Ga naar inhoud

Dakdragers Kia Proceed (2019)


Nicky v N

Aanbevolen Berichten

Het systeem lijkt wel een mooie oplossing maar voelt toch niet helemaal veilig voor mij (uiteraard is dit goed getest en genoeg praktijkvoorbeelden gevonden op het internet). Ik zou toch bang zijn dat er om welke reden dan ook een vacuüm verlies ontstaat door welke reden dan ook. Ik zou het wel fijne oplossing vinden als daar een melding van zou komen middels een app of een andere draadloos apparaat die daarover informeert. Daarnaast vind ik ze nogal aan de prijs. Is SeaSucker de enige die dit product heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een app zou sensoren nodig hebben.
Niet alleen maken die het systeem nog duurder, het brengt ook extra "Points of Failure" in het systeem, want die sensoren moeten aangesloten worden op het vacuüm van de zuignap en een extra aansluiting kan ook weer gaan lekken. Een "gewone" zuignap is dan veel minder kwetsbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou lijkt me niet zo ingewikkeld als jij beschrijft en lijkt me niet nodig. Geïntegreerd in het pompje kan op basis van de stand bepaald worden of de zuignap nog voldoende vacuüm heeft. 

Maar goed, dit is mijn wantrouwen in het product waar ze echt niks mee gaan doen aangezien het door velen succesvol wordt gebruikt. Maar ik vermoed dat er velen met mij zijn die een zuignap systeem een umheimlich gevoel geeft met 75 kg op je dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Yes! Eindelijk een goed bericht over dakdragers voor de Proceed MET panoramadak! Er is dus gelukkig een "normale" oplossing mogelijk om een dakkoffer op onze Proceed te monteren. Ik ga nog even contact opnemen met de leverancier welke het nu precies moet zijn want dat is niet helemaal duidelijk in onderstaande post (er zijn meerdere types met die code).

https://www.motor-talk.de/forum/proceed-gt-mit-glasdach-und-dachtraeger-t6895407.html

 

Dit zou het moeten zijn:

https://www.laprealpina.net/en/roof-bars-and-racks/1720-multi-purpose-roof-rack-lp47.html

en je hebt een speciale kit voor de proceed nodig:

https://www.laprealpina.net/PDF/L1521.pdf

 

 

2020-07-01 10_39_21-Met de kofferbak open_ Proceed GT met glazen dak en imperiaal_ Kia Ceed, ProCeed.png

2020-07-01 10_39_37-2_ Proceed GT met glazen dak en imperiaal_ Kia Ceed, ProCeed & XCeed_ # 20990121.png

aangepast door Renzo4000
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites


Oei te laat om mijn bericht nog te wijzigen...

 

Het lijkt me toch wel ideaal; je neemt bijvoorbeeld een Hapro 8.6 dakkoffer die 530 liter heeft en icm een tassenset op maat is het super eenvoudig inpakken. Dan houdt je dus nog 594 liter (onder het afdekscherm) over in de Proceed zelf. Lijkt me voldoende voor een jong gezin die meerdere weken op vakantie gaat: 

2020-07-01 10_52_30-Hapro Roof box bag set- handige tassenset te koop bij haprodakkoffers.nl.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel erg vervelend dat je je eigen berichten maar zo kort kan wijzigen; dit vervuilt onnodig het forum imho

Inmiddels contact gehad met die partij en ze geven aan dat de volgende geschikt zijn voor de Proceed (ook met panoramdak). 0?ui=2&ik=67ed0b8d76&attid=0.1.1&permmsgid=msg-f:1671021405573150003&th=1730a91d6b42f533&view=fimg&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ9-UDBh1ZcbIhp53mJLQVEALuyrwfZf2iX4744CZipYVDtMBJ0RPyzrvxiyKB2jMqG912DVU55OmNRQ6ghUyxkC8OpILMc21IZIw9nePyTjIf4AtThpYp0dFno&disp=emb

 

Optie twee heb ik een prijs voorstel opgevraagd inclusief verzenden naar Nederland en dat kost €185. Niet zo goedkoop als andere (universele) dakdragers maar nog steeds acceptabel. Ik houd dit nog even in de gaten, want we gaan pas volgend jaar op vakantie waar we veel bagageruimte nodig hebben. Wellicht komen er nog meer merken met een geschikte variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

@Renzo4000 Hieronder vind je de links terug van wat ik heb besteld. Ik heb niet geprobeerd om het dak open te doen maar denk dat dat ook niet gaat. De glazenplaat is in open stand namelijk breder dan de de de hoeken van de auto. Dakkoffer is de Thule motion xt alpine.

1x 924-775 Cruz Airo T128 0.00 € https://www.harvest-automotive.nl/Detailsproduct/H-924-775/cruz-airo-t128-set-aerodynamische-aluminium-dragers/0&SearchParam=H-924-775


1x 935-873 Kit Cruz Optiplus K. Proceed (19--) 0.00 € https://www.harvest-automotive.nl/Detailsproduct/935-873/cruz-kit-optiplus-k-proceed-19-/0&SearchParam=935-873


1x 932-014 4 anti-theft key locks Cruz 0.00 €  https://www.harvest-automotive.nl/Detailsproduct/932-014/cruz-4-anti-diefstal-slot/0&SearchParam=932-014

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Ah dat is echt super @Joey. Kom net van de telefoon met dakkofferonline.nl of hun toevallig iets hadden voor een Proceed met dakraam maar hun zeggen dat Thule dit niet heeft omdat ze de veiligheid niet kunnen garanderen. Toen dacht ik eens kijken of hier een update is geweest :)

Heb je toevallig foto's van de voeten zelf op de auto? Hoe zit dat bevestigd? :-)Kunnen onder die dakdragers ook andere voeten voor een eventuele andere auto?

aangepast door DeluxZ
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik ben ook druk op zoek en vraag me het volgende nog af. Past de 935-873  Cruz Optiplus kid op mijn ThuleThule Rapid System 753 voet die ik nu al heb. Ik kan geen afmetingen vinden over de afstand tussen de bevestigingsgaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Kia Nederland raden ze het gebruik van dakdragers en een dakkoffer op de auto mat kantelraam erg af.

Reactie KIA:
Kia verkoopt deze niet omdat de spanning op het raam te groot wordt door luchtstromen. Kia raadt daarom het gebruik van een dakkoffer op een ProCeed met panoramadak daarom sterk af.

Dan moet ik toch op zoek naar een Proceed zonder glas

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toen ik de oplossing van Joey zag werd ik helemaal blij, is een mooie oplossing.
@Joey Heb je er al langere afstanden mee gereden?
Ben benieuwd of je tevreden bent en of het goed is gegaan?

Las daarna het bericht van @KHdV over de reactie van Kia.
Kan me niet voorstellen dat de luchtstromen een probleem zullen zijn en denk dat KIA zich indekt  voor eventuele schade. 
Nee je kan waarschijnlijk je kantelraam niet openen als er dakdragers opzitten maar mijn gevoel zegt dat het gewoon moet kunnen.

Maar ja ik twijfel nu wel weer om de dakdragers te bestellen.
Ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Op 16-2-2021 om 20:45, KHdV zei:

Ik zit te kijken naar nog een paar opties zoals deze. De KIA K3 of ook wel KIA Forte lijken qua dak best veel op de Proceed

https://www.thule.com/nl-nl/buyers-guide?c=roof+racks&q=zTFQnBFEG

Ik heb de Thule Evo Clamp (marktplaats) en de Thule Kit 145162 besteld. De Wingbar had ik nog van mijn vorige set. Ik zal laten weten hoe het past op de Proceed met glasdak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 26-2-2021 om 16:29, KHdV zei:

Ik heb de Thule Evo Clamp (marktplaats) en de Thule Kit 145162 besteld. De Wingbar had ik nog van mijn vorige set. Ik zal laten weten hoe het past op de Proceed met glasdak.

Heb je dit inmiddels al kunnen testen?
Zelf ook nog een setje Thule Evo Clamps liggen van een polo. Ben heel benieuwd of dit past met de kit 145162.

De keuze binnenkort tussen wel of geen panoramadak hangt daar van af namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
Op 15-4-2021 om 10:32, DeluxZ zei:

Kun je eens foto's delen van hoe het gemonteerd zit?

Ik heb er even één gemonteerd om foto's te maken. Montage is redelijk eenvoudig. Zoals je kunt zien zitten de metalen beugels niet op het glas. Je kunt de 2 zekeringen van het dag het beste verwijderen zodat je per ongeluk niet je dak kunt openen.

Op de beugels heb ik voor de zekerheid vilt geplakt zodat de lak bij de deurstijl niet kan beschadigen.IMG_20210419_115738.thumb.jpg.2b8fb87dda41a85c11a53e9aafa6a1e1.jpg

IMG_20210419_115731.jpg

IMG_20210419_115648.jpg

IMG_20210419_115719.jpg

aangepast door KHdV
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaring tot nu toe met deze dakdragers van Cruz. Zelf heb ik afgelopen jaar een Proceed aangeschaft met een panoramadak en wil graag komende zomer met een dakkoffer naar Zuid Frankrijk rijden. Ik ben blij te zien dat jullie mooie passende oplossingen hebben. Hebben jullie ook al lange afstanden gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...