Ga naar inhoud

Nieuw hier + Proceed


Roak

Aanbevolen Berichten

Hallo,

Ik zal me ook even voorstellen:

Heb 3 weken geleden een nieuwe ProCeed 1.4DCT GT-Plusline besteld in Luxe White, met als enige optie Parkeer sensoren vóór.

Heb in mijn (auto) leven bijna uitsluitend VAG auto's gereden (3 x Skoda, 4 x Seat, 1 x VW, huidige auto) en ben aan een "ander" merk toe.

Ik zat al langer te kijken richting Kia omdat die toch best aantrekkelijke auto's maken  en na de reviews over de Proceed en een eerste bezoek aan de dealer

was ik uiteraard "verkocht" zoals dat heet :tt1:

Mijn Proceed wordt verwacht Half Juli  dus dat worden nog 2 laaaaanggggge maanden.

Zal best wennen zijn na al die VAG auto's; de bediening gaat net ff wat anders in de Kia, maar dat maakt het ook wel weer een avontuur.

verder ben ik van plan om het uiterlijk van mijn Proceed zo veel mogelijk richting GT te brengen met alle rode accenten.

In het wit vind ik hem het mooist, maar misschien in GT-line uiterlijk wel wat saai.

Rode Naafkappen heb ik al besteld bij de dealer (zijn gewoon te krijgen € 35.-) en de rest van de rode accenten ga ik proberen te wrappen

(spoilerlip en sideskirts) en de remklauwen rood lakken.

Lijkt me een leuk forum dit en zal mijn eigen ervaringen tzt ook posten.

 

gr,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



Rode Naafkappen heb ik al besteld bij de dealer (zijn gewoon te krijgen € 35.-)
 


Dat is wel mooi. Wist niet dat die doppen ook los te krijgen zijn. Zal morgen eens bij de dealer informeren. Bedankt voor de tip



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 15-5-2019 om 23:21, Vibravis zei:

 


Dat is wel mooi. Wist niet dat die doppen ook los te krijgen zijn. Zal morgen eens bij de dealer informeren. Bedankt voor de tip



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

 

Welkom mede ProCeed'er! 

 

 

@ Vibra, en en en? Denk dat die rode naafkapjes ook beter zullen staan bij mijn rode ProCeed :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites


 
 
Welkom mede ProCeed'er! 
 
 
@ Vibra, en en en? Denk dat die rode naafkapjes ook beter zullen staan bij mijn rode ProCeed :cool:


Ja dat geloof ik meteen Ik weet het nog niet. Wacht eerst maar eens af tot vrijdag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom hierzo.

 

ik heb rond dezelfde rijd de bestelling geplaatst van een zelfde  Proceed :D

dus wie weet staan ze straks voor of achter elkaar op de band, boot en transporter...

 

De mijne blijft overigens origineel. Op misschien wat resterende gewone lampjes ook vervangen door led indien mogelijk 

ga je alle striksels binnenin ook nog met de hand in het rood overdoen..? :D

aangepast door Proceed Frankie
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Proceed Frankie zei:

Welkom hierzo.

 

ik heb rond dezelfde rijd de bestelling geplaatst van een zelfde  Proceed :D

dus wie weet staan ze straks voor of achter elkaar op de band, boot en transporter...

 

De mijne blijft overigens origineel. Op misschien wat resterende gewone lampjes ook vervangen door led indien mogelijk 

ga je alle striksels binnenin ook nog met de hand in het rood overdoen..? :D

:lol: HAHA nee dat wordt wel lastig; stuur, stoelen en deurpanelen wordt me toch wat te veel :D.

Wat ik in het Duitse Motortalk forum wel heb gezien is een rode (of willekeurig andere kleur) sierstrip voor op het dashboard  Ziet er best grappig uit: 

$_107.JPG

Wel ga ik ook gelijk de overgebleven gloeilampjes (kenteken, kofferbak, dashboardkastje ? en spiegelverlichting

vervangen door LED. 

Ik zie zo langzamerhand ook wel het e.e.a. aan tuningdelen verschijnen zoals RVS beschermplaten voor de kofferbak rand etc.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lol...

 

leeftijd van de extra dingetjes heb ik inmiddels achter me.

maar er komen vast en zeker de nodige extra’s beschikbaar voor dit model, zeker weten.

 

ben zelf ook niet zo technisch helaas.

dus mocht je aan de slag gaan met de benodigde lampjes bestellen / vervangen lift ik graag mee als het kan.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die van mij zou gepland staan in een levering die op 13 Juli in Rotterdam aan zou komen (met de boot dus ????)

en dan ook rond de 20e afgeleverd kunnen worden.

Lijkt erop of er dan in 1 keer een hele lading (pro) Ceeds NL in komt :-)

Krijgen de dealers het nog druk :lol:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Hoi.

Ik ben aan het overwegen om de mooie 18 inch velg van de GT apart na te bestellen.

Om één of andere reden kan deze in België niet bij een nieuwe Proceed GT-line worden geleverd. Enkel de standaard 17 inch. Wij hebben geen Plusline :(

Nadeel is dat ze dan als aparte accessoire moeten worden aangekocht en ze enorm duur zijn :( :(

Ze worden ook geleverd zonder naafkappen en wederom kunnen in België de standaard zilveren kappen niet worden besteld, enkel de GT rode.

Enig idee of je de standaard naafkappen van de hand gaat doen? 

Groetjes

aangepast door Ovide
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, Ovide zei:

Hoi.

Ik ben aan het overwegen om de mooie 18 inch velg van de GT apart na te bestellen.

Om één of andere reden kan deze in België niet bij een nieuwe Proceed GT-line worden geleverd. Enkel de standaard 17 inch. Wij hebben geen Plusline :(

Nadeel is dat ze dan als aparte accessoire moeten worden aangekocht en ze enorm duur zijn :( :(

Ze worden ook geleverd zonder naafkappen en wederom kunnen in België de standaard zilveren kappen niet worden besteld, enkel de GT rode.

Enig idee of je de standaard naafkappen van de hand gaat doen? 

Groetjes

Probeer eens een Nederlandse dealer te benaderen, die kunnen de zilveren naafkappen als het goed is wel gewoon bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Ovide, 

Ik heb de rode naafkappen niet genomen, uiteindelijk bleken ze € 39 per stuk te kosten, vond ik toch wel iets te veel te opzichte van € 35 per set, 

ik zag op het Duitse Ceed/Proceed forum GT velgen te koop staan :

https://www.motor-talk.de/forum/kia-ceed-cerato-shuma-b915.html

maar ik wil ze tzt wel ruilen met je hoor .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Roak

Ow, ik dacht dat je de rode al had gekocht en dat de zilveren gewoon op het schap staan.:-)

Als ik de knoop doorhak, zal het nog wel even duren.

De levertermijn voor de facelift staat op december 19 / januari 20, tenzij ik nog één van de laatste stockmodellen neem die er hier in België zijn...   pfff  keuzestress...

Ik ben wel benieuwd naar het comfort met de 18 inch. Al velen hier het verschil kunnen testen tussen de 17 en 18 inch op de Proceed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn nog niet zo veel nieuwe Proceed rijders, nog minder rijders die eerst van 17 en daarna pas naar 18 zijn gegaan vrees ik...

onder de vorige Proceed had ik 17, onder de nieuwe nu de 18”.

Voor mijn gevoel zelfs iets meer comfort, maar is mede ook vanwege de nieuwe andere ophanging waarschijnlijk.

Geluidsband de banden ongeveer gelijk denk ik.

 

wel heb ik de bandenspanning zelf omlaag gebracht naar 2.6. Stond bij aflevering op 3.0/3.1

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, Proceed Frankie zei:

Er zijn nog niet zo veel nieuwe Proceed rijders, nog minder rijders die eerst van 17 en daarna pas naar 18 zijn gegaan vrees ik...

onder de vorige Proceed had ik 17, onder de nieuwe nu de 18”.

Voor mijn gevoel zelfs iets meer comfort, maar is mede ook vanwege de nieuwe andere ophanging waarschijnlijk.

Geluidsband de banden ongeveer gelijk denk ik.

 

wel heb ik de bandenspanning zelf omlaag gebracht naar 2.6. Stond bij aflevering op 3.0/3.1

 

Idem. bandenspanning stond bij mij ook iets te enthousiast afgesteld.

 

Vind het comfort van de 18" heerlijk (ook met 5 personen en volgepakt) en heb eerlijk gezegd niet zoveel last van het geluid die de banden produceren. Je hoort ze licht, maar is niet storend 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...