HenkMaris Geplaatst 19 April, 2019 Geplaatst 19 April, 2019 Beste leden, ik stel me graag voor. Mijn naam is Henk Maris, ik woon in Weert, rijd vrij weinig, max. 10.000km privé. Dit doe ik in een Audi A2 1.6 fsi met inmiddels 215.000km. Hoewel de auto nog prima rijdt, ben ik op zoek naar een jongere auto en zo ben ik bij Kia terecht gekomen. Ik heb van de Rio echter weinig verstand. Is de 1.4 duidelijk te verkiezen boven de 1.2, of nog even doorsparen voor een 1.0? In de 1.4 spreekt me m.n. de zesbak aan, want dat lijkt me meer rust brengen op de autoweg, want dat is mijn grootste bezwaar tegen de Audi. Die maakt teveel toeren op de grote weg en daardoor ook teveel herrie. Ik houd me voor tips en adviezen zeer aanbevolen. Welke uitvoering is te verkiezen? Wie weet of heeft een zeer interessante Rio te koop? Voor aanbiedingen kan je me altijd mailen: henk.maris@hotmail.com Quote
Ed-Car Geplaatst 19 April, 2019 Geplaatst 19 April, 2019 Welkom.Ik heb helaas geen ervaring met de 1.4 dus daar kan ik je weinig van vertellen.Wel heb ik een 1.2 Rio uit 2016 gehad. Dat rijd gewoon goed. Is zeker geen race auto maar kan goed mee komen met het verkeer.Nu heb ik een 1.0 100pk (er zijn er ook met 125pk) die is wel een heel stuk feller op het gas pedaal en rijd wat sportiever. Maar het verbruik is bij mij vrijwel gelijk als van de 1.2. Er zijn mensen die het wel lukt er een stuk zuiniger mee te rijden. Maar ik maak blijkbaar dankbaar gebruik van het sportivere karakter. Ha ha.Maar of het voor jou de extra investeringen waard is zou je denk ik gewoon zelf moeten ervaren.Maak eens een proefrit in de 3 typen zou ik zeggen. Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.