Starry Geplaatst 8 April, 2019 Geplaatst 8 April, 2019 Ik ben er tijdens de proefrit vergeten naar te kijken, maar zijn de opbergvakken in de kofferruimte (de dubbele bodem zeg maar) ook uitneembaar?Misschien kan één van de SW eigenaars hier uitsluitsel op geven? Quote
meeder Geplaatst 8 April, 2019 Geplaatst 8 April, 2019 Voor zover ik weet kan dat niet. Ik zou ze er liever ook uit hebben zodat de laadvloer lager is en je meer hoogte beschikbaar hebt onder het afdekzeil.De kofferbak is qua liters veel groter dan de Focus die ik nu heb maar wat ik nu in de Focus heb staan past niet in de Ceed omdat het vooral grote en hoge bakken zijn. Alle ruimte onder de "vloer" heb ik niets aan. Quote
fvlokven Geplaatst 8 April, 2019 Geplaatst 8 April, 2019 De bakken zijn er wel uit te halen, de achterste bakken pak je er zo uit, de voorste diepe bak zit met 2 schroefjes vast. Onder de losse bakken ligt namelijk het reservewiel. Er zit echter geen afdekplaat meer onder, dus je kijkt meteen tegen het reservewiel aan. Ik wil dit op gaan lossen door een MDF plaat op maat te zagen en te bekleden met zwart dik stof. Dit allemaal wel in de Proceed (moet hem nog ophalen, maar wel gekeken in het demo model). Volgend mij is het in de SW precies hetzelfde (ligt sowieso ook het reservewiel onder die bakken.) 2 Quote
Starry Geplaatst 9 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2019 Thnx voor de info. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
5T-3F-4N Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 20 uur geleden, fvlokven zei: De bakken zijn er wel uit te halen, de achterste bakken pak je er zo uit, de voorste diepe bak zit met 2 schroefjes vast. Onder de losse bakken ligt namelijk het reservewiel. Er zit echter geen afdekplaat meer onder, dus je kijkt meteen tegen het reservewiel aan. Ik wil dit op gaan lossen door een MDF plaat op maat te zagen en te bekleden met zwart dik stof. Dit allemaal wel in de Proceed (moet hem nog ophalen, maar wel gekeken in het demo model). Volgend mij is het in de SW precies hetzelfde (ligt sowieso ook het reservewiel onder die bakken.) Klopt helemaal! Quote
SmurfenB Geplaatst 17 November, 2021 Geplaatst 17 November, 2021 Heeft iemand dit al gedaan en hier ervaring mee? Zojuist ook een Kia Ceed SW ontvangen en ga hier komende week(en) ook aan beginnen. Quote
SmurfenB Geplaatst 23 November, 2021 Geplaatst 23 November, 2021 Mijn uitwerking: Ik heb gekozen om de twee grote bakken te verwijderen en de overige drie kleine bakken (links, rechts en voorin) te laten zitten. Dan hou je circa 1 bij 1 meter over voor een bak/plaat, met 3 rechte zijden en maar één zijde met een kromming. De bak is van hout, met een randje glasband eronder, zodat het hout niet direct op de carrosserie ligt. Na deze foto's heb ik nog Polyether schuim (5cm hoogte) van de Hornbach vastgeplakt in de bak met wat spuitlijm. Over het schuim komt nog een kofferbak bescherming, welke de achterbank, wanden en schuim beschermd tegen vocht en hondenharen. Uiteindelijk heeft de hond hierdoor 10cm extra hoogte gekregen alsmede een fijn zacht bed en is er voor mij nog ruimte onder de plaat voor werkschoenen. Daarnaast zijn de twee kleine bakken aan de zijkant te gebruiken voor overige prullaria. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.