt om te voorkomen dat het dakraam open kan. 

Thnx voor de update, goed om te horen!

ga ze meteen bestellen.

bij ons zal de caravan achter de auto komen dus ook niet harder dan 110km

fijne vakantie!

Geplaatst (aangepast)

Bij ons gaat het ook prima met de dakdragers. Ze zitten stevig op de auto met onze grote dakkoffer van ruim 2mtr. Ik heb ook de bediening afgeplakt van het dakraam......  en maar goed ook. Moeder de vrouw wil het dak steeds open doen, uit gewoonte,,:mad:

IMG_20210726_195518.jpg

aangepast door KHdV
  • Like 1
  • Thanks 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hier ook weer terug met het gezin van 4 uit zuid Frankrijk. Alles kon gewoon mee in de kofferbak (na verwijderen van de bakken). De tip van de tassen van de ikea waren top! Er kon meer dan genoeg mee op deze manier en alles kon onder het afdekzeil. We hadden zelfs ruimte over!

Geplaatst (aangepast)

Hi,

Heeft iemand hier ondertussen al meer ervaringen mee? Kan de volgende bevestigingsset vinden maar daar staat geen enkele info bij v.w.b. een panoramadak.

EDIT: zie nu pas de laatste updates. Reactie mag weg :)

Gr.

Maikel

aangepast door MT93
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Hallo,

Heeft iemand de dakdragers al geprobeerd op de nieuwe proceed met panodak model 2022?

Ik ben benieuwd of ze van het merk 'Cruz airo' hierop ook passen.

Graag hoor ik. 

Geplaatst
Op 9-1-2022 om 12:59, zei jorger:

Hallo,

Heeft iemand de dakdragers al geprobeerd op de nieuwe proceed met panodak model 2022?

Ik ben benieuwd of ze van het merk 'Cruz airo' hierop ook passen.

Graag hoor ik. 

Ik heb ze en ze bevallen verder prima. Als je even terug zoekt in deze topic dan kom je de foto's en ervaringen tegen

• 5 maanden later...
Geplaatst

Goedendag allemaal,

Ik heb met veel interesse het hele topic gelezen. Ik ben benieuwd of iemand me met de laatste vragen kan helpen:

Ik heb een nieuwe Proceed (MY2022, GT PlusLine) in bestelling met glazen dak, levering begin augustus. Ik heb mij bij het bestellen helemaal niet gerealiseerd dat er geen dakrails op deze auto zitten, iets dat bij mijn vorige twee Octavia's gewoon nooit een onderwerp was (ze hadden altijd dakrails). Ik ben van plan om een daktent te kopen om daarmee te roadtrippen. Ik wil alleen wel zeker weten dat de gewichten geen probleem zijn. Ik zie overal alleen maar de "dynamische rijbelasting" genoemd, deze is 80 kilo voor de Proceed. Weet iemand of de dakdragers die hier genoemd worden van Laprealpina (die ik heb gezien bij @Renzo4000) of de versie van Cruz Airo (bij @Joey en @KHdV) of deze naast de dynamische belasting van 70 kg voor de dragers ook een stilstaande belasting van zeg 200-300 kilo kunnen hebben?

De verkoper van de daktent zegt me dat in principe stalen dakdragers beter zijn vanwege de belasting. Ik heb verder gevonden dat je de dynamische belasting maal 4 of 5 mag rekenen om voor de auto bij de stilstaande belasting te komen. Blijft alleen de vraag of dit ook voor de dakdragers geldt.

Als er iemand is die al een daktent heeft, ben ik natuurlijk erg geinteresseerd hoe je dat gedaan hebt. Mocht ik de eerste zijn dan volgt ergens in de komende maanden mijn ervaringen!

Geplaatst
1 uur geleden, zei GijsD:

Goedendag allemaal,

Ik heb met veel interesse het hele topic gelezen. Ik ben benieuwd of iemand me met de laatste vragen kan helpen:

Ik heb een nieuwe Proceed (MY2022, GT PlusLine) in bestelling met glazen dak, levering begin augustus. Ik heb mij bij het bestellen helemaal niet gerealiseerd dat er geen dakrails op deze auto zitten, iets dat bij mijn vorige twee Octavia's gewoon nooit een onderwerp was (ze hadden altijd dakrails). Ik ben van plan om een daktent te kopen om daarmee te roadtrippen. Ik wil alleen wel zeker weten dat de gewichten geen probleem zijn. Ik zie overal alleen maar de "dynamische rijbelasting" genoemd, deze is 80 kilo voor de Proceed. Weet iemand of de dakdragers die hier genoemd worden van Laprealpina (die ik heb gezien bij @Renzo4000) of de versie van Cruz Airo (bij @Joey en @KHdV) of deze naast de dynamische belasting van 70 kg voor de dragers ook een stilstaande belasting van zeg 200-300 kilo kunnen hebben?

De verkoper van de daktent zegt me dat in principe stalen dakdragers beter zijn vanwege de belasting. Ik heb verder gevonden dat je de dynamische belasting maal 4 of 5 mag rekenen om voor de auto bij de stilstaande belasting te komen. Blijft alleen de vraag of dit ook voor de dakdragers geldt.

Als er iemand is die al een daktent heeft, ben ik natuurlijk erg geinteresseerd hoe je dat gedaan hebt. Mocht ik de eerste zijn dan volgt ergens in de komende maanden mijn ervaringen!

Ik heb hierover niet kunnen vinden. Misschien de fabrikant mailen en informeren of de dragers geschikt zijn voor een Rooftop Tent van max 300kg. Ik vermoed dat het geen probleem zal zijn en zou de stalen versie pakken die iets sterker is.

Geplaatst

Ik heb zelf de Cruz aero dakdragers. De belasting hiervan is afhankelijk van de kit die je erbij koopt. In het geval van mijn proceed met pano dak is het maar 60 kilo.

Ik vraag me wel af of je dit moet willen. Zeker omdat er officieel geen dakdragers zijn vanuit Kia en ze het ook afraden. Stel dat er wat gebeurt, ben je dan verzekerd?

Met de Cruz versie deze klem je om het dak heen, dmv een rubber die je klemt tussen het dak en de beugel. Er is verder geen vast fixeer punt beschikbaar zoals een pen die in de deurlijst gaat zoals bij mijn vorige auto.

Zal het problemen geven? Dat moet je proberen denk ik maar persoonlijk zou ik niet lekker slapen denk ik .

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Beste Kia rijders.. 

Ik heb na lang zoeken de dakdrager van La Prealpine besteld.. 

Ik ben echt super goed geholpen door het bedrijf met een mega snelle levering binnen 3 dagen zonder hier extra voor te hoeven betalen.

De dakdragers zijn na heel even vogelen met de handleiding zeer gemakkelijk aan de voetstukken te monteren en hierna zeer eenvoudig op de auto te monteren.. Echt super blij mee!

Kan het iedereen aanraden.

La Prealpina S.R.L.

phone:  +39 011 985 06 83
info@laprealpina.net

www.laprealpina.net

Kia.jpg

aangepast door sadik
  • Like 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst
Op 9-1-2023 om 14:50, zei Moosie:

Ik ben ook voornemens dakdragers aan te schaffen op onze GT. Zijn er mensen met brandstofverbruik ervaringen icm dakkoffer?

Ik let eigenlijk nooit op het verbruik dus hoeveel hoger het zal zijn weet ik niet :-) Is ook niet belangrijk voor die enkele keer dat ik ze gebruik. Zal ook af hangen van de grote en breedte van je dakkoffer.

Geplaatst

Het is van zoveel factoren dat het lastig te zeggen is. Ik rij meestal met caravan en dakkoffer dus dan maakt het weinig uit. Volgens de anwb moet je rekenen op ongeveer 2l per 100km extra.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo, ik heb zelf nog een thule wingbar met andere voeten liggen. Heeft iemand al geprobeerd de Cruz voeten te monteren op de thule wingbar? Twijfel om alleen de voeten te bestellen want het lijkt wel te passen….?

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, zei veerboot007:

Hallo, ik heb zelf nog een thule wingbar met andere voeten liggen. Heeft iemand al geprobeerd de Cruz voeten te monteren op de thule wingbar? Twijfel om alleen de voeten te bestellen want het lijkt wel te passen….?

Mij is het niet gelukt. Al se even terug leest kun je hierover nog iets lezen

aangepast door KHdV
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 10-4-2023 om 09:56, zei KHdV:

Mij is het niet gelukt. Al se even terug leest kun je hierover nog iets lezen

Beste KHdV,

ik heb de Cruz dakdragers binnen, vandaag even aan het “klooien” geweest maar de beugels blijven niet vlak op het dak(ruimte tussen dakrand en beugel), is dat een kwestie van vaster draaien of heb je hier geen last van gehad met montage..?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...