Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben dit weekend voor het eerst naar Frankrijk gereisd met de e-Niro en moest een paar keer snelladen. Wat me opviel is dat een paar keer de laadsessie stopte. 1 keer rond de 76% en een keer bij 89%. Bij de tweede keer is het mogelijk dat iemand de sessie heeft gestopt (was gratis laden: https://goo.gl/maps/obphK7vCzhpVApxd6)

Dus ik ben  erg benieuwd wat de ervaring van jullie is...!

Geplaatst
20 minuten geleden, Henk Jan Baard zei:

Wat ik nog vergeten was te melden dat het ook lijkt dat het gemiddelde verbruik toeneemt naar mate je er langer in rijdt. Of is dat mijn verbeelding?

Dat is idd verbeelding .... :whistling:

OF je wordt lui en je rechter voet wordt steeds zwaarder... :tt2:

Geplaatst
1 hour ago, Henk Jan Baard said:

Wat ik nog vergeten was te melden dat het ook lijkt dat het gemiddelde verbruik toeneemt naar mate je er langer in rijdt. Of is dat mijn verbeelding?

Zal waarschijnlijk komen omdat je bij lange ritten in verhouding meer snelweg (en dus gemiddeld harder) rijdt.

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat is idd verbeelding .... :whistling:

OF je wordt lui en je rechter voet wordt steeds zwaarder... :tt2:

Ik heb mijn rechter voet bijna niet gebruikt omdat ik constant op cruise control heb gereden :-)

Maar misschien heeft de buiten temperatuur ook nog meegespeeld, het was namelijk midden in de nacht.

aangepast door Henk Jan Baard
Geplaatst
3 uur geleden, Henk Jan Baard zei:

Ik heb mijn rechter voet bijna niet gebruikt omdat ik constant op cruise control heb gereden :-)

Maar misschien heeft de buiten temperatuur ook nog meegespeeld, het was namelijk midden in de nacht.

En was er verschil in maximum (gemiddelde) snelheid? Het verbruik loopt kwadratisch op met de snelheid. Of, zoals iemand hier op het forum al eens opmerkte: bij 130 gebruik je 2x zoveel als bij 90 km/h...

Geplaatst
14 uur geleden, Hippe lip zei:

En was er verschil in maximum (gemiddelde) snelheid? Het verbruik loopt kwadratisch op met de snelheid. Of, zoals iemand hier op het forum al eens opmerkte: bij 130 gebruik je 2x zoveel als bij 90 km/h...

Nee, geen verschil. Ik reed van Parijs naar Zwolle en heb me eigenlijk constant aan de maximum snelheid gehouden maar eigenlijk nooit harder dan 120 km/u (echte kilometers dus ongeveer 124 op de teller).

Geplaatst
21 uur geleden, Henk Jan Baard zei:

Dan is er mss toch sprake van verbeelding. Alle mogelijke opties voor toenemend verbruik die hier zijn genoemd heb je gepareerd. 

Waarom denk je dat het gemiddelde verbruik toeneemt? Neemt de GoM af bij 100% geladen accu?

Geplaatst (aangepast)
Op 1-5-2019 om 09:42, Hippe lip zei:

Dan is er mss toch sprake van verbeelding. Alle mogelijke opties voor toenemend verbruik die hier zijn genoemd heb je gepareerd. 

Waarom denk je dat het gemiddelde verbruik toeneemt? Neemt de GoM af bij 100% geladen accu?

Ik heb onderweg niet tot 100% geladen dus dat kan ik niet achterhalen. Het is meer dat ik de reis begon met ongeveer 22 / 100 km en naar mate de reis vorderde naar 26 / 100 km ging. Maar zoals al geopperd lag het waarschijnlijk aan de constante snelwegen en dalende temperaturen (van 18 naar 10 graden).

Maar wat ik belangrijker vind is dat ik een paar keer heb snel geladen, wat ben gaan eten, en terug kwam en de laadsessie was afgebroken. Dat is wel vervelend want dat voelt het als verloren tijd...

aangepast door Henk Jan Baard

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...