Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Allemaal, 

Ik heb natuurlijk me al behoorlijk verdiept in de auto voor ik überhaupt iets plaats.

Zo heb ik gelezen dat er zelfs kia rijders zijn met een auto uit 2019 en de motor al tikt.

Zo heb ik gelezen dat Kia zelf met een statement na buiten is gekomen (official letter heb ik gedownload) dat hun motoren soms kan tikken maar dit absoluut geen kwaad kan.

Toch rijdt het niet fijn en wil gewoon is weten wie dit probleem kent of ook heeft.

Mijn Auto: 

Kia Ceed 1.4 all stars uit 2008 met 120K op de teller heeft vooral koud een lelijke soort van rammel (alsof het een diesel is!!) het klinkt totaal niet.

Als de auto warm is hoor ik het nagenoeg niet meer en soms lijkt het toch iets aanwezig te zijn.

Ik zelf vermoed dat de olie een probleem is. Er zou 10w40 op het blok zijn gegooid. (ik heb overigens nog 5 maand Bovag garantie).

Er moet echter 5W30 op.

Maar toch even benieuwd wat jullie bevindingen zijn. Vandaar dit topic.

Ik wil morgen ook even langs een dealer en hun eens laten luisteren. Ondanks ik zelf veel weet van auto's denk ik dat een monteur met deze auto's wel iets meer weet. 

De eerste stap die ik ga ondernemen is dan ook de olie veranderen naar 5W30. 

Ik hoor graag jullie bevindingen / ervaringen mbt dit probleem.

Groet,

Tim

Geplaatst

Ik heb het zelfde gehad met een Kia Rio uit 2012, zo,n 2jaar geleden, hoorde ik een tik in de motor ,alleen als ie koud was! Naar de dealer waar de auto in onderhoud is, af laten koelen en toen laten beoordelen door een monteur! Ik heb onder garantie een nieuw motorblok gekregen! Heb fotos gezien, van het inwendige van de motor, dat was niet best! Overal scheurtjes, (zuigers en dergelijke) Ik rij nu zo''n 2jaar geluidloos, (B.W.V.S.) door het verkeer! Succes!

Geplaatst

Motor is inmiddels helemaal nagekeken. Het is zoals ik al dacht een normaal probleem met de spanners van de distributieriem. Naja probleem is het niet je hoort ze alleen vooral als ze koud zijn.

Dit geluid maken ze allemaal tot 2018. Het is het ontwerp van de  motor.  Ik heb hetzelfde geluid inderdaad gehoord bij nieuwe auto's met 500km op de teller bij de dealer.

Mooi is wat anders maar wel fijn om te weten dat er niets kan gebeuren.

Ik heb inmiddels 5W30 op het blok en het geluid is gelukkig een stuk minder nu.

gr Tim

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...